Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hunter Group (HUNT)

Ta kontakt med @aksjefokus på twitter, han kan mer om denne aksjen enn du ønsker å vite.

Han har jo truffet “virkelig” bra med spådommene sine her.

Fenomenal treffsikkerhet… :slight_smile: God til å rakke ned på andre om ikke annet :slight_smile:

Dette synes jeg ikke er nødvendigvis er viktig, i min versjon av aksjemarkedet handler det om å gjøre det som er riktig flere ganger enn det som er feil. Utfallet i et enkelt tilfelle er ikke relevant og det er også vanskelig å forutse.

Jeg tjente gode penger på aksjefokus sin argumentasjon i fjor. i følge Evil og Rayman sin sin etterpåklokskap så er jo også dette feil, siden utgangspunktet for traden var en slem mann.

Spørmålet er hva man holder på med, gambling, spekulasjon eller investering.

1 Like

Greit å advare mot spåmenn som bommer mer enn de treffer. Slik at færrest mulig taper penger

Enig i det :slight_smile:

Du synes oppførselen mot andre var bra?

Nei, jeg forstår at mange forstår at det tok litt av forbi det som er akseptabelt. Jeg har ikke detaljkunnskaper og har heller ikke noe behov for det, hvis konsensus er at den permaban var på sin plass så har jeg ikke noen grunn til å trekker moderatorene sin mening i tvil, jeg har alltid følt at tekinvestor greier å moderere seg selv.

For mange er HUNT et value-play. Man drar med andre ikke en konklusjon om investeringen var bra eller dårlig før tesen har fått tid til å utspille seg.

5 Likes

Så Aksjefokus bommet, i motsetning til alle dere som så at corona ville komme og slå ut markedet mener du?

Har fortsatt til gode å høre noen argumentere i mål at Hunter Group ikke er et godt case om man tar vekk effektene skapt av corona.

3 Likes

Covid19 er her og vil være her en stund. Så
Man kan ikke ta bort effekten av covid19

Hunter Idun levert, går rett på 6 måneder TC :+1:

https://newsweb.oslobors.no/message/509233

3 Likes

Virker som sjappa går så det synger.

1 Like

Står ingenting om betingelsene, noen som har info?

Det har du helt rett i, men blir kanskje litt feil å si at aksjefokus bommet på caset.

Det er også verdt å ta høyde for om man ser på dette i et litt lengre perspektiv eller ikke. Skal man få betalt i aksjen i år så er man antagelig ille ute, men har man et 1-2 års perspektiv så kan ting se veldig pent ut. Lite nybygg og gammel flåte. Om dagens rater i tillegg utløser en større skraping enn forventet så kan det bli veldig pent.
De enorme svingningene vi har sett i VLCC det siste året er nettopp pga et stramt market. Det eneste vi trenger nå er litt skraping og etterhvert en innhenting av oljeproduksjonen, så er HUNT er veldig pent case.

5 Likes

De frigir normalt ikke dette, men hvis du leser Q1 rapporten, så kan du se hva de har guidet de kommende kvartalene, og «det går så det synger»! :smile:

1 Like

Bare jeg finner igjen bankbrikken skal jeg kjøpe her… ovverrasket over det lave volumet

Hunter Idun føyer seg inn på TC med de andre båtene Atla, Laga og senest slik Disen gjorde for en stund tilbake. TC er i snitt et sted mellom 85K og 76K USD/d og varer for Idun sin del ut Q4. For resten avsluttes TC for Atla i utgangen av Q3, Laga i midten av Q4, og Disen i slutten av Q4.

Freya misset TC vinduet sitt og går i scrubberpoolen sammen med Saga. Vet ikke om noen har Marine traffic oversikt og kan se hva disse driver med om dagen.

Kan nesten virke som at de har byttet ut en av de med Atla, da Atla ser ut til å gå inn og ut av avtaler fortløpende. Laga hadde seneste oppføring fra TI på 356,8K USD/d i 23 dager i April.

Det er uansett åpenbart at man tjener penger her igjennom både Q2 som vi nå har vært igjennom og langt inn i Q4. Så de kortsiktige svingningene er man ikke så eksponert for. I retrospekt kan det ha vært veldig lurt å få inn så mange båter på lange kontrakter kontra å la de gå i det åpne markedet selv om det i en periode var veldig høye dagrater. Dette svingte massivt uke for uke som man husker.

Det eneste jeg er overrasket over er at det ikke har kommet en melding om at de har gjennomført tilbakekjøpt av 10 % av aksjene på prisene vi har ligget på den seneste tiden. Jeg tror fortsatt at vi vil ligge et sted mellom 4 og 5 kroner når vi når slutten på året.

7 Likes

Har tatt et lodd i Hunter for en måned siden. Sitter nok i denne en stund. Har også en post i FRO. Håper at aksjeprisene tar seg opp igjen til vinteren. I mellomtiden blir det vel litt utbytte kanskje?

Arctic med nytt kursmål på Hunter på kr 6.4, gjentar kjøpsanbefaling. Det er med en oppside på nesten 100% ift dagens kurs…

6 Likes