Jeg har samme utfordring som deg idag. Noe som ikke helt stemmer.
Har en konto med 100% Hacksaw, som er −1,06%. Kontoen er derimot −3,06%
Tipper det som theroger skriver er forklaringen.
Jeg har samme utfordring som deg idag. Noe som ikke helt stemmer.
Har en konto med 100% Hacksaw, som er −1,06%. Kontoen er derimot −3,06%
Tipper det som theroger skriver er forklaringen.
Har tenkte på dette, men får ikke 39500,- -0,87% til å bli 738, - (også egentlig pluss 0,13% som aksjen steg). Nå skal det sies at jeg fikk 2 i matte, og er ikke ekspert på verken Valuta eller Aksjer.
Her er tallene, hadde vært gøy om noen smarte hoder kunne ha vist meg regnestykket 
EDIT:
Så det theroger postet nå, gir mening!
Å det var liksom ikke pengene som hadde betydning her, men nysgjærrigheten som tok meg, man lærer så lenge man spør!
Verdt å legge merke til at i screenshottet jeg sendte, så stod det “Market open”. theroger ga en bedre beskrivelse av nøyaktig hvordan valuta spiller inn på avkastningen på nordnet 
Har dere fått med era utenlandske aksjer i selvangivelsen automatisk? Jeg har en del finska aksjer på ASK-konto (Liiketoimintaa potkaisemalla takapuolta! Hyvä Suomi!) 
Hei!
I 2024 kjøpte jeg tegningsretter i NTI. Disse betalte jeg så for å gjøre om til aksjer under tegningsrettemisjonen. I 2025 solgte jeg så aksjene.
Skattetaten sier nå jeg har en stor gevinst på aksjesalget, men har ikke tatt hensyn til at aksjene jo kostet meg tegningskurs + kursen jeg kjøpte tegningsretter for på børs.
De sier altså at jeg solgte en haug med NTI-aksjer, uten at det kostet meg noe å erverve dem, og gevinsten blir dermed kunstig høy. Er det jeg eller dem som tenker feil her?
Såvidt jeg kan se, så har du rett. Det er nok bare rapportert inn feil inngangsverdi fra megleren din.