Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvilke kryptoexchange handler dere på?

Da har de åpnet for registrering igjen

Kan bekrefte at Binance fungerer igjen for registrering.

Her er referral hvis noen trenger / har lyst :slight_smile:
https://www.binance.com/?ref=20299675

Ved å følge den linken og så trykke register, så får jeg fremdeles at registreringer er avslått enn så lenge. :face_with_raised_eyebrow:

Hmm, hva skjer om du tar sign up uten den da? Det funket for meg i formiddag, jeg har ventet på at de skulle åpne…

Stengt. :confused:

Jeg fikk også registert meg tidligere i dag. Ser at varselen som kommer opp nå er datert 5/1.

Har noen spørsmål:

Er FIAT tradisjonell valuta, feks dollar?

Er Coinbase et sted å begynne? Jeg tenker i første omgang 1-5k.
Kan jeg ha penger stående der, og feks kjøpe og selge Ethereum og Bitcoin? Må jeg føre over til Wallet?
Kan jeg føre over krypto til MyEtherWallet?

Må begynne ett sted…

1 Like

Fiat er tradisjonell valuta.
Coinbase er en “krypto-bank”, hvor du kan overføre/betale fiat for BTC/ETH/LTC for et gebyr. Du sender så videre hva du har kjøpt av krypto der til f.eks Coinbases Exchange, GDAX, eller andre Exchanges. Mange Exchanges har temporær stengning av nye brukere akkurat nå (hulk hulk). Du kan også overføre ETH kjøpt på Coinbase til din MEW hvis du ønsker det.

Skal du derimot trade: Kjøp BTC eller ETH på Coinbase med SEPA overføring eller Visa overføring (Visa er mye høyere gebyr). Når kjøpet er gjort, kan du sende ETH videre til f.eks GDAX og begynne å trade med ETH der, forutsatt at du har opprettet en bruker der og kan hente frem din kryptoaddresse på den Exchangen.

Vær VELDIG forsiktig med å få addressene du sender ETH til riktig; feil addresse og kryptoen din er gone forever om du ikke vet hvem mottaker er.

2 Likes

Kan jeg feks kjøpe ETH på Coinbase, flytte de til MEW eller bare la de stå på Coinbase?
For så å selge/konvertere til feks dollar, nok eller hva?

Du kan flytte dem til MEW ja. Da vil de bare stå i walleten din, som en digital “hundrings i lommeboka di”. Der står dem til du flytter dem et annet sted, slik som GDAX, Bittrex etc hvor du kan trade med dem.

1 Like

Når jeg vil ta ut/konvertere til feks Euro, bruker jeg da Coinbase igjen?

Når du f.eks har tradet på en exchange og (evt) opparbeidet deg mer ETH, så kan du overføre ETH tilbake til Coinbase og så selge ETH for EUR, som du så kan sende “hjem”.

1 Like

Ok, holder på å få registrert meg på Coinbase, får finne ut hvilken børs/Exchange jeg skal bruke.
Hvilken er grei/bra mtp sikkerhet og kostnad? Tenker vel Eth og Bit i første omgang.

GDAX er Coinbases egen børs og den har mye lavere fees enn Coinbase også. Du kan jo opprette en bruker der og gjøre deg litt kjent med markedet først.

1 Like

Ok, så Coinbase og GDAX, samt MEW for Paraec Frontiers, så vil jeg være FIT for fight?:open_mouth:

Yes! :joy:

1 Like

Ingen skal komme her og si at jeg er treig! :joy:

Tusen takk for hjelpen!:+1::blush:

Jeg må følge opp litt her i forhold til coinbase/gdax. Jeg har registrert meg på coinbase og verifiserte meg der med pass. Når jeg nå registrerer meg på gdax, må jeg verifisere meg på nytt. Men denne gangen får jeg ikke mulighet til å bruke pass, kun førerkort. Stemmer dette?

Jeg prøvde x antall ganger å registrere meg på coinbase med førerkort, men det gikk aldri da førerkortet mitt har et par hull i seg. Uansett er det jo litt merkelig at jeg nå blir tvunget til å bruke førerkortet med tanke på at en del kanskje ikke engang har førerkort :thinking:

1 Like

Det er fordi GDAX har strengere krav og de er drevet av Coinbase så passet ditt blir overført til GDAX fra Coinbase om du bruker samme e-post for verifisering og siden kravene er strengere så spør de etter førerkortet i tillegg til passet ditt (som de allerede har).

1 Like

Ok, takk. Da må jeg se å få bestilt meg et nytt førerkort i såfall.
Andre alternastiver til GDAX som er populære?