Har 1.8 i lån og 2.1% i DNB
4,1 i lån og 2,49% nominell hos Storebrand. Litt under 70% belåningsgrad.
Har ca 4 mill i lån, men 2 av de er på en utleie leilighet som betaler seg selv:)
Lånt ca 60% av verdi med pant i bolig. Justerte nylig gjenværende nedbetalingstid fra 22 til 15år da dama er elendig på sparing, men utrolig flink til å sette av penger til å betale for seg mtp boliglån. Hun blir sikkert småsur når jeg forteller a dette på 43års dagen, og glad 5minutter etterpå når ungen er ute av huset og vi er gjeldsfrie
Nesten 18 000 per måned i avdrag er jo imponerende. Blir det igjen noe til aksjer da?
Min gjeld er kun til Jesus.
Hvordan er rentenivået i himmelen?
Der finnes ingen renter og ingen pekuniær gjeld.
Der lever vi etter det sosialistiske prinsipp.
Vi yter etter evne og nyter etter begjær.
Og stygge ord som EGS og klima bruker vi ikke.
For å komme til himmelen kan en ikke ha så mye begjær. Så da er det jevnt over lite nytelse og mye arbeid?
Da nyter jeg heller begjæret i dette livet og jobber etter vilje, så får jeg heller ta heisen sydover når den tid kommer!
Trukke det er sånn det funker…
Ja, men landa ny jobb nylig, så da går mesteparten av lønnsøkningen direkte til økte avdrag.
I år har det faktisk ikke vært noen aksjekjøp utover litt flere aksjer i scatec solar, men dette i form av sparing til datteren. Men har et par fond gjennom DNB som trekker noen hundrelapper i måneden, men det er ikke noe jeg følger aktivt.
Med jobb,dame,barn,hund,studier, hobby og trening så blir det lite tid til aksjer kjenner jeg.
Nå ringte dnb og ville gi 2.99 nominelt. Blir for dårlig
2,69 eller bust
Kredittramme / flexilån inntil 1,5MNOK sammen med fruen. 2,75% nom, utnyttet 45% av ramma. Låneramme på 26% av boligverdi ved kjøp. Samlet gjeldsgrad på ca 0,5 per nå, eller ~1,15 ved 100% utnyttelse. Fungerer veldig greit og har godt forhold til “lokalbanken” (SMN).
2,75 gikk dnb ned til. Akkurat hakket over der jeg ville, men blir vel gjerne bra nok til at jeg ikke gidder flytte alt mulig ræl.
Har boliglån sammen med frua på 1,3mill.
Men så smeller jeg inn bsu nå på 384’ Så da blir det deilig 916 000kr igjen.
Reduserer terminer slik at beløpet blir det samme i mnd. Som nevnt over er ikke kona dreven sparer
Effektiv rente på 3,1% i DNB. Skal vurdere å flytte til gjensidige ifm YS medlem.
Har vel rundt 250k i lånekassen i tillegg som lever sitt eget liv.
Endte med det samme her… Bedre enn 2,94% som jeg hadde hatt uten å prute. Litt ræva at man må prute i 2020…
Tror det skal gå fint å få 2,49 nominell hos Storebrand om dere gidder å flytte.
Er man over 36 blir det vanskeligere og vanskeligere å tjene på å beholde BSU ser jeg. Drevet med “rentefangst” på min samboers BSU men etter å fått fra DnB til Danske Bank og så til SBanken for å få bedre rente enn på lån så gidder vi ikke mer når sbanken også setter ned renten for de over 36 i februar.
Har familie som er i samme bås. Kunne kanskje tjent en tusenlapp eller to, men…
Noen som har byttet til Bulder Bank (Sparebanken Vest) og vil dele sine erfaringer?