3.7 med 1.29% rente (i Sverige) litt under 2 års bindingstid igjen
Smart, jeg kanskje betaler ned «min del» så får kona ta renter og avdrag på resten
2,4 mill i boliglån, 0,860 % effektiv rente gjennom Husbanken.
Du vinner rentekampen.
160’ og noen små per nå, tror jeg. Det er vel min halvpart av det vi har brukt av rammelånet på huset. Rente føles ikke så relevant med det lånebeløpet vi har nå, men ligger på 1,85% per nå. Kjøkkenoppussing står for tur, hadde det ikke vært for det ville det vært nedbetalt til neste påske. Får vel betale noen år til, det koster å ha hus.
5,7 millioner i lån og en rente som er bundet på 2,7% i ett år til. Vanlig lønnsmottaker med to kids som måtte kjøpe ut eksen. Vet ikke om jeg vant eller tapte, men at jeg aldri kommer til å få råd til å betale avdrag er hvertfall sikkert.
Det var synd du ble skilt, men du kan jo finne ny kone på Tinder eller http://www.persianwifefinder.com/
Tror feks. @anon91440261 og @Christian har god erfaring med Tinder…
Tinder har fått gjennomgå. Men nå har jeg valgt å flytte fokuset over på aksjer. Tror det vil være mer gunstig på sikt, både økonomisk og psykisk. Føler også at swing trading er litt som tinder. Sveiper litt høyre og litt venstre. Beholder noen et par dager og noen et par uker.
Var der jeg traff din mor sist
Nei faen ass endelig en datingsite for meg og så er siden lagt ned
2 års-jubileum for tråden denne måneden og 0-1 million har 30% av stemmene.
En lite gjeldstynget gjeng samlet her med andre ord sammenliknet med hva det kan virke som resten av befolkningen driver med.
For å svare på egen tråd:
- Rammelån på 180’ til oppfiksing og oppgradering av huset på 1,4% eff.
- Nedbetalt hus og en del oppsparte midler.
- Innser at man nok burde kjøpt og lånt mer for å virkelig slå håret ut, men det er utrolig deilig å ha svært lave flytende kostnader.
Har du gode erfaringer med bulder bank?. Jeg har sr bank og 1,56% rente, så vurdere ingang men det er jo ganske liten forskjell
Funket veldig bra med Tinder for min del, men det var litt av typen “nope, nope, nope, nope, nope, nope, nope, nope, nope, kanskje, fulltreff”. Gjelder vel egentlig bare ikke være for opphengt i det som var galt og ha fokus på det som kan fungere framover.
Du får håpe på at ting ordner seg med høyere inflasjon/lønnsvekst og treff på aksjemarkedet? Jeg kan i hvert fall anbefale noe annet enn bingotek. Bare kjøp ting med lav P/E og god kontantstrøm og lite gjeld. De selskapene finnes faktisk. Så kan du la utbyttet hjelpe til med renteutgiftene.
Jeg tror det kommer av to ting:
- Det er nok mange her som ikke har kjøpt enda
- De som har kjøpt er også økonomisk interessert og tenker på noe annet enn forbruk
Hadde jeg klart 20% avkastning etter inflasjon i året framover, så kunne jeg faktisk pensjonert meg med dagens sparepenger. Det hjelper godt på å ha et hus med utleieinntekter. Jeg har faste utgifter inkludert mat, strøm, forsikring, bensin, renter og avdrag og leieinntekter på 11.000kr.
Da har du også lave utgifter. Jeg ligger på ca. 10-11 fast ut pr mnd + litt støtte til “hjertesaker”. Nå har jeg ikke så høy inntekt, men det viktigste i livet pengemessig er å slippe å tenke så mye på at en ikke har nok - og heller kunne nyte tilværelsen.
Er jo egentlig litt overrasket over at gjeldsgraden ikke har økt mer det siste året på et investorforum som dette. Det har jo egentlig vært en perfect storm. Usakelige lave renter på lån, et bullmarked uten like, og ingenting annet å bruke pengene på. (Total nedstengning.) Men dette er kanskje lettere å utnytte i retroperspektiv, og det er alltid fornuftig å ikke ha alt for mye lån.
Ja jeg må vel si at jeg er det. Jeg bruker dem bare til bolig lån så for meg er Bulder Bank bare et sort hull jeg overfører et gitt beløp til en gang i måneden. Det gikk greit å flytte lånet etc.
Personlig synes jeg det er litt drit at alt er mobil app basert og at appen deres er ganske rotete og dårlig så jeg ville nok ikke brukt dem som bank for mine vanlige bank tjenester.
Gjeldsfri i 1 år om ikke tusenlappen jeg har i minus på kredittkortet akkurat nå telles med
Gjeldfri om 12 år her