Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvor mye har du i brutto årslønn?

Oppfordret til å lage oppfølgeren til den episke tråden om hvor mye man har i aksjer.

Hvor mye har du i brutto årslønn inneværende år?

  • 0 - 300 tusen
  • 301 - 400 tusen
  • 401 - 500 tusen
  • 501 - 600 tusen
  • 601 - 700 tusen
  • 701 - 800 tusen
  • 801 - 900 tusen
  • 901 - 999 tusen
  • 1 - 1,1 millioner
  • 1,2 - 1,3 millioner
  • 1,3 - 1,4 millioner
  • 1,4 - 1,5 millioner
  • 1,5+ millioner

0 stemmegivere

Det som interesserer meg også er hva folk har av utdanning og hvor lang tid det tok å ta utdanningen. Og hva utdanningen gir av jobb og evt gjennomsnittslønn.

For min del så er jeg utdannet som CNC operatør, tjente en del mer før når jeg gikk skift.

Jeg hadde glemt den - takk for at du sa ifra.

2 Likes

hva er det dere jobber de av dere som har 900 000 og oppover mot 1,5 mill i årslønn?

Aksjestrateg eller? :joy:

1 Like

CFO i et Norsk biotekselskap :sunglasses:

Edit 29.08.2018: Dette var ment som en spøk. Det kunne vært sant, men det er det altså ikke. Presiserer dette her så ingen legger uforholdsmessig mye vekt på mine synsinger på biotektrådene.

8 Likes

De har vanlige jobber og realisert gevinst i Funcom :wink:

4 Likes

joda,jeg beholder jobben inntil videre,-men ser ikke bort ifra å kunne gi meg den råeste 40-årsgaven…

:wink:

Spanderte på meg selv NM i poker i 40 års presang . Gikk i god pluss så ble vinn vinn :sunglasses:

4 Likes

Folk regner vel ikke med aksjegevinster som brutto årslønn , det er kun fastlønn jobb (uten overtid, bonuser ++ ) det menes ?

3 Likes

Det må nesten han som har laget poll svare på.
Men det finnes flere fulltids investorer/ tradere her inne som har sin inntekt fra aksjegevinst .

1 Like

Artig poll, hva med alder?
Hen 29.

ble gjeldsfri som 25 åring,samme år som finanskrisen virkelig bunnkjørte aksjemarkedet,-er enda bitter på Stig Myrseth for hans promotering av Tanberg Data…

den tid da,valgte jeg bort Marine Harvest pga lakselus,-jeg gikk for “teknologi”:vhs::computer::chart_with_downwards_trend::scream:

men men,“you live and you learn” er det også noe som heter…

:thinking:

12 Likes

Eg har to år med elendige karakterer fra yrkesskolen, så vidt eg kom meg fra det med bestått.
Begynte tidlig å jobbe, å gått stigen oppover i systemet i ett av Norden største entreprenør selskap.
Med hus og hytte, så er eg gjeldsfri helt i starten av 40åra, nå er eg 35, med mindre noe uforutsett oppstår

7 Likes

Ingen utdannelse, gikk lei av skolen på videregående har jobbet meg oppover i IT bransjen og har idag en ganske behagelig jobb med kurant lønn.

10 Likes

Den hadde jeg ikke gjettet på @Evilfreud :smiley:

Jeg er høgskoleingeniør, så 3 år. Burde tatt 2 år til og blitt siv.ing og tatt meg jobb i et større selskap og gått den veien, men jeg gadd rett og slett ikke. Angrer litt på det nå, tror jeg kunne hatt litt andre oppgaver nå og tjent bedre. :stuck_out_tongue:

4 Likes

Jeg er defacto historien du ikke vil fortelle til skoleleie kids. Surfa igjennom VGS med så ekstremt mye fravær og lite innsats som det er teknisk mulig. Landa en jobb hvor fastlønn er godt over Norsk industriarbeider lønn + en ganske heftig bonusdeal på topp :smiley:

Men jeg har jo jobbet rimelig mye for å komme dit, Så det er vel løsningen for alle nyutdanna, jobb mye, jobb målrettet så får du gevinst før eller siden.

5 Likes

5 årig mastergrad som ingeniør.
“Gått gradene” i en av de større leverandørbedriftene i O&G bransjen.
Fikk for 2 år siden muligheten til å ta på meg en ledende stilling i en SMB bedrift, innehar denne fortsatt.

Har vært en interessant reise, men skulle man bare tenkt cash, så burde man vel blitt konsulent istedet :sunglasses:

8 Likes

32 om 2 dager. Starta å jobbe som 15 åring. Strøyk allmenn påbygg og jobbet frem til jeg var 24. Tok så utdanning ved siden av lærlingtiden. Har fagbrev som tavlemontør og bestått både elektronikk og elenergi. Bygger mitt eget imperium istedenfor å være noen andres visegutt.

14 Likes

… og det er jo der penga er, hvis man har hodet til det. Har dessverre ikke den driven som skal til selv. :stuck_out_tongue: