Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvor mye investerer folk her?

Hei, ble akkurat medlem her og har starta med aksjer for 10 dager siden. La 10.000,- i kontoen og day trader. Kan godt si at jeg er nede i 7500,- nå :smiley: Dette er ingen stress for meg da jeg bruker disse penger mest for å lære meg hvordan ting fungerer. Men når man trader med så små summer, så tar kurtasjen livet av meg . :joy:

Men jeg er nyskjerrig hvor mye dere har å rute med? Røkke eller Stordalen kopier her? :slight_smile:

2 Likes

Har 200 i Funcom :slight_smile:
Vurderer å hive inn 50 til om aksjen går så dypt som flere skal ha det til fra i morgen av.
Typ, 70-80 øre

Tror de fleste her har rundt 50-200k, med endel større fisk innimellom. Det var en poll på det som jeg ikke fant igjen.

1 Like
2 Likes

Har egentlig ikke lyst å si hvor mye jeg har i aksjer og fond, er egentlig ikke så viktig.

Men jeg synes det er en god strategi du har med å starte med 10000 som du har råd til å tape.

Min kjære hadde nok blitt forbannet om hun hadde visst hvordan det ligger an.
Ser stygt ut i Funcom.

Lykke til :grinning:

3 Likes

Det gjør den nok så jeg ville ikke tradet hvis jeg satt med 10k :slight_smile: Tror faktisk at jeg heller ville spart opp litt mer men fortsatt å følge med markedet og eventuelt lage en virtuell portefølje for å få litt erfaring.

5 Likes

Ønsker heller ikke å utdype noe, men eg gjorde en feil i november/ desember i fjor da det var en meget god periode for min del.
Bl.a spanderte eg en weekend tur på meg og kona, kjøpte en ny litt digg seng og noe annet mindre greier, det var gøy å kunne gjøre.
Problemet oppstår når kona tror det sånn hele tiden.

Konklusjonen må være : aldri si noe til kona/ samboer :wink:

God natt

9 Likes

Tror det er den du mener. Et lite hint i hvert fall: Småprat

2 Likes

Jupp, både du og @holmes linket til den. 47% var altså mellom 50k og 200k. 11% storfisk med 1mill+.

Jepp, evt finne en enkelt aksje som man har litt horisont på, hvor forventet oppgang hvis det går som forventet gjør kurtasjen irrelevant. Jeg tror man burde ha rundt 50k for å starte med enkeltaksjer, så man ihvertfall kan ha 2-3stk. Trading er fortsatt utelukket pga kurtasje.

4 Likes

Tenkte å bruke sånn demo konto, men jeg er ikke motivert i det hele tatt. Føler at jeg bryr meg mer om mine egne penger :slight_smile:

2 Likes

Mellom 250-500k avhengig av humør

1 Like

Jeg begynte med DNB sin aksjesparing. Fin måte å lære, samtidig så kan du kjøpe opptil 5 OBX aksjer for en liten sum en gang i måneden. Jeg gjør ingen enkeltkjøp under 15.000,-

Hvor mye koster det å kjøpe 5 aksjer og hvilken kurs får du?

Mnd kurtasjen er på 20 kr (innskuddet kan du bestemme mellom 1K-10K). Men det er aksjesparing og du får til den kursen DNB klarer å kjøpe for. Men jeg syntes dette var en fin måte å starte med aksjer. Man er også bundet til å kjøpe fra OBX-indeksen.

https://www.dnb.no/privat/sparing-og-investering/aksjer/aksjesparing.html

2 Likes

Har innvestert mer enn jeg kan tåle å tape (ja, ja, jeg vet), og er komfortabel med det siden jeg ligger så bra an takket være Nano. Planen er å cashe ut en del i Januar og betale ned en del gjeld (var egentlig planen i oktober når jeg tok opp mer lån for å kjøpe Nano men er vanskelig å selge aksjen… :blush: )

2 Likes

Jeg har rundt 250k spredd rundt i ulike aksjer.

:no_mouth:

3 Likes

Har du ikke råd å tape bør du selge minst 10%

Vurderer det. Men ligger såpass bra i pluss i Nano (75%) at det skal mye til før jeg begynner å svette :slight_smile:

før NANOs neste viktige resultat foreligger hadde jeg vurdert i samme situasjon som deg å gevinstsikre noe. Da er hypen sikkert enda høyere og litt mer av potensialet er tatt ut.