Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ININ / gamle Elop (ININ)

Denne blir holdt kunstig lavt pga nyhetstørke og nedsalg av emisjonsdeltakere, tror denne er som en sammenpresset fjær nå som ved neste kursdrivende trigger vil får en god rekyl, for å si det mildt :+1:

Nå er vi kvitt Zafer og Fredly, så får vi håpe disse er ute av listene enten imorgen eller torsdag :slightly_smiling_face:

3 Likes

Det hadde vært godt :slight_smile: Da er alt primet for oppgang, bare Tigerstaden på listen jeg er litt skeptisk til da. De er litt triggerhappy på salgsknappen fra det jeg har sett i tidligere selskaper, men hittil stabile her. Selv om de med mange andre lånte ut aksjer til de kortsiktige emi-gutta.

2 Likes

Sist det kom en analyse på Elop var vel fra Pareto, 07. sept, TP 12 kr. Da var MCAP på 395 mill. Idag er den på 365 mill og dette inkluderer de 100 millionene de nylig hentet inn :slightly_smiling_face:

Update - 07 Sep 2021

ELOP - First sales expected in October

ELOP reported Q2 this morning, stating that it has signed sales agreements for its ultrasound units with delivery in Oct’21E, with a single digit number of scanners now being assembled. For Simplifai, it states that it remains on track to deliver 3-5x ARR growth for 2021. The company reiterates its positive outlook and its long-term revenue targets of NOK 1bn by 2025. Thus, we view the news in today’s report as positive – despite first sale running behind initial assumptions. We continue to highlight volumes of the ultrasound unit as a key trigger in de-risking growth. We have a BUY recommendation and TP NOK 12/sh. on ELOP.

2 Likes

Ja, men analyser fra emisjonstilretteleggerne tar jeg med en klype salt :sweat_smile:
Er dog fint for å finne info, bare ikke godt for kursmål, spesielt når de kommer rett før emi og kursmål da blir annerledes.

1 Like

Hehe, ja tar det med en svær klype salt, men om de leverer på vekst, så er ikke dette noe urealistisk kursmål :slightly_smiling_face:

Men surt for techselskap for tida, og markedet trenger bekreftelse på at 1 mrd ikke er et mål tatt ut av løse lufta.

1 Like

Skal lett igjennom 12 om de leverer på 1 mrd i 2025 :slight_smile: Spørs bare når på veien 12 brytes da ^^
12 gir vel rundt 1,4-1,5mrd i prising. Det går fint med 100M omsetning det med 35% resmargin.

2 Likes

12,8M omsetning i år, 37M neste år, så er vi på god vei :slight_smile: Høyere tall er supert.

2 Likes

Yup, finansieringen er ordnet, Crawlern i sluttfasen av godkjenningsprosessen, det interne økosystemet med software-kompetanse i begge bedrifter som standalone ferdig bygget opp og Simplifai har startet vekstarbeidet og lovet 3x-5x vekst i 2021.

Bør være få skjær i havet framover nå og relativt smooth sailing inn i november. :slight_smile:

1 Like

Sjekk kjøpsordren på 3,15 kr :slightly_smiling_face:

2 Likes

Den følger forventet case vi har snakket mye om :slight_smile: Nå får vi lene oss tilbake og nyte. ^^

2 Likes

Kjøpsordren må ha blitt flyttet opp til 3,3 kr, så det er noen som fikk en god dose med aksjer til 3,3 kr idag, blir spennende å se hvem som plutselig var villig til å handle såpass mye til den prisen :slightly_smiling_face:

13:08:38 3,155 34 107
13:08:28 3,3 11 648 38 438
13:08:28 3,3 81 544 269 095
13:08:16 3,3 7 606 25 100
13:08:14 3,3 42 807 141 263
13:08:14 3,3 72 555 239 432
2 Likes

Skulle gjerne gjort det samme :slight_smile:

Blir litt misunnelig på de med 2,85-3,5 i snitt. Om vi får samme november som i fjor er det enorm avkastning, mens jeg ev. sitter i 0 eller litt i pluss etter måneden med 4,4 i snitt :stuck_out_tongue:

Akseptabel forsmak på oppgangen, ser vi 2020-vibes bør den stige dramatisk neste 3 handelsdager.

1 Like

Da er vi kvitt Merrill Lynch, dumpet hele beholdningen sin på mandag :slightly_smiling_face:

Ikke emisjonsdeltaker, men disse småsolgte før emisjonen og bidro dermed til å holde kursen nede

1 Like

Fin forutsigbar øretrilling-aksje dette her :stuck_out_tongue_winking_eye:, i det siste har jeg solgt noe med en liten gevinst på begynnelsen av dagen, og tatt tilbake på slutten av dagen til rundt 3 kr, blir fint snitt av sånt :slightly_smiling_face:.

Har det forresten vært en emisjon på 2,87 kr? Har Elop vært notert på NOTC før OB??

Vi får håpe det nærmer seg bunn nå i alle fall. Morgan Stanley og Goldman Sachs har solgt seg rolig nedover etter emisjon, og jeg regner med de skal helt ut.

Jeg husker ikke om 2,87 var emisjonskurs tidligere, men har sett andre nevne det før.

Det at selskapet skal falle veldig mye mer vil overraske meg. Jeg tror Horpestad er smart, selv om mange har mistet tillitten til han. Og når han har handlet for flere millioner til mye høyere kurs enn dagens kurs, må det da være en pipeline som skal forsvare høyere kurs?
Er det ingen som tror på guidingen til Elop i det hele tatt?

Simplifai i seg selv har 127 ansatte i følge LinkedIn, og tar nye marked hver måned. Det er selvfølgelig lav inntekt for nå, men jeg har stor tro på at de skal klare å vokse videre.

ELOP har endelig solgt scannere, og samarbeid med Dekra er avklart. Er det lite tro på at Elop skal klare å selge nok scannere til å forsvare guidingen?

2 Likes

Markedet trenger overbevisning, kursen nå forsvarer jo enkelt Simplifai alene, men skjønner at markedet er skeptiske til omsetningsmålet på 1mrd+ i 2025, det kom ikke tydelig frem på siste presentasjon hvordan de skal oppnå dette. Men antar mye må komme fra lisensiering til tredjeparter etc.? Jeg tror jeg sender en mail, så skal jeg si ifra om jeg får noe vettugt svar :+1:

Også surt nå for vekst nå med rentehevninger etc., men det byr jo også på gode kjøpsmuligheter :slightly_smiling_face:. Denne kommer seg, må bare ha tålmodighet :+1:

Ser også at Clearstream har begynt å handle, pr onsdag har de 123k aksjer

Edit: mye volum rundt 3 kr i hvert fall :slightly_smiling_face:

2 Likes

Leser også oppgulp? på HO om at de har svake patenter etc.

De har bygget fundamentet for vekst og verdsetting med to selskap som er selvstendige, men bruker hverandres kompetanse der det gir synergier. Nå har ELOP fått sin egen software-avdeling sammensatt av Simplifai (Derav den interne omsetningen, da Simplifai fakturerte ELOP Technology for dette tidligere i 2021) og de er nå helt selvstendige med sin skyløsning for analyse og framstilling av dataene fra scanningen. Hovedparten av produktet er dermed klart, og det er godkjenningene til Rolling-scanneren som gjenstår før alt er klart. Den skal de snart være ferdig med ifølge guidingen sist.

2 Likes

Tragisk, men viser jo hvorfor det er behov for teknologien til Elop.

1 Like

Yup, og spesielt relevant i områder med ustabil grunn, som i Oslo med kvikkleire eller i Japan med jordskjelv. Får håpe myndighetene ser nytten av bedre inspeksjoner og data, bedriftene kommer ihvertfall til å gjøre det der det er lønnsomt.

2 Likes