Vurderer en inngang her etter at kursen har blitt såpass gruset. Jeg har i hovedsak lest om teknologien og det høres lovende ut. Er det noen som gidder å fortelle kort om rikets tilstand ift cash/runway, mulige triggere og mulige problemer?
Generelt og raskt oppsummert:
- De har nettopp hentet cash, har nå rundt 180 MNOK minus cashburn i juli-oktober
- Generelle triggere kan være Simplifai-avtaler, skanner-salg, partnerskap, innsidekjøp mv. @Martins kan sikkert mer spesifikt ramse opp triggere fremover
- Mulige problemer:
Makro: COVID, økte renter, inflasjon, forsyningsmangel mv.
Mikro: konkurranse, tregere kommersalisering og utrulling enn antatt
En slide for videre utvikling og kommersialisering:
Anbefaler også å se siste presentasjon:
Blir dette første dag med close under 3 kr ser ikke bra ut…
Jeg stresser ikke, november blir bra utifra min forventning. Så jeg sitter rolig og ser an 7. desember ish. Da håper jeg vi er rundt 4-5kr et sted.
Venter som sagt på flere viktige meldinger framover.
Skjønner hvis du øretriller at det er skummelt da Anbefaler ikke å drive med det, i lengden ender man opp med å sitte utenfor mer oppgang enn man klarer å få inn-kurtasje. Men alle får ha sin strategi selvsagt ^^
Stresser ikke jeg heller, sitter long til den i hvert fall tester 4 kr Men når anledningen byr seg så tar jeg gevinst på litt av beholdningen for å prøve å snitte ned
https://newsweb.oslobors.no/message/544087
Bare så alle husker datoene for Q3 og Q4 Ser det står feil i trigger-kalenderen på Tekinvestor
FINANCIAL YEAR 2021
29.04.2022 - Annual Report
24.05.2022 - Annual General Meeting
02.12.2021 - Quarterly Report - Q3
03.03.2022 - Quarterly Report - Q4
En av emisjonsdeltakerne som kommer sent til nedsalgsfesten, Nevrokiro Invest AS, så kan hende at det blir litt mer salgspress ila uka.
Kanskje litt langt unna Elop per nå, men ihvertfall bra at USA skal utbedre infrastrukturen: Dems end deadlock, House hands Biden infrastructure win
Q3 blir viktig, vi har blitt lovet gode tall fra Simplifai i 2021, så håper de leverer Det har vært litt stille i den siste tiden, men vi venter fortsatt på melding om EGF ang. omlegging til ASA og styreendringer, godkjenning av rollingteknologien i Tyskland og forhåpentligvis flere salg fra Elop Technology på veien mot neste vår hvor salg og markedsføring skal i gang for fullt. Siden de er på Merkur Market/Euronext Growth har de ikke samme krav til rapportering til markedet som bedriter på Oslo Børs, siden Euronext Growth er en MTF med lavere krav og ikke er EU regulert. Derfor kan i teorien ting ha skjedd som vi ikke har fått vite om enda, men Elop har vært relativt åpne i kommunikasjonen hittil, så regner med at det meste relevante er meldt.
Det siste fra Simplifai:
14.10: Simplifai leverer Digital byggesaksmedarbeider til Documasters miljø i Trondheim kommune | Simplifai
5.10: Simplifai signs milestone deal in the Dutch insurance market with Van Ameyde Group | Simplifai
24.9: Simplifai to develop digital lawyer solution with Claims Link and HDI Global Specialty | Simplifai
Det siste fra Elop Technology:
14.10: Meet Elop at Norsk Betongdag 2021 - Elop
11.10: Elop enters R&D partnership with Veidekke and Stavangerregionen Havn IKS to develop asset management system - Elop
5.10: Elop Technology expands industry partnership with DEKRA Visatec GmbH to create logistic and maintenance hub to support commercial expansion - Elop
Når jeg tenker meg om har det egentlig kommet veldig mye fra begge. Er nok bare kursutviklingen som får det til å føles tregt ut. Går jo så det suser med avtaler og partnerskap for begge to
Elop Technology receives first order from Japan and signs LOI for distribution rights to the Japanese market
Dette er flott! Hadde håpet på noe mer fram mot Q3, men et distribusjonssamarbeid med FTS er jo konge! Så lenge de mener teknologien holder mål etter å ha testet den selv med den første enheten er vi jo sikret et massivt marked i Japan hvor bygningene må tåle jordskjelv og hardt vær årlig. Enorme muligheter der, kjempe nyhet!
Har forøvrig ikke solgt en aksje, selv om jeg fjernet porteføljen her. Ville bare se hva som ville ha skjedd om jeg solgte akkurat da, og riktig nok gikk aksjen opp 8% femten minutter etter Er det en ting jeg er god på er det å selge på bunn i langsiktige trender, men gidder ikke det denne gangen. Har bare økt siste tiden og sitter nå med ca. 28% tap. Full tro framover tross markedets reaksjoner. ELOP og Simplifai har levert veldig bra i det siste etter min mening, og tror de fleste vil være enige når vi har Q3 og Q4 på bordet. Det viktigste er dog når vi får resultatene av testene i Tyskland. Håper det er klart til Q3!
Ja, dette var en god nyhet.
Det er styrkende for selskapet at de får en utpost i Japan. Markedet i Asia er stort.
Nå er Elop lansert i USA og i Japan, og det er flere R&D og utprøvings-prosjekter her i Norge.
Dekra dekker også globalt i seg selv.
Så lenge dette fører til ytterligere salg frem i tid, er vi på god vei til å kunne få den veksten Elop guider om 4 år.
Sist guidingen ble presentert, virket Horpestad optimistisk. 1 MRD skulle gå fint.
Det er langt igjen til vi er der, så jeg håper virkelig det kommer inn noen større nyheter med større salg fremover. 1- og 1 scanner blir det ikke penger av med det første.
Yup, vi håper jo de skal prises mer etter det langsiktige potensialet, så det er jo ihvertfall forbedringer der med denne avtalen
For meg ser det teknisk ut som vi er brutt ut av nedtrenden og har dannet en bunn, samt ny stigende trendkanal. Tidligere var vi i en nedtrend med -30 øre per uke etter emisjonen. Denne er nå brutt og vi ser hittil en ny kanal med +3 øre per uke. For å bryte opp av den må vi avslutte over 3,17 denne uka, 3,20 neste uke, 3,23 uka etter osv. Gjør vi det er neste motstand 4kr, så 5,20 ca., så 5,5 ca og så blir neste 5,9 og 6,2. Om planen til ELOP går som ønsket
Kan også legge til nedre støttenivå på 2,89 denne uka, 2,92 neste uke og 2,95 uka etter. Om vi avslutter en dag under disse nivåene i de ukene er det negativt.
For å oppsummere første halvdel av november har det gått langt under planen. Vi håpet på 60%+ opp fra 1. november til 9. desember. Hittil har vi ligget flatt mellom 2,85 og 3,17. Ja, dette er bedre enn de siste 3mnd hvor aksjen har falt 20-30 øre per uke i snitt, men det er langt unna forventningen. Vi ligger på nedre støtte i trendkanalen akkurat nå. Håper den holder og at vi holder oss i den svake opptrenden i det minste. Vi er godt ute av den fallende trendkanalen fra 30. sep-4. nov nå.
Det kom melding idag om at Link Mobility kjøper opp et italiensk chatbot-selskap, Matelab SRL, som hadde 2,2 MNOK i omsetning i 2020. Hadde vært interessant å vite kjøpsprisen .
Fant blant dette om selskapet:
Company Description: MATELAB SRL is located in LECCO, LECCO, Italy and is part of the Management, Scientific, and Technical Consulting Services Industry. MATELAB SRL has 2 employees at this location and generates $254,615 in sales (USD).
Ser ut som de holder seg over tidligere bunn. Det er tilfeller intradag hvor den går ned under 2,9, men har raskt presset opp igjen. Ingen stigende trende annet enn at fallet ser ut til å ha stoppet.
Støttekjøp på slutten av dagen bidrar med å “øke” prisen, selv med 50 aksjer.
Vet ikke hvem som gjør disse kjøpene, virker litt unødvendig… Det ser i alle fall ut som at det er få som ønsker å selge særlig mye under 2,9. Det er et godt tegn.
Volum ved børsmelding sist var over 1 mill og prisen gikk opp til 3,1. Vi får håpe det kommer mer spennende info før Q3-pres i starten av desember. Det er mange aksjer som bytter hender for tiden sammenlignet med før emisjonen.
Yup, er helt klart mange som har realisert tapet. Det er flott at kursen holder seg samtidig som det skjer. Omtrent samtlige på salgslisten de siste dagene er småsparere med 30-150k aksjer som har solgt alt, samtidig som gjengen med 300k aksjer+ fyller på. Vet ikke hvem som får rett til slutt, men case-messig er i hvert fall ikke dette tiden å selge. Nå på Q3 og Q4-rapportene er når de skal bevise at det blir butikk av dette. Ang. trenden så har vi ikke brutt ned av kanalen jeg tegnet opp, så den er fortsatt inntakt. Avslutter vi under 2,92 denne uka er den brutt, 2,95 neste uke, osv. Vi er i kanalen, og ser enten brudd ut, eller test av taket igjen.