Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ININ / gamle Elop (ININ)

Det er nok mange småsparere som lar seg lure av robot-tradingen. Kjøp- og salg nedover gjør til slutt at de store kan plukke større poster nede på 2,87-2,9 fra de som gir opp. Til slutt er de nede på såppass lav kurs at de kan kjøpe seg kraftig opp uten at prisen en gang kommer opp til emisjonsnivå. Mange usikre og utålmodige gevinstsikrer nok raskt.
Selv har jeg fylt på ved disse nivåene, men kjenner at jeg MÅ gevinstsikre litt oppover (hvis det skjer). Å snitte ned er vel og bra, men det kommer et punkt hvor man er alt for tungt investert.

1 Like

Hehe, ja man kan ikke ta ansvaret for å holde kursen oppe alene. Alle må tenke på seg selv og sin situasjon, vi er jo i markedet for å tjene penger. Ikke drive veldedighet for andre. Så man får sette seg selv i best mulig posisjon for å lykkes, utifra det man vet der og da. Nå tenker jeg det er best å være inne, og er derfor inne. Synes aksjen prises 30-50% under fair value, gitt at de klarer å vise til 3-5* vekst/år fra og med 2021 på Q3 og Q4.

1 Like

Ser luringen Espen Tingvoll har begynt å handle litt…

1 Like

Kommer vel en pump&dump artikkel investornytt i kjent stil. Han haussa jo bl.a. Argeo og Observe på et webinar, og DUMPA aksjene i trynet på lytterne morgenen etter. Helt utrolig at folk følger han der. Riktig nok 2 bra selskap som ble haussa, men synd at folk ikke skjønner agendaen.

Man kan allerede nå skjønne at han sitter med ELOP til disse emisjonsaksjene er “ferdig” nedsolgt. Også har han en pumpeartikkel klar som kommer noen dager senere slik at han får kjøpt litt til. Deretter selges det tungt til saueflokken.

2 Likes

Flere som har begynt å fylle på i stor stil nå :slight_smile: Nye enkeltaktører med +100.000 og +387000 aksjer for 3 handelsdager siden. Samtidig var det Nordnet Livsforsikring som solgte ut 427273 aksjer den dagen, men de kjøper og selger innimellom, totalt sett med stigende trend i beholdningen.

I hele topp 50-listen finnes det ikke lenger selgere. Alle ser ut til å sitte stille i båten. Godt grunnlag for at kursen kan ta turen opp :slight_smile: Bare de klarer å holde seg i ro går veien kjapt opp igjen.

2 Likes

Ikke den spenstigste endringen, ville bare vise at forventningen om svak vekst på 3 øre per uke var feil. Vi fikk flat utvikling uten store utslag opp eller ned. Trading range 2,805-3,200 i perioden. Nå ligger vi nært midten av trading rangen. 2,805 var all time low og støttenivået viste seg å ligge litt lavere enn forventet. Denne uka skulle 2,95 vært nedre støttenivå i “3 øre opp per uke”-teorien. Men vi kan i hvert fall konkludere igjen med at vi er ute av den dårlige trenden med -30 øre per uke. Det har vi vært siden 26. oktober, så 1 måned i rimelig flatt terreng.

Q3 2. desember om akkurat 1 uke blir viktig for veien videre. Markedet ser ikke ut til å klare å bestemme seg helt enda.

4 Likes

Takk for oppdatering.
Det gleder meg å se at den stadige nedadgående trenden ser ut til å ha roet seg ned. Så kan vi forhåpentligvis få noe positivt nytt som vil dra kursen oppover igjen. Simplifai hadde tidligere i høst ganske ofte nyheter med oppdrag, det er en stund siden vi har fått lignende.

Jeg tror veldig mange har latt seg lure av robot-tradingen som har presset kursen ned, og de siste dagene ser vi flere småinvestorer selge seg 100 % ut.

3 Likes

Kan man håpe på en vridning fra verdi til vekst fremover🙂

2 Likes

Invitation to presentation of Q3 2021 results

3 Likes

Melding om Q3 også ute på elops sider: Elop invites investors, analysts and media to an operational update and presentation of Q3 2021 results. - Elop

3 Likes

Ny selskapsoppsummering/pitch på nettsiden i dag: Why ELOP? Because we must reduce the environmental impact of concrete - Elop

Også webinar om Simplifai sin løsning 9. des: The next step in the Digital Transformation for BFSI | Simplifai

3 Likes

Hva jeg tror markedet forventer til torsdag: 3-5 M omsetning i kvartalet og litt om framdriften mot kommersiell launch av insight rolleren til våren.

Noen ting jeg håper på som kan overraske positivt: Over forventet omsetning fra Simplifai (5-10M), godkjenning av Roller-teknologien fra arbeidet i Tyskland i høst, mer om avtalene i Japan og USA, forsikring om at covid ikke påvirker evnen til å produsere enheter, overraskelser innen produksjon, distribusjon eller avtaler med myndighetene i Norge og resten av verden. Om de så at kvaliteten fra testene i Tyskland er bra er det også med å støtte caset.

Det viktigste for markedet er nok at de viser hint til sterk vekst, at de skaper inntektsstrømmer.

1 Like

Jeg forventer en nedjustering av guidingen. Jeg tror salget av scannere går tregere enn forventet, ettersom det har vært lite salg nå i høst.
Jeg tror også markedet generelt ikke tror på guidingen for 2025; ellers hadde prissettingen av aksjen vært betydelig høyere.

Om de viderefører samme guiding, ser jeg lyst på tiden fremover.

Det har vært meldt lite nytt fra Simplifai, så jeg håper de har sluttet å melde små-avtaler, slik de har gjort før. Og da heller presenterer oppdaterte oppdrag på Q-pres.

2 Likes

Siden forrige Q-rapport har det vært ganske høyt volum av nyheter, men ja ikke alt er stort.

Tror markedet har litt samme holdning som deg i at de forventer lavere guiding, men de lovet på R&D dagen at Simplifai var i rute, så kan ikke se at de skulle falle utenfor det så fort. ELOP Technology har guidet at den store veksten skal komme fra og med våren 2022, ikke allerede. Av mange grunner, men hovedsakelig at de må godkjennes av myndighetene og at de da kan brukes i stor skala.

1 Like

Ser forøvrig ut som Tigerstaden har trukket seg ut/er på vei ut. Solgte 1mill aksjer for 3 dager siden utenfor børs(ser det ut til), så er potensielt også utlån. Flott siden det var de siste kortsiktige jeg kunne se i topp 50-listen. På kursen ser det også ut som at det negative presset vi så tidligere har avtatt :slight_smile:

2 Likes

Elop AS: First orders for Elop Insight and Insight Crawler and strong MRR growth for Simplifai |Q3 2021 financial results

5 Likes
1 Like

Godt å se at Simplifai har fått fart på seg :slightly_smiling_face:, men høyere cashburn enn det jeg forestilte meg.

1 Like

ELOP – ELOP reported Q3 this morning with revenues of NOK 4m and EBITDALC
of negative 25m, in line with our expectations. It has shipped its first ultrasound
units this quarter, and the company states that it expects more orders through
Q4. Simplifai had NOK 1m of MRR at the end of the quarter, and on track to
deliver to deliver 3-5x ARR growth for 2021. The company reiterates its positive
outlook and long-term revenue targets of NOK 1bn by 2025. With the completed
NOK 100m equity raise in October, the company has liquidity to H2’22e on our
estimates, and we continue to model at least another NOK ~150-200m to fund
the business plan. We continue to highlight large volumes of the ultrasound unit
as a key trigger in de-risking growth. We have a BUY rec, TP under review

Pareto

3 Likes

Tragisk utvikling i dag, på tross av at de leverte på lovnaden sin om 3-5 ganger vekst i faste inntekter hos Simplifai ila. 2021. Dette blir ville penger etterhvert, jeg tenker å sitte stille og få med veksten de neste årene. De gjentar guidingen, så da er det som håpet. Med 169M i banken har vi god nok tid til at inntjeningen kan dekke cashburn ila. H2 2022 og at emisjoner potensielt ikke blir nødvendig mer. Skjønner ikke hvor Pareto har 150-200M kapitalbehov fra markedet fra. Det er bare tull, gitt at de faktisk klarer målet for vekst, som de nå sier de fortsatt tror de skal klare.
Her er forventet vekst gitt guidingen:

Målet for H2-2021 er 8,346M i omsetning, nå har de allerede 4,127M fra Simplifai + at vi vet de har solgt minimum 11 enheter av Insight og 1 enhet av rolleren til Q4, siden de ikke sender ut varene før de har blitt betalt, og de har nå sendt ut varene, og Simplifai har minimum 1M i månedlige recurring revenues. Mest sannsynlig mer pga. vekstlovnaden som skal ta de opp til 1,4M MRR i Q4. Da har vi plutselig slått målet for H2-2021 i vekststrategien med over 1 mill! Eller +14% over target!

Aksjen burde vært opp 20-40% på denne presentasjonen, men folk kan vel ikke caset så godt enda, eller hadde andre forventninger?

image

2 Likes