Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ININ / gamle Elop (ININ)

Økt litt i dag rundt 2,8. Det er nå vi står ovenfor den mest spennende tiden for ELOP Technology, konseptet skal bevises de neste 9 mnd gjennom jevnt økende salgstall utover året. Slik jeg tolker aksjonærene er det det vi venter på og noen blir utålmodige på veien dit. Jeg har dog ro. Caset er allerede priset lavere enn verdien av Simplifai alene i mine øyne, så ELOP Technology sitt potensiale blir bonus til det er bevist. Eierskap i ELOP AS gir likt eierskap i begge datterselskapene, så her er det to hester hvor den ene har startet inntektsveksten og den andre skal starte nå i Q2 ifølge tidligere guiding.

1 Like

Ny sak om ELOP Insights bruksområder på nettsiden: Ultrasound inspection is enabling engineering consultants (elop.no)

Evt en uke :stuck_out_tongue:

Spørs hva du definerer som gamle noter :slight_smile: 2,3-2,4 er min definisjon. Nå er vi på lav omsetning i 2,7-2,9 feltet med bid-ask 2,8-2,88. Toppen var 3,06. Vil ikke si vi er tilbake på gamle noter :wink: Bare litt motstand ved 3kr. Første viktige nivå å komme igjennom, som jeg sa for 8 dager siden også:

1 Like

Simplifai Presents at the Pareto TechIT Conference

1 Like

Presentasjonen til Simplifai ser jo ekstremt positiv ut. Hvis det kommer tall som bekrefter veien mot 22-målet så bør kursen i Elop kunne dobles før sommeren. Salg av skannere kommer evt i tillegg.

1 Like

Og ikke minst om det er hold i tallene for 2026.
En kurs på 100+ kan forsvares med PE 30-40 etter 2026 kun på Simplifaiguidingen. Så får vi se om de når guidingen da.

Elop skal montere scannerene selv. Samtidig hadde de kun varelager på 734,000 ved utgangen av Q4. Dersom det skal komme salg, er det kanskje på tide at man ser noe deler etc. på lager? Hva tenker dere?

1 Like

Kan hende de jobber fra hånd-til-munn?
I følge Horpestad kunne de montere i løpet av en dag.
Når bestilling kommer kjøper de inn deler, monterer og sender ut. Behøver ikke innom et lager.

De burde dog ha reservedeler, og jeg vil anta kvantumsbestilling er billigere…

Scanner-salg og produksjon er litt mytisk. Simplifai derimot, er litt enklere å tro på.

1 Like

Fy fader for noen ambisjoner :joy:. Om de oppnår en EBIT-margin på over 50%, hva blir prisinga da med en omsetning på 1 BNOK innen 2026?

1 Like

7-15MRD et sted uten å medregne videre vekstambisjoner :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Til sammenligning så prises AZT med EBIT-marginer på rundt 50% til 66*EBIT. Målsetningen deres innen 2025 er 350 MNOK i omsetning :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Tar gjerne ein liknande kursutvikling i Elop som Azt gjorde fra januar 2020 til oktober samme år :wink:

Gjekk vel fra rundt kr 5 til over 80 kr.

2 Likes

I bullcaset hvor alt går som håpet og salgene tar helt av i Q3 2022-Q4 2025 kan man se en sånn utvikling. Men da må salgene komme først og omsetningen faktisk nå 1mrd i den tidsperioden. :slight_smile:

4 Likes

Hehe blir ikke mer klokkerent enn dette Christian. ^^ 2 uker siden nå og +11% fra å være +30% på topp fra 2,29.

3 Likes

Hadde jeg bare klart å lage en tradingstrategi som klarte å utnytte dette! :smiley:

2 Likes

Vanskelig med volumet i aksjen, blir ikke mange kronene av å gå inn og ut med de beløpene man får flyttet til kursene vi har sett. Som oftest er det 10-20k aksjer på kjøp/salg å handle mot.

Derfor kjøper jeg bare litt underveis og venter på at caset får utspilt seg. :slight_smile:

Regner med en del av aksjonærene nå lurer på hvor lanseringen av ELOP Insight Crawler blir av.
Eventuelt er de ikke fornøyd med ny Nordic sales manager fra i går: Elop appoints Lars Björnmyr as Nordic Sales Manager

Kjem vel kanskje nytt om Crawleren dei lagar saman med Dekra snart? Var vel signalisert at den skulle vera klar i løpet av Q1 om eg hugsar rett. Blir vel kanskje eit lite rykk nordover dersom dei melder om første salg her. Trur uansett at kjøp på dagens kursar fort kan vise seg å vera rimeleg når sommaren er på hell.

1 Like

De har solgt et par av Crawleren allerede :slight_smile: Ble meldt i høst som del av distribusjonsavtalene til USA og tror det var en til i Asia om jeg ikke husker feil.