Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ININ / gamle Elop (ININ)

Ikke i ELOP :slight_smile: Da får vi implisitt se hvilke emisjonsplaner de har igjennom hva de spør etter godkjenning til å gjennomføre :slight_smile: Så ganske viktig for caset vil jeg si. I tillegg til at de potensielt tar opp enten ASA-saken eller Styre-endringene de har planlagt der.

Edit: Det er også en av dagene i året tilbakekalling av short er relevant, hvis det skulle være noe viktig å stemme over. Så sakslisten er verdt å få med seg med en gang den legges ut. :slight_smile: Usikker på hvor mye som er utlånt i ELOP, men er ikke mye som skal til for å sende kursen opp en del ved tilbakekalling.

1 Like

Vet ikke om alle har fått med seg dette? :slight_smile:
Han er ny kommunikasjons- og markedsdirektør i Elop • Byggeindustrien

2 Likes

Takk for deling! Dette virker som en smart ansettelse, og et fint sitat om “enhjørning” i artikkelen💪

1 Like

Ansetter for global vekst :slight_smile:
Elop Technology hires Aoife Kavanagh as Global Training Manager

Registrerer at ho kjem fra 5 år i Dekra… Samarbeidet med dei vil nok bli gull etter kvart og eg ser ikkje bort fra at dei kan komme til å kjøpe heile butikken dersom teknologien til Elop slår til. Dekra er ikkje noko lite selskap, dei har 44 000 ansatte i over 60 land.

About DEKRA - Who We Are and What We Do | DEKRA

2 Likes

ELOP kan godt være en god gammeldags hest for min del, så lenge de klarer å gå i pluss etter hvert i begge selskapene :slight_smile: Da er jeg mer enn fornøyd. Men for all del Enhjørning høres fint ut det også. :slight_smile:

1 Like

Kva er dealen med børspause i Elop?

image

Er det nyheter eg ikkje har fått med meg?

Ingen som vil selge, så med høye hopp over 10% blir det automatisk børsstopp tror jeg.

1 Like

Som Tronderoptimist sier er det automatiske børspauser ved store svingninger. I aksjer med stor forskjell mellom bid og ask kan det noen ganger føre til flere børspauser ila. dagen, selv om volumet ikke er så stort.

Ingen handler som har utløst pausen.
Men blir det pause av høy spread, før en handel er gjennomført da? Der er 10% opp til neste kjøpspost fra sist handel nå, det er 1 aksje. Litt av en pause, bokstavelig talt…

Kjenner til den ordninga, men normalt vil det ikkje gå over 30 min før dei “slepper laus” igjen aksjen…

Det er jo hverken selgarar eller kjøparar om ein skal tru på grafikken til Nordnet.

5000 aksjer til salgs for 3,295 kr, så selgere er det.

Ja, men no er jo ikkje 5000 all verden av volum. Eg uttrykte meg litt klomsete… Blir spennande å sjå kursutviklinga når aksjen omsider blir frislept.

No har det heldigvis dukka opp ein større selgar som vil dumpe aksjane sine så no opnar me nok ganske så kjapt.

image

Dette er samme som solgte ned i går fra 300k+ aksjer til nå 128k, flott å få de ut :slight_smile: Jo fortere jo bedre.

1 Like

Interessant at Guttis AS økte såpass kraftig forrige dagen og nå har 500k aksjer. Eieren har jo også et selskap sammen med Tigerstaden. Tigerstaden har også vært med i ELOP siden begynnelsen. Tenker det er positivt at Guttis AS kjøpte nesten 300k aksjer på gårsdagens lister. Kanskje de posisjonerer seg for gode nyheter fremover.

2 Likes

Hmm, listene som kom i dag var fra 13. april så vidt jeg kan se. Det var dagen med toppen på 3,45.

Kan også se hvem som solgte på “topp” nå, og ser ut til å potensielt være UCVO AS som står for mesteparten av nedsalget siden da, men det gjenstår å se på listene i morgen og mandag. Hvis de står med ca. 120k aksjer i listene på mandag er det bekreftet, og da er de nok allerede ute av aksjen. Som vi ser er den store posten de lot stå i flere dager nå borte (RT-15min)

Regner med de står med 0 aksjer på tirsdag(som ville si at de var ferdigsolgt i dag). Som er en god ting for oss som er inne. :slight_smile: Åpner opp døren for videre oppgang f.om. nå.

Teknisk er vi snart i bunnen av den stigende trendkanalen rundt 2,7-2,8 et sted. Holder den er neste forventede bevegelse opp mot 3,9-4 neste 2 uker, men det gjenstår å se selvsagt. Som vi vet er caset nyhetssensitivt og det er ikke mange millionene man skal investere for å dra kursen dit. Vi så en investering på ca. 350.000 aksjer over flere dager dra kursen fra 2,4-3,4, hjulpet av at de fleste satt rolig. Nå har tilsvarende et salg på en posisjon på ca. samme størrelse fra en annen aktør senket kursen fra 3,45 til 2,85. Det underliggende sentimentet har altså vært positivt fra 2,4 til 2,85 om vi ser bort ifra de to store aktørene. Venter en grønn uke neste uke om aksjen følger det tekniske igjen :slight_smile:

Anyways, alle venter på salgstall fra ELOP Technology. Håper det er fokus å få ut info om det der framover, selv om de ikke er pålagt å informere utenfor vanlige rapporter grunnet noteringen på Growth-børsen.

3 Likes

Må si Elop holder seg godt på blodrød børs. Lite volum, men likevel.

1 Like

Yup, ELOP er skjermet mot det meste av makro. Transport-krise har lite å si siden alt de selger er software eller små leveranser av scannere i transportvolum til høy pris, råvarekrisen har lite å si av samme grunn da verdien ligger i IP ikke i materialene som brukes. Mer fokus på grønt er svakt positivt for ELOP da deres løsning handler om bærekraft i infrastrukturen. Simplifai stortrives når arbeidsledigheten er lav da deres løsning effektiviserer bedrifter uten fysiske ansettelser med roboter og ai-medarbeidere. Krigen har den innvirkningen at infrastruktur blir viktigere. Alle krisene som skjer nå er delvis positivt eller nøytralt for ELOP, så ikke rart de er i grønt mot makro.
Det eneste jeg kan se for meg som negativt er risikovilje hos investorene, som kan trekke nedover midlertidig. Men ELOP er et ganske safet case i dette turbulente markedet, så håper det gir disse en trygg havn.

2 Likes

Hvor fant du forresten ordredybde på 20 nivåer?

Finner den på e24

3 Likes