Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ININ / gamle Elop (ININ)

Lukter vel et forhøyet bud for å roe ned og unngå aksjonæropprør. Tipper første heving blir til 170 mill.

Det skjer bare om mange tar kontakt. Uten det skjer ingenting.

Har ikke noe mot at Simplifai selges, men prisen er etter min mening for lav. Hadde vel håpet(og trodd) at Simplifai ble notert, og således kunne Elop få cash, samt eierandel. De ville kanskje ikke fått like mye cash upfront, men fortsatt hatt eierandel i Simplifai. Simplifai har fortsatt høye utgifter så det blir sikkert lettere på utgiftsiden for Elop fremover. Men skulle gjerne lest analysen, og det kan vi vel kreve?

Har også sendt de en mail med noen spørsmål, poster de her

Det refereres til en Patric Egeland, som jeg tror dette er riktig link.
Dette er private Equity, så den gevinsten med notering får de, om noen år. Dette er helt borti natta

De solgte, :frowning:

Her må vi bare ta kontakt: investor@elop.no

Vi trenger en ekstraordinær generalforsamling for å stemme denne transaksjonen ned.
Da kan også endelig short-aktørene få tilbakekalt postene sine så vi kan se den reelle prisingen av ELOP.

3 Likes

Helt enig. I siste presentasjon sto vel Simplifai med sine 40-50% EBIT av 1mrd i 2026 for majoriteten (80% ?) av selskapets estimerte overskudd. Og så skal den gullkalven nå selges ut for under halve børsverdien -som appåtil er muligens manipulert ned til all time low.

Dette henger ikke på greip. Funker ikke investorrelation via epostkorrespondanse så er det bare å møte opp på hovedkontoret med høygaffler. 140mill skjer ikke.

3 Likes

da er epost sendt til investor@elop.no
Krever at evt salg av Simplifai luftes i det åpne markedet frem til høsten slik at q1 og q2 kan bedre vise verdiene og at flere aktører kan være med å by opp prisen.

3 Likes

Dum og inkompetent eller vennetjeneste? Begge deler er like ille for oss:

–Vi mener dette er et attraktivt tilbud som nøyaktig gjenspeiler de underliggende verdiene i selskapet. Etter hvert som utviklingen av Elop-teknologien har utviklet seg, er Elop nå mindre avhengig av Simplifai. Å sikre verdien gjennom et salg av Simplifai vil være til stor fordel for Elop og dets aksjonærer, sier Kristian Lundkvist, styremedlem i Elop.

Jeg kan rette opp uttalelsen, så det viser litt mer av virkeligheten.:

-Vi mener dette er et attraktivt tilbud som gir 60-80% rabatt på de underliggende verdiene i selskapet. Det er diskutert på bakrommet mellom venner uten aksjonærenes innsyn. Vi tar ikke med framtidsutsiktene i prisingen, selv om vi guider ut til markedet med 3-4x årlig vekst og 1mrd i omsetning om 4 år i Simplifai, fordi hvem vet hva som vil skje? Etter hvert som vi ikke har fått igang salget av scannere, men fortsatt vil ha lønnsøkninger, vil vi ha mer cash i selskapet som hovedsakelig vil gå til styrehonorar og lønnsøkninger siden vi var så flinke og klarte å selge Simplifai billig. Det at hele aksjeverdien i ELOP henger på Simplifai sin suksess nå bryr vi oss ikke om. Å sikre at Øyvind og gutta tjener samlet 200-600 millioner de neste årene på veksten i Simplifai er av høyeste prioritet, og vi kjempet hardt for å unngå at noen andre aksjonærer som ikke er med på julebordet vårt eller kjenner Øyvind får eie noe av Simplifai før de betaler 5x av overgangssummen. Aksjonærene får sitte stille og se ELOP falle til cash i løpet av dagen, mens vi i vennegjengen ler hele veien til banken. Mvh Kristian Lundkvist, styremedlem i ELOP.

Har aldri blitt så rævkjørt av en ledelse noen gang. Trist, men vist seg at ryktet til Øyvind var sant.

De stikker nå selv av med verdien i ELOP og legger igjen et håp om en form for suksess for ELOP Technology og markedsprising under cash. Når de gjør dette med Simplifai, kan de da også gjøre det med ELOP Technology og stikke av med verdiene selv?

Beklager en litt drøy melding, men dette er realiteten for de av oss som har sittet med tro på selskapet igjennom siste 9 mnd. Selskapet har ca. 100M cash nå og 140M fra salget = 240M i cash(190M etter salget, +50M etter 30mnd). Selskapet er priset til 236M på 2kr… Derfor uttalelsen over ang. “priset til cash iløpet av dagen.”.

4 Likes

Jeg har sagt flere ganger at det kommer til å komme emi. Mange var uenige. Det ingen av oss visste var at de valgte noe som går enda mer utover småaksjonærene og oss utenfor vennegjengen. Dette var kreativt. Pluss i boka for Horpestad & Co. for gode triks.

Det vises nå gang på gang at Horpestad ikke er en karakter å stole på. Kjedelig å se hvordan de kun sikrer seg selv - og dette var en sleip måte å sikre kapital til selskapet og seg selv. På bekostning av oss.

Noen som kan dele essensen av denne?

3 Likes

Denne saken her, les salget, synes jeg rett og slett er stygg. Selv med det frynsete ryktet han hadde fra før så er jeg overrasket eller nærmere sjokkert over rollen og involveringen til Horpestad. At den mannen har noen troverdighet igjen i markedet fatter jeg ikke.

Er ikke aksjonær i Elop, kun vært innom en kort tur tidligere, men hadde jeg vært aksjonær ville jeg virkelig jobbet for å mobilisere en form for motstand her. Denne transaksjonen kan ikke være i Elops eller aksjonærenes interesse, og det fremstår som en høyst tvilsom fremtreden av Horpestad og Co.
Ønsker dere oppriktig lykke til!

Hvis Simplifai noen gang kommer på børs vil jeg aldri vurdere å investere så lenge Horpestad fremdeles er involvert på noen som helst måte.

2 Likes

Nå vet vi også hvorfor Horpestad ikke kjøpte max antall aksjer i ansattprogrammet… han trengte penger til å bli med i Simplifai

3 Likes

Foreløpig så er utsalg av Simplifai kun en intensjon. Er det noen som vet hva som er lovlig i denne sammenhengen? Kan det kreves avstemming? Hva er evt prosentandelen som må til for å få det i gjennom? Hva er tidsaspektet på denne prosessen? Har børsen/loven noen regler for at styret skal jobbe til det beste for alle aksjonærer?

2 Likes

image

Hvis Horpestad stiller seg nøytral i vurderingen, så bør vel Lindkvist også gjøre det, eller skal ikke han også kjøpe? Og i så tilfelle, skal da avgjørelsen tas av styremedlemmene Skaget og Nilsen? Hvor nøytral er de?

Noen som har tipset E24 og DN, dette må da være journaliststoff?

1 Like

Kjedelig for dere som sitter på denne… har heldigvis holdt meg unna selv om jeg har vært nysgjerrig ved flere anledninger… støtter forslaget om å prøve få til ekstraordinær GF, dette kan ikke Horpestad få lure unna!

Såvidt jeg vet trenger du å samle 10% av aksjonærene for å kreve en generalforsamling.

Bare å kjøre på med listen her: TekInvestor Aksjeforum :stuck_out_tongue:

2 Likes

Elop AS: Elop awarded US patent for its Multrawheel ultrasonic technology

Er det nokon som har høyrt livstegn fra IR hos Elop etter gårsdagens “gladsak”?