Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Integrum

Håper Integrum rådfører seg neste gang de vil sende ut en børs mld.

Du må jo købe dibbeN!

45

Jo, har økt…det forandre ikke at de bør formulere seg mer børs/investor vennelig.

Hvor stor betydning hadde børsmeldingen tror dere? Ser ut som en kraftig overreaksjon slik jeg tolker den.

Det har nok sendt signaler til noen større investorer om at Integrum sine produkter ikke er feilbare, der av øker risikoen i selskapet og priser faller…
Dette kunne blitt håndtert på en annen måte, er det i heletatt meldepliktig? De kunne nevnt det i en Q rapport at det har hatt noe “reklamasjon” på ett eldre produkt som er erstattet av ett nytt.

Dessverre er alle avik og anmeldelser meldings pliktige. Det kjipe var at de dro en fuling etter close.

“Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som Integrum AB
(publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning.”

Sitat fra første melding fredag…

Er det AVA og NON som skal holde skuta flytende? :smile: ref dagens kjøp/salgs logg

Jeg hadde et kjøp inne fra i dag tidlig som nå gikk gjennom. Irriterer meg litt, men satser på at det blir bra på sikt.

Edit: @babyrage Vet du hvilken megler LaBull benytter seg av? ESO? :stuck_out_tongue:

Skandinaviska enskilda bank

Ja, ESO = ENS. Var det jeg tenkte meg.

noen som kan forklare meg hvorfor denne er ned 27%?

1 Like

Slik jeg forstår det, gjelder dette produkter som er på vei til å utfases eller allerede er utfaset, slik det gjenspeiles i sitatet “De komplikationer som förekommit avser primärt tidigare versioner av Integrums produkter och avser inte den nya produktversionen” fra meldingen. Finner ikke noen som har skrevet noe mer om dette ennå.

  • I hvilken grad påvirker dette salg for selskapet i sin helhet? Vil stans i bruk av produktet spre seg til andre sykehus?
  • Hvordan blir dette mottatt i USA?
  • Hvor lang tid vil det ta før man får tiltak eller svar på problemet?
  • I hvilken grad vil det hemme inntektene fremover?

Med den litt snevre informasjonen som jeg har tilgjengelig for øyeblikket, tenker jeg at 30 % kursfall er en overreaksjon. Jeg har sittet utenfor den siste tiden, sett bort fra en noen hundre aksjer.

Dere som til nå har vært gira på Integrum, har dere solgt noe, kjøper dere i dag eller de neste dagene, eller avventer dere for mer info? Jeg har lyst til å handle, men har lyst til å høre mer om denne komplikasjonen.

Det er akkurat det, at det er snever info. Så det kan være overreaksjon, eller ikke.
Jeg vet ikke, så jeg solgte idag grunnet uvissheten om det er det stopp i en uke, en mnd, eller år…

Siden jeg solgte, så skal den sikkert opp, så bare å holde fast :+1:

1 Like

Dagens close er absolutt en overreaksjon. En anmeldelse eller avik innenfor denne bransjen er ikke uvanlig. Feks, vi sender mange avik på sykehus på prosedyrer, personer, materiale og dylikt. Det er fordi man trenger en forbedring. Till tider er det svært negativt, eks når noe skadelig har skjedd. Men ett mekanisk feil og økt infeksjoner er ikke verdens undergang. Påstår hellre det er standard. Og pasientene selv sier de er fortsatt fornøyde.

Det store spørsmålet er om Integrums nye system er forbedret utifra disse forutsetningene. Man har sikkert vist om dette lenge.

Selv solgte jag for en god stund siden da jag ikke eier aksjer med negativt momentum. Men har swinget av og til.

På lång sikt er jag ikke det minste urolig for selskapet, og er like bull som tidligere. Men jag kommer til å avvakte en update om denne utviklingen fra ledelsen, og ett bedre børs klimat.

Dagens nedgang kommer mest sannsynlig till grund av ett svært urolig klimat på børsen, og att markedet har en tendens å reagere litt kraftig.

Hadde du lest forumet på fredag kveld så gikk tankene flest slik som “Selskaper kommer gå under”, "det var gøy så lenge det varte, m.m.

Tull å tøys.

2 Likes

Så noen svenske forumtråder hvor disse kommentarene dukket opp ja. Får ikke angst av slike onelinerz, for si det sånn, men hadde vært fint med mer info. Kommer sikkert ganske snart, spesielt med tanke på at mange tok imot infoen ganske ille. Jeg så for meg at kursen kom til å snike seg opp utover dagen, men det skjedde jo overhode ikke.

Kommer til å avvente børsmelding og nyheter. Hvis dette bare er en liten bump in the road, så blir snittet fint!

Takk for input!

Lite trivelig å vær aksjonær her, ledelsen burde i det minste vurdere innside kjøp.

Venter på ATL før kjøp.

Høres positivt ut!

Ser ikke ut til å gjelde andre markeder enn Sverige. Det betyr at USA er uberørt. Komplikasjonene er håndterbare. Nye instruksjoner og rutiner skal inn før man starter opp igjen hos Sahlgrenska. Det er ikke registrert noen problemer med nye versjoner, som meldt tidligere.