Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

InterOil Exploration and Production (IOX)

https://globenewswire.com/news-release/2018/05/31/1515069/0/en/New-Stratus-Energy-Announces-Proposed-Acquisition-and-Private-Placement-Offering-of-Subscription-Receipts.html

Ingen tvil om at feltene i Colombia er meget interessante… Med tanke på at COR-6 nå er ute av verden tror jeg det blir større interesse rundt IOX sine… neste trigger evt. partner/avtale

Kjøpte 30k her på fredag og nye 30k på åpning i dag.

Solgt meg helt ut på 5.65-66. Synes den ser tung ut. Vurderer inngang seinere.

1 Like

Gratulerer med en fin trade og fast money :smiley:

1 Like

Eg er sterk i troa, økte med noe få k til her nå

1 Like

Fyller på mer om den tar en dipp :smiley:

**Tar denne frem fra Pareto fra i fjor: **

Jeg tenker at den er høyst relevant nå som en av de største hinderne er borte…

Interoil Exploration and Production ASA (“the Company”) is an E&P company that holds a portfolio of production and exploration assets onshore Colombia

· Listed on Oslo Stock Exchange (“IOX”) with a market capitalisation on NOK ~275 million and USD ~28 million of net debt (as of end Q2 ’17)

· Current production of about 1,440 boe/day - majority from the mature Puli-C and Altair field (opex <USD 15/boe)

· Significant exploration upside at the LLA-47 licence partially derisked by the Vikingo-1 discovery in late July

The successful Vikingo-1 well located in LLA-47 is a potential game changer – upon further success, Interoil will become an M&A target for larger players in Colombia

· LLA-47 (Interoil 100% working interest) is located in the Llanos basin adjacent to several producing fields - block potential of 30 MMbbl (unrisked) across multiple prospects

· In late July, the first exploration well on the block resulted in the significant Vikingo-1 discovery - already put on production at around 600 boe/day gross (340 net)

· Vikinkgo-1 partially derisk the remaining potential on the block. Frison-1 and Jaca-1 to be drilled in late 2017/early 2018 - majority of costs carried through a farmdown agreement

o Farmed-out on a “well by well basis” with Interoil retaining 100% working interest in LLA-47

· Upon further drilling success, and considering the material potential on LLA-47, Interoil will become a likely M&A target for larger players in Colombia seeking material growth opportunities

Material value potential – although highly reliant on further success at LLA-47

· Risked value potential of NOK 6.7/share (assumed USD 20 million equity issue – undiluted risked NAV of NOK 9.0/share), whereof NOK 6.4/share from LLA-47 (source: Pareto Equity Research)

· Unrisked value potential of NOK 16.7/share, whereof NOK 13.3/share related to LLA-47 exploration (source: Pareto Equity Research)

· Frison-1 and Jaca-1 represent near term triggers constituting a material part of the LLA-47 value potential, and success will further derisk the remaining block potential

Det diskuteres på HO om et potensielt bud på selskapet

1 Like

Andes som kom inn å reddet Iox for noen år tilbake, brukte 17kr i sitt prospekt ovenfor egne aksjonærer.

1 Like

New Stratus inngikk jo nylig en LOI med Vetra Energia, jeg tror at IOX blir mer og mer ettertraktet gjennom en M&A

1 Like

Prøve å komme seg inn med en liten slant imorgen på 5,70 kanskje. Toget har vel ikke gått helt enda?

Den har gått ca 100% på et par dager, mulig det blir en del gevinstsikring, ikke godt å si :stuck_out_tongue: - men er iallefall et par fine triggere som kan løfte den et par kr til… Jeg kom heldigvis inn på 3-tallet så sitter trygt enn så lenge… Hadde jeg kjøpt på 5.7 ville jeg iallefall vært litt skjelven

1 Like

Innlegg av: innregistrert (11.06.18 18:55 ), lest 309 ganger
Ticker: IOX
Iox- wow!!!les her:-)
Parex Resources to pay $255 million to Remora Energy for Llanos Basin blocks
The deal comes a day after the company announced initial test results of its Kona-2 well in the Colombian project , which tested 2,634 barrels of fluid per day. Parex will acquire a 50% interest in the following blocks: LLA-16, LLA-20, LA-29 and LLA-30.

Den gang var det ikke blitt boret i andre felt enn LL-16.(altså kun påvist olje i 1 av 4 blocker)

Parex betalte altså ca 2 miliarder FOR 50% av rettighetene for disse 4 blockene.

IOX har 3 blocker LLA-47,Altair og Puli-C

Puli-C har vi olje
Altair har vi olje
LLA-47 har vi olje

La oss da tenke oss at foreks parex kunne tenke seg og betale ca 2 milliarder for 50% av IOX sine felt?

Altså 31,25 kroner pr aksje og IOX sitter fortsatt igjen med 50% av feltene i fremtiden.(eller 62,50 kroner pr aksje for 100%)

1 Like

Hold på aksjene

Kopiert og limt fra noen som nettopp la ut dette på hegnar forum.

Dagens aksje - investtech

Interoil Exploration & Production har brutt den fallende trendkanalen på mellomlang sikt, noe som i første omgang indikerer svakere falltakt. Aksjen ga kjøpssignal fra en dobbel-bunn-formasjon ved bruddet opp gjennom motstanden ved 4.10 kroner. Videre oppgang til 6.06 kroner eller mer er signalisert. Aksjen har støtte ved cirka 4.10 kroner og motstand ved cirka 7.00 kroner. Volumtopper og volumbunner korresponderer godt med topper og bunner i kursen. Volumbalansen er også positiv, noe som styrker aksjen. RSI er over 70 etter en god kursoppgang de siste ukene. Aksjen har et sterkt positivt momentum og videre oppgang indikeres. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.

Anbefaling: Kjøp

Kortsigtet er target 7, hvis du kikker på

1 Like

Det skal brukes mangen penger på olje i Colombia, men enda mer trengs

1 Like

Litt bumpy får vi vel regne med nær aksjen har dobbelt seg på to dager, troen er sterk på høyere kurser

1 Like

Jeg traff skikkelig på NANO posten jeg gikk inn med igår før børsen stengte. Så fylte på med litt mer IOX med gevinsten. Håper å se gamle kurser i IOX

1 Like

Ligner det på en vimpel formasjon nå? skal vi opp i morgen? :slight_smile:

Blodrødt idag etter 2 fine dager .
Blir spennende å se hva de neste dagene bringer. Mulig inngang ned mot 4,3 blir mulig :slightly_smiling_face:

1 Like

flag