Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

InterOil Exploration and Production (IOX)

Wti over 50 igjen :+1::cowboy_hat_face:

1 Like

Håper at ikke altfor mangen følgte meg inn i Iox og nå sitter i minus.
Eg nevnte, kanskje heldigvis, at risikoen er bl.a at canacol selger videre, så eg har ingen dårlig samvittighet ovenfor tips om og kjøpe.
Eg blir sittende videre, men eg må innrømme at eg frykter emisjon og utfallet fra cor-6, men alle desse faktorene har eg tidligere nevnt.

1 Like

Solgte igjen på 6,19 kjøpt på 6,39
Bare 10k aksjer da

1 Like

Sikkert en grei avgjørelse, det er en merkelig utvikling her, eg sitter rolig, men eg er en heftig dose i minus her nå med oppunder 40k i snitt like over 7kr.
Håper Funcom kan bidra til at minuset ikke viser igjen likevel :+1::cowboy_hat_face:

1 Like

Håper bare vi får en melding snart slik at man kan få litt mer avklaring. Kursen er jo helt latterlig for øyeblikket

1 Like

Jeg solgte ut med ca en krone i tap pr aksje. Tenkte jeg er nok eksponert med APCL og PEN.

3 Likes

Eg er litt irritert på meg selv, etter at eg knotet bårelåset på løpeskoene fast og kjøpte inn på en for høy kurs, mest pga at det var penger som skulle så klar tilfelle Gig skulle begynne og klatre, så np sitter eg i minus i Iox samtidig som eg gikk glipp at Gig oppgangen.

Eg er trygg på at dagens mcap er altfor lav for Iox, noe eg tror vil gjenspeile aksjekursen, vertfall tror eg det, med den informasjonen som vi har tulgjengelig, dog med risikomomenter som tidligere nevnt.

En trigger som eg venter iløpet av kort tid, er finansiering / partner for resterende brønner i lla feltet.

3 Likes

Jeg sitter fortsatt med mine 20k med snitt på 7.45. Ble jo alt for høy inngang som for mange av dere. Får heller sitte til en er i pluss. Prisingen av Iox er jo veldig lav nå.

Selv tok jeg et tap på 2-3% her før jeg gikk ut, men jeg synes ikke noen trenger å beklage seg for å ha gitt en kjøpsanbefaling. Det er opp til enhver å vurdere inngang og risiko.

Uansett så tror jeg denne kommer på et par måneders sikt. Canacol uttalte i går at de siste nyhetene fra Iox fra veldig gode, og at de nå gevinstsikrer. Noe som er naturlig når de har over dobling i gevinst. Når salgspresset forsvinner skal nok denne videre opp. Minner veldig om da targovax lå rundt 7-8 kroner og alle ventet på at emisjonsaksjen skulle ut av verden før oppgangen.

2 Likes

Interoil recorded an EBITDA of USD 0,5 million in Q2 2017 (Q1 2017: USD 1,6 million) on operating revenues of USD 3,5 million (Q1 2017: USD 3,7 million). Decreased revenues and EBITDA result from reduced oilprice, slightly reduced oil and gas production and sales, in addition to increased cost of goods sold and administrative expenses. Net comprehensive loss came in at USD 2,3 million (Q1 2017: USD 1,4 million loss).

Detailed information on the operational and financial activities of Interoil is presented in Interoil’s Q2

2017 Report enclosed.

Please direct any further questions to: [email protected].


Interoil Exploration and Production ASA is a Norwegian based exploration and production company - listed on the Oslo Stock Exchange - with focus on Latin-America. The Company is operator of production and exploration assets in Colombia. Interoil currently employs approximately 70 people and is headquartered in Oslo.

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5 -12 of the Norwegian Securities Trading Act.
IOX - Q2 2017

Eg kan bekrefte at eg sitter i minus :pensive:
At Iox taper peng er ingen overraskelse, eg snitter ned

1 Like

Uff. Jeg var på en årelang ørkenvandring i iox. Jeg kom meg ut i Januar på 9 kroner med bare et lite tap. :frowning:

Iox er selskap eg har god kjennskap til, og vert inn og ut flere ganger, og til tider med relativt stor beholdning, men eg har dessverre vert uheldig med tidspunkt for kjøp og salg.
Satt faktisk med noen hundre tusen i pluss for ett par år tilbake, aksjen lå lenge like under 2kr, eller rundt der, eg plukket meg opp til en beholdning som førte meg opp til en relativt stor eierandel, aksjen gikk kort tid opp over 3kr, så tok eg gevinst på deler av det, men kjøpte igjen på ett for høyt nivå og ble dessverre med ned igjen.
Hadde eg sittet i ro opp til nivåene den har vert på siste halvåret, kunne eg vert en riking og ikke bare en som leker rik :cowboy_hat_face:

2 Likes

Høres dessverre så altfor kjent ut det der, at med tålmodighet så ville man tjent store penger…:confused: been there, done that ja :joy:
Nå er det å sitte rolig i mine investeringer uavhengig av kursjokking, så lenge man har troa :slight_smile:

1 Like

Jeg så 10 kr innen rimelig tid, så feil kan man ta… tok 24k på 4,6 nå

1 Like

dårlig ukeslutt dette

Du var helt ute ?

Ja tok tapet tidligere på 6,40 i håp om å få noe på 6 blank. Heldigvis var jeg litt nølende med å handle. Litt hell i uhell skjer heldigvis noen gang

1 Like

Rart at canacol har kunnet solgt, dei må jo ha visst om utsettelse på drilling, og dermed vert ulik info i markedet

1 Like

Ja alt virker ikke å være etter boken. Liker det ikke, så tar en fortløpende vurdering på beholdningen