Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

InterOil Exploration and Production (IOX)

Her fosser det nedover

Eg slengte ut halvparten og tok et surt tap, redd dette kan bære langt av sted

1 Like

Ble lotto det her, gikk ut igjen på 4,4 :sweat:

1 Like

Hvor langt tror dere den går ned før man kan vurdere innkjøp? @Kronn @ThomasM
Skjer vel en del ting her før jul som kan skape noen gode salgmuligheter hvis man kjøper på disse nivåene?

Tja, trolig mest fornuft i og holde seg borte inntil det kommer bekreftende meldinger

1 Like

Fristende å kaste resten på dør, det blir en fin sak for skatteoppgjøret dette :see_no_evil::sweat_smile:

1 Like

Blir vel som @Kronn sier, ville ikke gått inn før vi får noe mer info. Det skal allikevel sies at jeg mener aksjen er veldig lavt priset, så er man veldig glad i risiko kan det være gode muligheter nå.

Hyggelig med en dag i pluss, men eg trenger mangen sånne dager

2 Likes

Lykke til👍, håper det ordner seg om ikke altfor lenge…

1 Like

Litt spennende og se om Iox fortsetter, eller om det kun var traderbasert oppgang.
Iox er egentlig en aksje som det siste årene har vert veldig lite omsetning i, og etter at Andes kom inn, så har det vert veldig få “frie” aksje, topp tyve har også stort sett vert rolige, med unntak av noen få tradere som har vert innom.
Resultat av liten oms, og lite “frie” aksjer, har gjerne vert at det til tider har kommet kraftige rallyer, etterfulgt av labre perioder, der folk må snike seg utigjen da kjøperene blir for få, og det heller er selgerene som skaper presset.
Håper det nå blir flere dager med oppgang, sånn at ting lysner litt for meg og flere som trodde aksjen skulle til himmels.

2 Likes

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20170818.GlobeNewswire.HUG2127916

1 Like

CANACOL ENERGY LTD EXPLORING STRATEGIC ALTERNATIVES WITH RESPECT TO ITS SHARE POSITION IN INTEROIL
Tekst
Canacol Energy LTD (“Canacol”) has engaged Pareto Securities
AS to explore strategic alternatives with respect to its
share position in Interoil Exploration and Production ASA
(“Interoil”).

As of today, Canacol owns 13,864,339 shares in Interoil,
representing 21.43 percent of the shares in Interoil.

Alberto Nicolas Acuna Vesga, VP Finance en Canacol Energy
Colombia S.A., is represented in the Board of Interoil
Exploration and Production ASA and is defined as primary
insider subject to disclosure duties under the Norwegian
Securities Trading Act Section 4-2.

For further information, please contact:
Pareto Securities AS,
+47 22 87 87 50

http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=433125

Hvordan skal dette tolkes? De ønsker å kvitte seg med flere aksjer uten å påvirke kursen ytterligere?

Tja, canacol vil ut, positivt at ikke aksjen blir strødt utover markedet, men at dei mener deg kan finnes en kjøper der ute.
Eg ville sagt at det beste hadde vert om canacol ønsket og sitte videre, så eg tolker mld negativt

Langsiktig er kanskje dette like greit, men var ikke akkurat denne meldingen jeg håpte på nå.

1 Like

Da har eg tatt ut skilsmisse mot Iox, den dama der tar eg aldri i hus igjen

2 Likes

Utgangspunktet etter ekteskapsloven er at skilsmisse gis etter minst ett års separasjon eller minst to års samlivsbrudd.
Skilsmisse forutsetter altså at partene har hatt et lengre samlivsbrudd.
Det er kun i helt spesielle tilfeller at skilsmisse kan gis med umiddelbar virkning (vold, alvorlige trusler etc).

Du er altså ikke kvitt damen helt ennå @Kronn :wink:

2 Likes

Hadde ventet at canacol avsto fra og selge over børs, når dei har engasjert pareto for og se på mulighetene.
Men igår solgte dei, merkelig ar dei ikke har tid til og vente

Canacol Energy LTD has on August 23, 2017 sold 363,179
shares in Interoil Exploration and Production ASA at a price
of 3.5746 NOK per share. Canacol Energy LTD owns after this
sale a total of 13,501,160 shares.

2 Likes

Prøv å glemme eksen nå. Styr unna, ikke stalke hun😉

2 Likes

Nitrist utvikling i Iox, og canacol fortsetter å lempe ut. Glad et tok tapet da eg gjorde