Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Investere i eiendom

Første investering i eiendom for utleie var å kjøpte et flunkende nytt rekkehus i 1992. ser ikke tall for igangsetting før den tid, men jappetiden på 80-tallet var nok med på å skape et større tilbud i markedet. Det pluss arbeidsløshet og høyere renter ble en giftig coktail den gang som sugde luten ut av etterspørselen.

Betalte 5000 kr/m2 etter den tids arealberegning. Prisen var satt ned med 1/3 i forhold til listeprisen de første kjøperne betalte. Mange tapte mye penger. Sitter fortsatt på den, og har ikke panikk for å selge. Ca 20 minutters kjøring til Oslo sentrum, og tror flere som ønsker å ettablere seg vil se litt ut fra gryta når de ser hva de får for pengene.

2 Likes

Jeg tenkte mest på 1993, da hadde renten vært høy og var på vei ned.

noen må slite for å ha sin (lille) del av eiendomsmarkedet i disse dager…

2 Likes

Er det noen som har gjordt lignende arbeid?.. :thinking:er det pris på pr dør/vindu?

1 Like

Knallen begynner å bli gammal :laughing:

Løsning man burde ha ferskt i minnet hver eneste gang man skal ha tømmermann/elektriker/rørlegger på besøk.

Mye byråkrati og lite støtte. Jeg sto ihvertfall over etter å ha lest kravene som stilles.

3 Likes

Jeg trenger strengt tatt bare å ta turen til Jula og kjøpe ny dørlist da denne er dårlig etter 20+ år,ellers er det godt isolert til vinteren der jeg har naboer under,og ved siden slik at jeg sjelden bruker varmeovn :grinning: :+1:

Fikk støtte fra Enova da jeg byttet varmtvannstank. Var overaskende enkelt og sømløst opplegg . penger på konto et par dager etter

6 Likes

Etter å ha lagt 13 millioner kroner på bordet…så skulle nok boplikten på 5 år være en enkel periode å leve på :sweat_smile:#blakkhumor

Hvor stor tank, og kost alt inkludert om det er lov å spørre?

smart mann :thinking:

1 Like
2 Likes

Selvfølgelig veldig bra, men de gjør vel dette bare for ikke falle under 10 % på meningsmålingene. For argumentasjonen de kjører når det gjelder beskatningen av boliger, som jo er noe vi faktisk alle trenger, er jo at all formue skal beregnes «rettferdig» og at alle skal bidra etter evne. Så bryr de seg jo ikke noe om at evnen til å betale skatt krever at man har noe så enkelt som likviditet, og sier at man kan jo bare ta opp lån osv.

Så jo dette er bra isolert sett, men samtidig gjør det meg bare mer irritert over beskatningen av boliger.

5 Likes