Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

IO Biotech (Nasdaq:IOBT)

Når vi vet at pembro har liten effekt på PD-L1 negative, så tyder jo det på at mRNA-4359 heller ikke har effekt i disse pasientene ja. Som vel er ganske skuffende - selv om disse pasientene jo har blitt utsatt for ekstremt mye behandling tidligere.

Men N i begge disse studiene er jo ekstremt små, så det er jo ikke mulig å konkludere så mye. Og historiske kontroller har vi jo lært at er :poop: uansett :sweat_smile:

Synes fortsatt det er rart om IO ikke klarer å få til noe kommersielt (og aksjonærvennlig) med de randomiserte dataene for PD-L1 negative i MM

3 Likes

Enig. Bare ikke ser helt for meg hvordan de skal få til noe. Å bruke mange år på ny ph3 ser jeg ikke for meg. Må i så fall bli med partner som bidrar med kapital.
Kortsiktig er håpet EMA, men vil EMA gå i mot FDA? Sikkert mulig, men hvor ofte skjer det?

Oppkjøp av noen som ser mulighet i dataene? Mulig, men til hvilken pris? Med mcap pølsebod og ingen cash så er utgangspunktet dårlig.

Det jeg likte minst med tilbakemelding fra FDA er at det virker som modning av OS ikke er et alternativ lengre for FDA. Det var spesifikt lagt vekt på av IO som mulighet ved presentasjon av data.

2 Likes

Enig i dine vurderinger. Det vil også overraske meg veldig om de kommer noen vei i Europa nå. Det eneste reelt sannsynlige er vel at en større aktør plukker opp stafettpinnen - til en pris som ikke er allverden, men likevel langt over dagens MCAP.

2 Likes

Virker som flere tenker det samme - nå har kursen straks steget 200% siden meldingen om FDA-beslutningen

2 Likes

Det som “plager” meg er volumet og ingen flagging (så langt).

Det er ca 66M aksjer hvorav Lundebackfond sitter med 21M (til kost ~2$). Disse er superlangsiktige og har også styreplass i IOBT. Veldig liten tro på at de har solgt en eneste aksje i dette kaoset.

Så da er det igjen maks 45M aksjer, hvorav omsetning “FDA-dagen” var på 36M og i går på 71M.
Det er ekstremt volum.i forhold til float.

Ellers så snudde jo FDA og aksepterte ny BLA fra REPL som først fikk CLR og
SMMT bestemte seg også nå nettopp for å søke BLA, tilsynelatende mot FDA sin anbefaling.

Så ja, med mcap 60-ish musd og med drug som beviselig gjør “cold” tumor “hot” i advanced melanoma og en vinglepetter-FDA så kan vel alt skje :man_shrugging:

1 Like

Denne er vel relevant her også:

1 Like

Og hvilke pasienter var det som hadde en HR på 0.54 med Cylembio?

Eh, ja. De PD-L1-negative.

Så er spørsmålet hvor tett i tid det må være mellom mRNA-vaksinering og start med immunterapi for at OS skal bli skikkelig skewed.

Uansett: Konklusjonen av det som kom frem på ESMO nå i helga er vel at å bruke historiske kontroller som utgangspunkt for tenkt efficacy er helt useless post-covid.

2 Likes

Det raller videre nå…

2 Likes

Dette var en fin oppsummering og er ganske på linje med tråden her:

Ellers er det interessant at Moderna peiser på å planlegger utvidelse av sin pd-l1/ido studie med enda en cohort i 1. linje melonoma med ipi+nivo.
(Fra før har de en cohort med pembro, så nå både pembro og ipi+nivo i 1. linje melanoma).

IO på sine side planlegger ny fase 3 med to forskjellige sjekkpunkt hemmere. (Intervju post esmo som jeg dessverre ikke fant igjen nå :pensive:). Hvordan de skal få det til beats me.

Håper bare ikke Lundebackfond tar seg vann over hodet nå med sin 30% eierandel å vil la IO drive frem ny fase 3 alene i konkuranse med Moderna (tror ikke det vil skje), men heller lar noen andre overta og alikavel komme seg greit ut med gevinst.

Kursen er fremdeles opp +250-ish prosent fra post-(stupid)-FDA feedback med massiv x 2 omsetning, men ingen flagging noen vei :pensive:

Ellers, ser enkelte spekulerer i lettere dialog med EMA siden FDA sannsynligvis var mest kritisk til nesten ingen US pasienter inkludert i studien. (Ikke problem med EMA?)

2 Likes

Sånn bortsett fra at han fremstiller det som at alle vesentlige data ikke allerede var delt før ESMO, så er jo dette veldig på linje med hva vi mener her ja. Men må man ha en så ekstremt pubertal stil for å få oppmerksomhet på YouTube?!

Han nevner vel heller ikke at IO faktisk er konk før de rekker å se modne overlevelsesdata.

2 Likes

Vesentlig data var delt, men slidene (DOR, OS PD-L1 neg/pos) har jeg ikke funnet noen plasser og viser hvor langt unna IO var interim (64% ORR).

Med sine 74 abb. siden 2013 virker det ikke som stilen slår helt an :rofl:

2 Likes

Fant igjen intervjuet post esmo hvor Dr. Marie Svane sier noe veldig interessant.

Hun tror selskapets neste fase er en ny fase 3 hvor vaksinen skal testes “in combination with two different checkpoint inhibitors”. Og med det mener hun vel egentlig BMS sin ipi+nivo (IO brukte nivo i sin fase 2). Hva ellers skulle hun mene??? Men ipi+nivo?
Edit: Kan også være snakk om nivo+lag3 (Opdualag)

Så er BMS på tur inn å deltar i en ny studie? fordi jeg ser bare ikke at eksisterende eller nye aksjonærer kommer til å finansiere en NY fase 3. (men alt er vel mulig).

2 Likes

Når PI sier det, så er det jo rimelig klart at kommer til å skje ja. Og det er hva Moderna også gjør?! The plot thinkens! :sweat_smile:

Ut fra intervju (lenket til over, så ja). Men ikke noe som vises på clinical trial (enda).

Men ja, the plot thickness.
Kanskje det kommer noen drypp på Q3 til IO neste uke?

2 Likes

Uansett om det er nivo+relatlimab eller ipi+nivo så virker det jo da som de har en særdeles aktiv dialog med BMS :grinning:

1 Like

Men hvor er alle som var på TI før med faglig tyngde? Dette burde/må jo være interessant?? eller er det bare opplest og vedtatt at vaksine (uansett peptid eller mrna) vil fungere i kombo med immunterapi??

Det er vel med det som forutsetning at MSD og BMS gidder å engasjere seg i hvert fall :wink:

1 Like

Dette skulle jeg likt å hørt med egne ører!

Må være selve definisjonen på bold statement fra en CBO når du nettopp har permitert 50% og knapt har cash nok til å gå forbi varmretten i lunsjen…

"this narrow miss on significance is not the end for us, is the beginning, we will start additional phase 3 in melanoma and other indications”.

Lurer på hva selskapet skal si på Q3??

https://x.com/Investorclimber/status/1985362445184208944

Må vel være breiale på en ren investor- og partnering-konferanse da :grinning:

jo, men regner med han ikke bare dikter fra løse lufta.