Godt over 50% opp fra bunnen på mandag nå, så noen har tydeligvis endret oppfatning
Edit: Ja, nå tok det jo virkelig av
Godt over 50% opp fra bunnen på mandag nå, så noen har tydeligvis endret oppfatning
Edit: Ja, nå tok det jo virkelig av
Halvparten av alle aksjene ser ut til å være omsatt i dag?
33 mill aksjer omsatt i dag
65 mill aksjer totalt
Hva faen skal DET volumet bety? Ikke svar, ikke jinx det.
Ja, shit! Det er heftig! En industriell aktør som støvsuger? Moderna leste pitchen til @the1nonly ?
Opp 68% på det volumet? Hvem vet. Jeg pleier ikke sitte å se på industrielle aktører kjøper aksjer. Ihvertfall ikke på denne måten.
@savepig jeg tror ikke strekene betyr så mye her, men kan du kommentere på volumet?
Ut i fra det mitt utrente øye kan se så ser det ut som dagens volum faktisk matcher mandagens.
CEO snakker og opplyser om resultatene på en god måte, men er samtidig flink til ikke å avsløre vesentlige nyheter ang. finiansiering e.l. Men hun sier noen ting:
“We also have a plan to submit a EMA […] that is a second wave”
Grunnen til at de ikke nådde signifikans (på det som jo er klinisk relevant benefit) var at studien var litt for liten - fordi de er et biotech og ikke et BP. Og det er jo et greit hint til et BP
Ingen spørsmål om Moderna og patenter fra Brad
Hei dere,
Sorry, jeg er på reise og har ikke fått fulgt med (ikke at jeg noensinne har fulgt med i IO Bio)…. Er for mange og lange innlegg til å kunne sette seg inn i dette, spesielt i 37 varmegrader og familiemedlemmer som alle vil ulike ting…
Helt oppriktig så har jeg ikke tro på peptidvaksiner. Ikke i kreft spesielt og såvidt i covid. Hadde dette vært liv laga så hadde Moderna og BioNTech fått ut noe på markedet for noen år siden. De sitter med jo masse cash etter covid og har holdt på med sine cancer program i 15-20 år.
BioNTech er smarte som har kjøpt opp mAbs og bi-spesifikke mAbs, bruker pengene på plattformer som er validerte.
I så fall håper jeg de velger yolo ruten å går helt loco.
Inspirert av Lavror sin påståelig CCCP genser i Alaska tenker jeg passende outfit til Bancel når han stormer kontoret til IO skal være “Multiplicity what?”
(kommer et mer seriøst innlegg senere kan ikke bare være tull og tøys her )
Enig med Roc;
Peptidvaksiner generelt er ikke gode nok til å gi lik og beskyttende immunrespons i størregrupper = for stor individ-variasjon.
Får negative flashbacks til div tidligere norske bios når fokuset blir på spesifikke sub-grupper som overpresterer i slike studier.
Har ikke fulgt IO noe, men lest kjapt om denne i dag. Ingen eierposter altså.
Min treff-ratio på bio er så skral at ingen burde bry seg om hva jeg mener
Uten å forstyrre ferien din for mye, men hadde vært interessant hva du tenker om mRNA vaksiner mot kreft. Samme synspunkt som med peptidvaksiner?
Joda, ser den. Men her er jo den vesentlige subgruppa på størrelse med en ok powered fase II trial i seg selv (63 + 67 PD-L1 negative). Og det var ikke akkurat “tegn til signaler om noe som kunne ligne på effekt”. HR på 0,54 med p-verdi nede på tredje desimalet?
…og det sammenfaller med en på forhånd postulert mekanisme for vaksinen - det er kanskje det viktigste
Ja, tenker det samme. Er bare gut feeling etter å ha sett disse ulike selskapene. Tror immunresponsen ikke blir sterk nok. Det har vært problemet med mRNA, DNA og peptidvaksiner, at immunresponsen og translaterbar klinisk respons ikke blir av stor nok betydning. Når det skal sies så var jeg tvert negativ til disse greiene, men gav Ulti en sjanse, og ble skuffet. Nå er ikke Ulti målestokken for alle disse selskapene, men jeg tenker denne teknologien er et stykke unna før dette evt blir en helt vanlig type behandling.
Men altså, man HAR en klinisk relevant respons her, som med veldig liten sannsynlighet skyldes noe annet enn vaksinen. Du har hevdet at Moderna sitt resultat, som jo var i mye friskere pasienter(!), var en fluke, og det kan godt stemme. Men dette er sterkere.
Jeg er anti-vaker blitt Go MAHA etc
Men helt seriøst så veit/husker jeg ikke engang hva slags indikasjon IO Bio testet her, så det jeg skriver på denne tråden burde ikke legges noe vekt på. Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg er på tråden engang
Men…la oss se hva som kommer ut av disse vaksineselskapene. Har ikke troa på at det blir noe av substans her altså. Ganske mange som har forsøkt uten å ha enda laget noe som har blitt godkjent
On that we can all agree
But this time it’s different!
Det er fordi du er tagget av Laaarsas som trenger litt bistand med statistikk. Blant annet.
Tror faktisk det var Poly som tagget meg inn først og jeg kommenterte på noe jeg egentlig burde
Hva angår statistikk så er min kunnskap på nokså mediocre trialist nivå. Så heller ikke noe jeg burde kommentere bastant på Der fikser nok Poly og Lars ut av det selv
Blir kanskje feil, men tror de fleste her ikke burde investere tungt i biotek. Biotek burde være en liten del av ens portefølje. Ønsker man å støtte life science så kjøp big farma.
De færreste biotek VC funds greier å gi en god nok return på fondene sine. Det er rett og slett for mange variabler til å kunne med en konsistent edge plukke vinnere. Selv farma sliter med å plukke vinnere.
Salute!
Altså jeg tror ikke noen på hele TI er tungt inne i biotek lengre. Det er slett ikke sikkert de som er aktiv på tråden her engang har en eneste IO aksje - og om så, tror (håper) jeg det er yolo penger og ikke hus. Men ellers helt enig.
Da må i så fall resultatet enten endre seg over tid så seperasjonen av OS kurvene lukkes pga. f.eks antigene escape ellers så må resultatet vere en eneste stor false positiv.
Noen andre muligheter?
La oss la FDA og EMA se på dataene og vurdere dette og konkludere. BLA som sendes inn er ganske mye mer omfattende enn en pressemelding fra selskapet. Er mange parametre som ikke kommer frem for oss. Rådata vil f.eks. vise om effekten er drevet av noen få spesifikke sentre i visse land eller sees på tvers. Dette er bare en av de mange tingene som man kan se. Har selv sett at en studie ble negativ pga to land som rekrutterte «feil» pasienter (les for friske) og studien ble derfor lest av negativ.
Sånn generelt, hadde jeg hatt sykdommen som studeres ville jeg jo ønsket å få legemidlet (sett at den økte overlevelsen ikke gav mer lidelse).