Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

IO Biotech (Nasdaq:IOBT)

Det mellomlange svaret er at etter UV1 mistet jeg litt “track” og har ikke fulgt mye med. Var kun oppdatert på hovedstudien til IOBT som jeg trudde skulle feile. Men nå blir jo disse andre studiene viktige. Spørsmålet blir hvor mye skal man gidde investere av tid her når det aldri vil bli aktuelt med noen større investering uansett?

Men klart, blir dette en tema fremover her så må jeg jo “pay attention”.

Edit:
Hva er forresten SA? Har du en link?

1 Like

Hørte cellen ferdig:

I Q&A kommer det fram at de vil dele data om “T-cell activity” og hvordan det korrelerer med klinisk respons “within the next few months” . Altså på en konferanse nå i høst etter all sannsynlighet.

De får et direkte spørsmål om “the competitive landscape in development” og så klarer de å ikke nevne Moderna. Synes det er veldig rart. Måten de unngår det på er å bare snakke om hva som er på markedet.

Hvis jeg også skal forsøke svare på ditt spørsmål @Do2Do om hvordan dette resultatet kan sees i sammenheng med UV1 sin totale feiling, så er det vel med dagens resultat fra IO kanskje nå mer sannsynlig at det var målet hTERT og ikke modaliteten peptide-vaksine som var feil med UV1.

Men jeg synes altså dette resultatet var veldig imponerende. I mine øyne vesentlig mer imponerende enn f.eks. Moderna sitt resultat med mRNA-4157 for et og et halvt år siden. Subgruppen PD-L1 negative var mange flere pasienter enn hele deres studie til sammen, og p-verdien langt lavere. Dette er den første overbevisende fase 3-studien med en kreftvaksine ever!

…selv om altså primary endpoint ikke ble oppnådd og det er det eneste markedet klarte å se i dag.

…og prisingen forut for å dag jo også var så til de grader pessimistisk for dette resultatet.

4 Likes

Indeed. Men det er du den første jeg har lest i dag som kommenterer.

Kanskje de har en sånn “dette snakker vi ikke om offentlig”-avtale med Moderna?

Ja, man kan begynne å lure. Men som et børsnotert selskap så kan de vel neppe forsvare lovligheten i dét. Hvor lenge er det siden du spurte dem eksplisitt om dette uten å få svar nå @the1nonly ?

Hva mener du om disse resultatene @Roc ? Du hadde vel også tilnærmet null tro på noe som helst?

1 Like

Starten av 2024 over en periode. Sendte flere eposter til alt jeg hadde av epost adresser. Sendte tilogmed til de som stod som forfatter av patentene. Zero respons. Kanskje de er mer på ballen nå? Kanskje jeg prøver på nytt…

Edit: Vil bare påpeke at det jeg spurte om var det tilsynelatende faktum at Moderna kjører studie med de samme peptidsekvensene, bare levert med mRNA, og Moderna er - etter mitt syn - helt klart i en konflikt patentmessig, og selskapet bare vil ikke kommentere. Det er litt rart eller?

2 Likes

Kjenner ikke selskapet, men kun basert på det som er delt i dag så er det jo noe her, men biologien er litt mer sammen satt. Spørs om selskapet har penger/ressurser til å grave videre eller om de går til myndighetene med dette. Sorry, har ikke tittet på peptidvaksiner etter Ulti :dizzy_face:

3 Likes

De har allerede avtalt møte med FDA (i inneværende kvartal ble det sagt i callen) for å diskutere muligheten for en BLA. Hvis du med “grave videre” mener en ny studie i samme indikasjon, men med litt andre inklusjonskriterier så er nok ikke det aktuelt.

Tror du disse resultatene (også) kan være en fluke? Er det det du mener med at “biologien er sammensatt”?

1 Like

Nei, mente sammensatt mtp at PD-1 negativ og effekt og fravær av effekt i PD-1 positiv. Ville jo intuitivt ha tenkt at effekten kanskje ville vært best i de som var PD-1 positive og hvor pembro og vaksinen ville ha synergi.

Ja, grave videre var med i forstand ny studie i PD-1 negative.

Er nok trolig ikke en fluke, men sannsynlig at synergien med checkpoint hemmere har vært en for enkel tankegang. Mye man ikke forstår og må litt tweaking til for å få frem maks effekt

1 Like

Ser poly kommenterer her oppe at htert kanskje var feil mål i Ulti, men er det dermed også en mulighet for at Ulti tabba seg maksimalt ut med å ikke ha pdl1 status på pasientene sine i INITIUM?

FOCUS gikk jo uansett bare i PDL1-positive. Og i NIPU manglet den vel på såpass mange pasienter at det man satt igjen med var så få at man ikke kunne si noe.

Edit: Er greia at man vanligvis ikke sjekker PDL1 status i melanoma, egentlig? Er (den mulige) tabben i så fall at man ikke gikk for en fase II i NSCLC, hvor det vel hadde vært naturlig?

3 Likes

Jeg vet ikke om IO tenker at det er synergi mellom deres to targets og PD-1 hemmer egentlig. Tror kanskje deres mekanisme kun var tilleggseffekt - i motsetning til Ultimovacs og UV1.

Sånn som jeg ser det - og forhåpentligvis også FDA - så trenger de ikke en ny stor studie med kun PD-L1 negative fordi det uansett var så mange i denne studien allerede. HR og p-verdi er allerede mer enn overbevisende nok.

1 Like

Ja, si det. Er jo en interessant tanke. Dagens data tyder jo på at våre hypoteser og forståelsesmodeller kanskje har vært for enkle

2 Likes

Sånn helt kjapt tenker jeg at IO103 (PD-L1 delen av vaksinen) gjør at pembro virker (bedre) hos PD-L1 negative pasienter en uten vaksien og at IDO delen av vaksien (IO102) kanskje ikke gjør så mye. Blir det feil tenkt?

1 Like

Meg etter å ha blitt interessert:

image

Men det frister.

5 Likes

Var ikke IDO en sånn sagnomsust target for sånn 10-15 år siden? Som ingen fikk til?

1 Like

Da var det hemmere og ikke vaksiner som gir immunsystemet beskjed om å drepe celler som uttrykker det. Og det er det PD-L1 delen av IO sin vaksine også gjør. Og derfor tror jeg også du tar feil i at mekanismen skulle tilsi at pembro sin effekt er påvirket av vaksinen @the1nonly

3 Likes

Merker denne tråden må dempes, har liksom gått så bra etter Voldemort (aka. I***UM).

3 Likes

Tenk å stå der i Mad Max-ruinene etter x antall års ørkenvandring og bare proklamere:

JEG HADDE FAEN MEG RETT!!

Eller noe sånt.

Men her blir det nok bare sorgen. Hvordan i huleste skal de finansiere seg videre? Må i så fall være at

a) det er noe i det at Moderna burde kjøpe IO pga patentene

b) de basket trialene som skal lese av i høst faktisk viser det vi ser nå her, nemlig at f.eks PDL1-negative med HNSCC (kjære Gud, la dem være inkludert da) har nytte av vaksinen.

Da kan det bli gøy. Men sannsynligheten er vel lav.

1 Like

Ok, så vaksinen gjør ikke at pembro virker bedre for de som har dårlig effekt av pembro mono, men vaksinen gjør at immunforsvaret selv dreper kreftcellene utenom pembro? Kjenner det er lenge siden jeg holdt på med dette her…

2 Likes

1 Like

Tenk på hemmere som noe som gjør at immunsystemet ignorerer at kreftcellene vifter med hvite flagg (men immunsystemet må selv finne gode grunner for å faktisk angripe cellen). Og PD-L1 delen av denne vaksinen som noe som gjør at immunsystemet angriper målrettet kreftceller som vifter med dette (falske) hvite flagget.

2 Likes