Hørte cellen ferdig:
I Q&A kommer det fram at de vil dele data om “T-cell activity” og hvordan det korrelerer med klinisk respons “within the next few months” . Altså på en konferanse nå i høst etter all sannsynlighet.
De får et direkte spørsmål om “the competitive landscape in development” og så klarer de å ikke nevne Moderna. Synes det er veldig rart. Måten de unngår det på er å bare snakke om hva som er på markedet.
Hvis jeg også skal forsøke svare på ditt spørsmål @Do2Do om hvordan dette resultatet kan sees i sammenheng med UV1 sin totale feiling, så er det vel med dagens resultat fra IO kanskje nå mer sannsynlig at det var målet hTERT og ikke modaliteten peptide-vaksine som var feil med UV1.
Men jeg synes altså dette resultatet var veldig imponerende. I mine øyne vesentlig mer imponerende enn f.eks. Moderna sitt resultat med mRNA-4157 for et og et halvt år siden. Subgruppen PD-L1 negative var mange flere pasienter enn hele deres studie til sammen, og p-verdien langt lavere. Dette er den første overbevisende fase 3-studien med en kreftvaksine ever!
…selv om altså primary endpoint ikke ble oppnådd og det er det eneste markedet klarte å se i dag.
…og prisingen forut for å dag jo også var så til de grader pessimistisk for dette resultatet.