Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

IOTA (kryptovaluta/Internet of Things)

Du skrev satser penger på Iota. Er det dugnad Iota driver med? Alt de gjør er gratis?

Det jeg mente var at ingen av selskapene har kjøpt tokenen deres. Det som skjer her er at en innovasjonsansvarlig i disse selskapene vil forsvare sin stilling ved å utforske blokkjede-teknologi. Siden IOTA har en norsk founder tar de kontakt med han, og han sender de videre til en IOTA-konsulent som sikkert tar grovt betalt. IOTA-konsulenten hjelper de med å utforske teknologi og ideer. Det morsomste med dette er at IOTA ikke bygger på en blokkjede men en DAG, så den innovasjonsansvarlige utforsker ikke blokkjede-teknologi i det hele tatt :joy:

Ja han burde skrevet DAG istedenfor blokkjede. Da hadde jo ALLE skjønt hva han pratet om, til og med Olga på 95 år.

Men dersom man googler Iota og samarbeid så er det ikke mange som er i nærheten av den listen der, må være Vechain isåfall.

Jeg synes organisasjonen ser ganske profesjonell ut. Når man skal gjøre research om noe enten det er aksjer eller krypto så begynner man mange ganger med nettsiden. Ta f.eks nettsiden til Ethereum vs Iota så er det som natt og dag etter min mening :slight_smile:

Hvis du bruker nettsiden som guide til å investere i en kryptovaluta, så kommer du til å tape mye penger. Du må fokusere mer på community og teknologien. IOTA var nede i over en måned. Det betyr ikke desentralisert, dårlig teknologi og utviklere med lav kompetanse.

Nå var det vel ikke DAG-teknologien som sviktet men en Wallet. De som hadde knyttet trinity til en hardware-wallet har ikke mistet noe. Hardware-wallet er det som må til.

Nettsiden er kun en av fryktelig mange variabler jeg bruker ved investering/trading. Jeg mener at dersom man skal overbevise verden om at man kan lage desentraliserte applikasjoner og valuta så burde nettsiden se litt bedre ut enn noe en 5-klassing kunne fikset…

Trinity er den klienten som kjører IOTA-nettverket. Poenget mitt var ikke at noen kroner forsvant i en hack, men at nettverket var nede i over en måned siden IOTA er totalt sentralisert. Hvis man ønsker å kjøre en totalt sentralisert database bør man bruke MySQL. Er plenty med folk som vet hvordan man spinner opp en ny server med MySQL hvis den du har krasjer.

Vi får se hva fremtiden bringer ja :slight_smile:

Typisk IOTA. Masse tomme løfter og falske påstander.

MySQL er ikke hva det engang var. Ikke noe jeg ville anbefalt nå som orakle eier det, sånn helt uten videre. Postgres er i mange tilfeller bedre enn mysql, men alt til sin use case.

1 Like

Som sagt typisk IOTA. Masse falske påstander.

Ja, det ser ut som Bosch også har begynt å lyve nå…

Bitcoin og Ethereum er de to mest desentraliserte kryptovalutaene som eksisterer. Alle som har satt seg litt inn i kryptovaluta vet dette.

Ja, men hva fremtiden bringer vet man ikke…

" According to Daniel Ferraro, marketing director at blockchain intelligence firm IntoTheBlock, ADA’s impressive rally is the result of the excitement surrounding the “Shelley” upgrade, which would make Cardano 50 to 100 times more decentralized than other prominent blockchain networks. Further, it will introduce an incentive scheme, or staking, designed to reach equilibrium around 1,000 stake pools."

https://www.google.com/amp/s/www.coindesk.com/cardano-at-one-year-high-on-shelley-upgrade%3Famp=1

Har ikke satt meg så godt inn i ADA, men tror de har noe god teknologi å vise til. Desentralisering er et produkt av både community og teknologi.

1 Like

Der er vi i hvertfall enige!!! :smiley::+1::+1::+1:

1 Like

På tide å bumpe denne:

IOTA oppdaterer visstnok til Chrysalis i mars, noe som blir en gamechanger. Har vært ganske stille ang. IOTA så langt, så vurderer noen lodd her i tilfelle det blir et Cardano-liknende run. IOTA har en litt brokete historie som har holdt den nede, spesielt med hackingen i starten av 2020, men disse problemene ser ut til å være løst.

IOTA mcap er 3 mrd. Til sammenlikning er Cardano mcap 42 mrd, så mye rom for IOTA å gå. Anser denne som en potensiell 10x.

3 Likes

Du må aldri finne på å sammenligne Cardano med Iota :wink: kan selvsagt stige i pris da.

Det som jeg synes er ganske latterlig og får meg til å tvile litt er at hver gang man gjør en send transaksjon så må du generere en ny motaker-adresse.
Så dersom din kamerat overfører miota til deg og du sender til noen andre og din kamerat tenker at han overfører en gang til, til deg. Dersom han ikke ber deg sende over en ny adresse, så er de pengene han sendte tapt.

Hehe, beklager Mr. Cardano. ADA is still GOD, men man kan jo si at at IOTA utfyller Cardano på enkelte områder.

Må innrømme at jeg er usikker på det adresse-problemet vil forbli slik etter de kommende oppdateringene, men det er helt klart en stor svakhet som kan forsinke/forhindre mass adoption. Ikke at enkelte svakheter har stoppet prisøkning i krypto tidligere da.

Hehe. Helt sant! Kanskje jeg må lese om Iota igjen selv. Var ganske stor fan en stund tilbake.