Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

IOTA (kryptovaluta/Internet of Things)

Som sagt typisk IOTA. Masse falske påstander.

Ja, det ser ut som Bosch også har begynt å lyve nå…

Bitcoin og Ethereum er de to mest desentraliserte kryptovalutaene som eksisterer. Alle som har satt seg litt inn i kryptovaluta vet dette.

Ja, men hva fremtiden bringer vet man ikke…

" According to Daniel Ferraro, marketing director at blockchain intelligence firm IntoTheBlock, ADA’s impressive rally is the result of the excitement surrounding the “Shelley” upgrade, which would make Cardano 50 to 100 times more decentralized than other prominent blockchain networks. Further, it will introduce an incentive scheme, or staking, designed to reach equilibrium around 1,000 stake pools."

https://www.google.com/amp/s/www.coindesk.com/cardano-at-one-year-high-on-shelley-upgrade%3Famp=1

Har ikke satt meg så godt inn i ADA, men tror de har noe god teknologi å vise til. Desentralisering er et produkt av både community og teknologi.

1 Like

Der er vi i hvertfall enige!!! :smiley::+1::+1::+1:

1 Like

På tide å bumpe denne:

IOTA oppdaterer visstnok til Chrysalis i mars, noe som blir en gamechanger. Har vært ganske stille ang. IOTA så langt, så vurderer noen lodd her i tilfelle det blir et Cardano-liknende run. IOTA har en litt brokete historie som har holdt den nede, spesielt med hackingen i starten av 2020, men disse problemene ser ut til å være løst.

IOTA mcap er 3 mrd. Til sammenlikning er Cardano mcap 42 mrd, så mye rom for IOTA å gå. Anser denne som en potensiell 10x.

3 Likes

Du må aldri finne på å sammenligne Cardano med Iota :wink: kan selvsagt stige i pris da.

Det som jeg synes er ganske latterlig og får meg til å tvile litt er at hver gang man gjør en send transaksjon så må du generere en ny motaker-adresse.
Så dersom din kamerat overfører miota til deg og du sender til noen andre og din kamerat tenker at han overfører en gang til, til deg. Dersom han ikke ber deg sende over en ny adresse, så er de pengene han sendte tapt.

Hehe, beklager Mr. Cardano. ADA is still GOD, men man kan jo si at at IOTA utfyller Cardano på enkelte områder.

Må innrømme at jeg er usikker på det adresse-problemet vil forbli slik etter de kommende oppdateringene, men det er helt klart en stor svakhet som kan forsinke/forhindre mass adoption. Ikke at enkelte svakheter har stoppet prisøkning i krypto tidligere da.

Hehe. Helt sant! Kanskje jeg må lese om Iota igjen selv. Var ganske stor fan en stund tilbake.

2 Likes

Veldig interessant artikkel som forklarer framtidsbruken av IOTA i Wall Street Journal her:
https://archive.is/2ilcl

3 Likes

Chrysalis-release nærmer seg, og det merker man på kursutviklingen. Selge før onsdag?

1 Like

Om du trader en del ja, om ikke tror jeg den skal over ath. Gjelder mange kryptoer…! Andre synspunkt?

1 Like

Enig med VV.
Måten chartet beveger seg på nå er klassisk parabolisk. Jeg tør ikke selge, for å si det sånn.

2 Likes

Jeg husker kursreaksjonen ved forrige større release (mai 2018). Dog var det bearmarked dengang og det kan jo gjøre at denne gang er det annerledes

En reaksjon ned rett etterpå har jeg også tenkt vil komme, men med all støyen rundt andre coins i det siste så vurderer jeg fortsatt at IOTA og nyheten om Chrysalis har gått under radaren for de aller fleste.

1 Like

IOTA daler dessverre jevnt og trutt på coinmc sin liste. Nr 32 nå. Var ca 10 plasser høyere for 2 uker siden.

Keg tipper den spretter opp etterhvert, at dette stort sett er tradere. Har troen på minst 10kr :+1:

1 Like