Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

IOTA (kryptovaluta/Internet of Things)

Det er ikke mange som kan skilte med så mange samarbeid som Iota. Til og med Dnb har de et samarbeid med, som sikker hater kryptovaluta som pesten og håper at krypto dør så fort som mulig.

De avtalene betyr ingen ting og er stort sett helt uforpliktende. De i bankene hører bare på reklamen. De skjønner ikke at teknologien ikke fungerer.

Ja at DNB er med er ikke noe kvalitetstegn :joy:

Tror jeg har nevnt det før på denne tråden, men i akademiske kretser brukes fremdeles IOTA som eksempel på systemer som ikke fungerer. Den hjemmelagde konsensus-algoritmen er flere ganger vist å ha iboende feil. Om de nå har skiftet algoritme vet jeg ikke, men jeg syns det er symptomatisk nok på at dette ikke kan ende godt.

1 Like

Hvilke feil tenker du på?

Det er ikke vanlig konsensus-algoritme. Gjør man en transaksjon så verifiserer man 2 andre transaksjoner. Så i teorien er det ikke begrensning på tps. Det skal heller gå hurtigere desto flere transaksjoner.

Den er vel ifølge dem selv designet for å motså et quantum-attack som kan komme i fremtiden hvor andre blokkjeder kan slite.

Det jeg ikke liker med Iota er at man må generere en ny mottaker-adresse hver gang man sender penger ut fra walleten, det er talentløst og tungvint. Det burde de absolutt finne en løsning på dersom de ønsker å slå igjennom.

Trenger ikke være idiot for å investere i noe du tror kan bli framtiden, til tross for at det er lite sannsynlig.

Legger en film som omhandler noe av det Iota driver med, nekter å tro at alle i filmen er idioter: https://youtu.be/erKiOoSiUBM

3 Likes

Dårlig ordvalg. Unnskyld for det. Hadde mer enn 1 i promille da jeg skrev det :laughing:

2 Likes

Live Q&A: The IOTA Heist! IOTA Coordinator locked down following possible seed thefts!

Denne bunken med selskaper er vel å regne som komplette idioter med null hjerneceller ifølge deg? :sweat_smile: :sweat_smile: :see_no_evil:

“Det er Tine, Felleskjøpet Agri, Eurofins, NMBU, Yara, University of Minnesota og InFuture som driver Future Farm, og forskningsprosjektet er støttet av Norges forskningsråd.”

1 Like

Ingen av disse selskapene har puttet penger inn i IOTA.

Du skrev satser penger på Iota. Er det dugnad Iota driver med? Alt de gjør er gratis?

Det jeg mente var at ingen av selskapene har kjøpt tokenen deres. Det som skjer her er at en innovasjonsansvarlig i disse selskapene vil forsvare sin stilling ved å utforske blokkjede-teknologi. Siden IOTA har en norsk founder tar de kontakt med han, og han sender de videre til en IOTA-konsulent som sikkert tar grovt betalt. IOTA-konsulenten hjelper de med å utforske teknologi og ideer. Det morsomste med dette er at IOTA ikke bygger på en blokkjede men en DAG, så den innovasjonsansvarlige utforsker ikke blokkjede-teknologi i det hele tatt :joy:

Ja han burde skrevet DAG istedenfor blokkjede. Da hadde jo ALLE skjønt hva han pratet om, til og med Olga på 95 år.

Men dersom man googler Iota og samarbeid så er det ikke mange som er i nærheten av den listen der, må være Vechain isåfall.

Jeg synes organisasjonen ser ganske profesjonell ut. Når man skal gjøre research om noe enten det er aksjer eller krypto så begynner man mange ganger med nettsiden. Ta f.eks nettsiden til Ethereum vs Iota så er det som natt og dag etter min mening :slight_smile:

Hvis du bruker nettsiden som guide til å investere i en kryptovaluta, så kommer du til å tape mye penger. Du må fokusere mer på community og teknologien. IOTA var nede i over en måned. Det betyr ikke desentralisert, dårlig teknologi og utviklere med lav kompetanse.

Nå var det vel ikke DAG-teknologien som sviktet men en Wallet. De som hadde knyttet trinity til en hardware-wallet har ikke mistet noe. Hardware-wallet er det som må til.

Nettsiden er kun en av fryktelig mange variabler jeg bruker ved investering/trading. Jeg mener at dersom man skal overbevise verden om at man kan lage desentraliserte applikasjoner og valuta så burde nettsiden se litt bedre ut enn noe en 5-klassing kunne fikset…

Trinity er den klienten som kjører IOTA-nettverket. Poenget mitt var ikke at noen kroner forsvant i en hack, men at nettverket var nede i over en måned siden IOTA er totalt sentralisert. Hvis man ønsker å kjøre en totalt sentralisert database bør man bruke MySQL. Er plenty med folk som vet hvordan man spinner opp en ny server med MySQL hvis den du har krasjer.

Vi får se hva fremtiden bringer ja :slight_smile:

Typisk IOTA. Masse tomme løfter og falske påstander.

MySQL er ikke hva det engang var. Ikke noe jeg ville anbefalt nå som orakle eier det, sånn helt uten videre. Postgres er i mange tilfeller bedre enn mysql, men alt til sin use case.

1 Like