Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

IOTA (kryptovaluta/Internet of Things)

En kryptovaluta som kan bli “halted” er ikke en kryptovaluta. En kryptovaluta er desentralisert, og kan ikke stenges ned av noen organisasjon eller menneske.

1 Like

Enig. Så får vi se om IOTA klarer å nå målene sine og desentraliseres etterhvert. Jeg mener det er plass til IOTA i hvert fall - selv om det ikke er som Bitcoin.

Jeg anbefaler folk å vente med å kjøpe til det skjer. Grunnen til dette er at det ikke kommer til å skje.

1 Like

Det er nok plass til mange forskjellige kryptovalutaer de neste tiårene, selv de som ikke er 100% desentralisert.

Iota er nok kanskje ikke den beste plassen til store of value da. Men jeg tror det kan bli bra på lang sikt

1 Like

Dette er vel døden for IOTA egentlig.

Ikke sikker, sentralisert.

1 Like

Iota har vel ikke samme hensikt som Ethereum eller Btc. Ser ikke ut som markedet priser inn død riktig enda…

1 Like

Siden IOTA har vært nede i over to døgn nå, så er det ikke mulig å få coins inn på børsene for selge.

1 Like

Jeg ser på Binance får jeg ikke sent. Men får generert adresse på Bitfinex, så da skal man få de inn.
Men jeg har vel et par prosent av kryptoformuen i Iota, så lar de stå :slight_smile:

The Tangle is down man.

Ahh. Har vært på ski disse dagene. Så har ikke fått med meg at det var så galt :sweat_smile: men ser på binance Btc/iota er volumet 522btc siste døgn og Iota styrker seg mot btc. Så hvor gale kan det være?

Som sagt så er det ikke mulig å få coins inn på en børs for å selge. Den jevne trader er også totalt uvitende om hva en tangle er.

Blir spennende å se når de åpnes :slight_smile: Den styrker seg mot usdt også på greit volum. Tradere må jo ha fått det med seg. Er det trinity wallet som ikke er sikker eller er det tangle?
Det er vel walleten? At en kryptovaluta skal dø pga en wallet hvor man kan lagre myntene på har blitt hacket er kanskje å dra den langt.
Men ja at den kan “pauses” sier jo ganske mye. Men igjen de har vel også et annet mål enn det btc,eth og ada har.

1 Like

Tangle er ikke sikker siden den er sentralisert, men tror ikke de har lokalisert feilen som førte til tyveriet.

Jeg tror den kan bli det en gang i tiden. Man bruker bittelit datakraft når man gjør en transaksjon og da verifiserer noen andre transaksjoner slik at man får overført gratis. Om det blir slik de sier så vil jo dette nettverket bare gå hurtigere jo flere transaksjoner som gjøres. Så jeg tro den overlever, men ikke den jeg gambler mest på for å si det pent :slight_smile:

Vi snakker om den walleten som folk kjører nettverket med. Kan godt hende at IOTA ikke dør, men det blir færre og færre idioter som satser penger på IOTA.

Ser mcap har doblet seg siden nyttår. Hvor mange færre har satset penger på den siden nyttår? :slight_smile:

1 Like

Man overfører ikke gratis. Man betaler med datakraft i stedet for et gebyr i coins.

Var mange som satset penger på pets.com også.

Jo, men hvor mye koster en transaksjon når man sitter hjemme på pc’n på wifi-nettverket?