Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

IOTA (kryptovaluta/Internet of Things)

3x er jo bare tilbake til ATH.

Jeg er hvertfall megabull på Iota. Tror de lett kan bli blant topp 3 og kanskje innen 2018. På overflaten er det lett å si at iota er “flawed”, ettersom teamet tidligere har lagt null fokus på brukervennlighet og promotering ut mot massene.

Dette er en case som løser en reell problemstilling med utfordringer i den virkelig verden. Derav samarbeidspartnerne med selskaper i verdensklasse.

Ikke minst er de i teorien ledende på skalering, kostnader, hastighet, selv om vi ikke har sett den enda. Men med de nye walletene blir reattach, broadcasting og promoting automatisert og da er brukervennligheten på nivå med Raiblocks. Og da må man begynne å spørre seg hva mer en coin/token kan tilby, annet enn effektive transaksjoner. Hva mer kan selskapet tilby? Vel… Ikke mange som kan måle seg meg initiativene til Iota.

2 Likes
2 Likes

Lest meg opp på marcet cap og supply har jeg nok gjort mye mer en du noen gang vil både ane og tro ser det ut til. Nå var jo dette et teoretisk spørsmål, og jeg er meget klar over at IOTA skal opp på 7-8000 dollar er meget lite sannsynlig, men hvorfor er det fysisk umulig mener du?

Her er det vel du og jeg som bestemmer hva en IOTA er verdt, er det ikke? Om du er villig til å kjøpe en IOTA av meg til 1000 dollar, ja, så er vel den IOTA’en verdt 1000 dollar, eller?

Litt hindides siden Iota da ville være verdt i størrelsesorden 20.000 mrd dollar, altså ca 100x mer enn det bitcoin er verdt i dag (veldige slingringsmonn i utregningene). Men, det er mange som har spådd bitcoin på 100x det den er i dag, og personlig har jwg troen på at Iota kan bli en av de virkelig store, så det er ikke utenkelig med en pris på 8000$ pr Miota. Kommer den så høyt er Iota brukt over alt i alle mulige duppedingser og ellers som vanlig betalingsmiddel. Personlig tror jeg ikke den kommer så høyt men man vet jo ikke.

2 Likes

Haha eksperten i market Cap og supply altså.

Beklager, men et slikt “teoretisk spørsmål” er fullstendig latterlig og får deg til å høre som en nybegynner med get rich quick tanker. Første posten om temaet og nettopp kjøpt og det di lurer på er om du kan få dine 800 miota til å bli 5 600 000 - 8 400 000 USD.
Dette blir siste svaret mitt til deg. Beklager om du syntes jeg var frekk.

Lenge før den tid vil andre selskaper ha erstattet iota med egne løsninger eller konkurrenter. Ingen grunn til en så høy verdi dersom det skal brukes i virkeligheten. Kun spekulasjon fører til slik pris. Overføringene er gratis, krever bare arbeid. Ingen grunn til å ta i bruk noe som er et slikt spekulasjonsobjekt. Med vanvittig variasjon i pris.
Selskapene vil ha teknologien, ikke iotaene våre.
Det vil nok fortsette oppover. Men jeg tviler på så langt at vi snakker om 20000mrd$.
Tenk 100 x BTC idag? Reservevalutaen i hele krypto systemet…

1 Like

Akkurat det jeg hadde i tankene @VargVemund, spesielt det med at bitcoin er spådd opp i 100x. Og da kan jo også iota bli priset høyt. Så det er som du også nevner, og jeg har nevt tidligere, det er da vel ikke utenkelig med en pris på 7-8000 dollar, men det er meget usannsynlig, noe jeg selvfølgelig er veldig klar over. Jeg har ikke spretta champagnen, solgt hus, bil og flytta på gata og putta alle penga i iota for å si det sånn.

Eksperten var dine ord @RedEnergy, jeg har aldri sagt jeg er det, lest meg godt opp har jeg iallefall gjort. Greit nok det, jeg tar det med som et forbedringspotensial, jeg skal formulere meg bedre når jeg poster på dette forum, så takk for det. Om du forresten syntes det er så fullstendig latterlig, hvorfor i det hele tatt gidde å bry seg med å svare? Nok om det, håper vi kommer bedre overens når vi diskuterer noe her!

2 Likes

Dette kommer vel ikke som noen bombe…

Hvilke crypto har du? Redd for at Iota skal ta over tronen siden du sprer fake news ? :stuck_out_tongue:

Det er viktig å være kritisk, men det er vanskelig å ta denne artikkelen seriøst når den er skrevet av en selvutnevt crypto-developer, som har publisert en artikkel i Medium . Les kommentarene; ser at Tangleblog har svart og det er vel ganske åpenbart at forfatteren ikke vet hva han snakker om.

2 Likes

Sitter ikke med IOTA i porteføljen for å si det sånn.

Har ikke iota så ikke gidder å lese der jadda delte, men h*n har vært i krypto lenger en de fleste og har kommet med mye bra tidligere.

Edit: fortid sier ikke noe om nåtid, men er det kommentar på ett av de jeg er lasta med hadde jeg gjort litt grundig sjekk om h*n kom med noe :slight_smile:

Er alt for mange følelsesstyrte “investorer” i krypto pdd. Tekinvestor er tydeligvis intet unntak. IOTA vil enten realisere sin visjon eller så vil noen andre ta markedet med storm. Time will show.

IOTA kan bli veldig kuult, men om mIOTA (valutaen) kommer til å bli brukt har jeg ikke skjønt, Oyster Pearl har bygget sitt produkt oppå IOTA, men valutaen er jo ikke mIOTA… Hvis alle som bruker IOTA kan lage sin egen valuta på toppen, så vil det gå utover bruksomfanget til mIOTA. Synes det er veldig vanskelig å finne noe skikkelig svar på om jeg har skjønt det rett.

Kursen er jo uansett basert på suksessen til IOTA og følelsene til investorene når de leser om dette, men på lang sikt må det ha noe å si hvor mye mIOTA faktisk blir brukt.

Dette svarte faktisk Bruno (grunnlegger av Oyster) på i går etter at David Sønstebø spurte hvorfor de ikke kunne bruke iotas istedenfor Shells (SHL).

Hello David, thanks for stopping by

The Oyster network has a web node topology, web nodes are essentially the browsers of website visitors. Web nodes are the ones who scan the tangle for embedded PRL like a treasure hunt. They peer with each other and form a meshnet. It’s important for this meshnet to persist so that genesis hashes can be retained and the distributed reputation system (keeps broker nodes in check) can function. Javascript Dapps will operate on top of this meshnet, this has been mentioned in the original Oyster whitepaper.

It’s crucial for the Oyster ecosystem that PRL and SHL can originate from and arrive to the same point. A single unified Oyster wallet must be used to fund activity on the Oyster network. Websites who earn money via Oyster must receive PRL and SHL at the same point of reception.

As I had mentioned previously, PRL is pegged to storage via the bury() and claim() functions in it’s smart contract. This forces us into the Ethereum ecosystem, which also forces SHL there too (needs same point of origination and reception as PRL).

However, I believe that a swarm intelligent tangle is vastly superior to Ethereum’s scaling roadmap. If IOTA was able to provide a stable smart contract layer for coloured coins (therefore hosting the bury() and claim() functions), it would become a slippery slope for Oyster to fully migrate from Ethereum to IOTA. A proof-of-burn system could be used to convert tokens from one platform to another.

At such a stage there would be a significant overlap in the functionality of shells and iotas. ETH-shells could be converted to IOTA-shells or even iotas themselves via proof-of-burn. However the real question that precedes that one is if web nodes will become full IOTA nodes on a swarm intelligent tangle. This would have made broker nodes as initial props to the network similar to what the coordinator is now. It’s much too early to tell how this will play out, it requires a sophisticated and long term discussion at the minimum.

Feel free to contact me anytime via telegram at handle @brunoblock or reddit, and say hi to CfB for me.

3 Likes

Ryktes det ikke at IOTA skal implementere smart kontrakter i 2018 eller noe lignende?

Jo, det stemmer vel.

1 Like

Takk for deling av oustersjefen. Jeg skjønte ikke så mye, men kanskje nok til å skjønne at iota kan komme til å bli brukt som eth i dag. Det er jo noe :slight_smile:

1 Like

Det slår meg at mange IOTA-skeptikere tror at Iota bare skal kunne brukes M2M. Det er selvsagt feil. IOTA skal som det blir nevnt over kunne brukes til smart contracts. Og som valuta.

Det hadde vært gøy om IOTA ble brukt som grunnlag til verdens ulike e-valutaer!

1 Like

Denne tråden har stått litt stille underveis i bear-markedet, men siden bunnen er kursen opp ca. 65% fra 0,97 til 1,65. De siste to månedene har det skjedd mye, blant annet:

8 Likes