Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

IOTA (kryptovaluta/Internet of Things)

Mye bra som skjer nå, tror dette kan bli året IOTA tar av. De skal også skru av “the cordinator” i Q4/Q1 2019. Det jeg lurer på er om prisen skal litt ned igjen i mellomtiden, slik at det ikke lønner seg å kjøpe mer per i dag når kursen er på 1,65. Noen som har noen tanker?

De kommer ikke til å skru av coordinator direkte. Slik jeg har forstått det blir det en overgang til flere mindre coordinator’s for å senke graden av sentralisering. Hvordan det vil gjøres er vel fortsatt ikke helt kjent.

Når det gjelder prisen er det egentlig ingen som kan gi deg fasiten, men mye tyder på at btc vil bryte fallende trend i log-chartet og ettersom iota er såpass knyttet opp mot svingningene i btc vil det ha påvirkning.

Ja. Det er hinsides. Gå på Coinmarketcap og sjekk total supply på Bitcoin. Gjør det samme med IOTA. Multipliser så supply av IOTA med $7-8000 og se om du får plass til alle tallene på kalkulatoren :sweat_smile:

Edit: så @RedEnergy alt hadde svart deg.

BMW, Ford, og flere går sammen for å danne en blockchain research gruppe der Iota er med. Dette muliggjør sannsynligheten for Iota som en industristandard i enda større grad :fire::fire::fire:

2 Likes

Tar med denne også. En kort liten presentasjon fra Hannovermessen, om I 4.0 og IOTA

1 Like

https://qubic.iota.org/

2 Likes

Så… Hva er Q? :stuck_out_tongue:

Litt info fra 2015 om Qubic fra C.F.B
https://bitcointalk.org/index.php?topic=112676.0;all

bilde

1 Like

41

Er det noe på gang?

Jeg hører det snakkes noe om «oracle», en løsning som kommer til å bli annonsert lm en måneds tid. Det er en slags funksjon der mange brukere synser noe om fremtiden, og så verifiserer brukerne hva utfallet faktisk ble når fremtiden er blitt fortid. Har ikke satt meg inn i dette! Men denne funksjonaliteten er vistnok veldig nyttig. Jeg er ytterst lite aktiv nå om dagen, veldig sporadisk men leser litt innimellom. Håper noen andre kan si noe om oracle…!

1 Like

Hvis jeg har forstått det riktig så vil Oracle bl.a annet støtte opp Smart Contracts når dette blir implementert.

Iogmed at Smart Contracts kun vet hva som skjer på tangle, så bruker man Oracle for å legge inn andre parametere (en bestemt tid, hendelse osv…) til kontrakten.

2 Likes

Sett teknisk på en del alts og IOTA virker sterkest av de på top 10 rent teknisk :slight_smile:

2 Likes

Synes også prisen på BTC har mindre og mindre og si for IOTA sin pris…

2 Likes

Oracles handler om å få informasjon utenfra inn i smartkontrakter. Hvis f.eks. en utbetaling skal skjer neste gang Liverpool vinner en match må informasjonen om stillingen i kampen komme fra et sted. Det blir litt mer komplisert når det gjelder et desentralisert nettverk.

Det kan også være noe så enkelt som hvor mye klokken er, eller når en transaksjon har funnet sted.

Spørsmålet blir hvilken informasjon man skal stole på. Har ikke satt meg inn i IOTA så er usikker på hvordan de har bestemt seg for å løse det.

1 Like

førstesideoppslag i E24: https://e24.no/boers-og-finans/iota/iota-vil-utvikle-teknologi-sammen-med-bilgiganter/24327961

1 Like

Spent på å se om neste virkelig bull run, kommer en gang før sommeren eller om dette ikke er noe vi kan vente før til høsten. Hva tenker/tipper dere?

Bouncet opp på årstrenden.

Nå er også audit for Trinity wallet ferdig. Tror vi ser lansering i løpet av en uke ish :slight_smile:

1 Like

Kommer kanskje med oppdateringen rundt Qubic
image

1 Like

Konstruktivt som vanlig fra denne karen…