Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

IOTA (kryptovaluta/Internet of Things)

@Larsen litt? Falt den ikke 40% eller noe?

Jo men jeg hadde heldigvis ikke investere så mye :wink:

1 Like

Tjener lett tilbake det lille tapte på VeriCoin eller Verium :wink:

Ble det kjøp på deg? Jeg kjøpte bitcoins litt over 2300 og etherum på 300. Kjøpte litecoins i dag selv om hadde gått opp, leser om positive nyheter fremover for den. Pluss den har imponert meg ved å være svært stabil under krasj!

Det er rette plassen å være :slight_smile: prøvd meg på litt trades, hadde vært bedre å bli i verium. Men nå skal jeg ut for å finansiere mining istedenfor :stuck_out_tongue: har ikke mye der så dekker bare 1/4 ca, men for å rettferdiggjør investeringen med så mye inne i funcom må jeg nesten :stuck_out_tongue:

1 Like

Miner du litecoins? Ikke dumt sikkert, går veø raskere der. Spesielt mtp dem sannsynligvis langsiktig vil øke betydelig i verdi, men da kommer resten av minerne også!
Edit: las nå du mener verium/vericoin. Har ingen kunnskap om desse, men ser er bra hypet på dette forumet! For vel sette meg inn i desse også.

Nei, ikke enda. Vil vente litt til til ting roer seg. Må også vente på APCL melding, den avgjør vel egentlig om jeg kommer til å ha noe å innvestere for :slight_smile:

1 Like

Håper det går bra der da! Husk på at det skjer noe svært spesielt med bitcoin 01.august, skal forandres på blockchainen utfra hva jeg forstår. Søk opp BIP 148 og Segwit
http://www.coindesk.com/bip-148-segwit2x-bitcoin-scaling-compromise-might-not-easy/ her er en link om det f.eks
Ble faktisk såpass redd jeg vurderer allerede selge meg ut av bitcoin å se hva som skjer over sommeren. Skikkelig kjedelig om man mister alt man har investert i bitcoin!

1 Like

Takk for tips! Ja, viktig å sikre gevinst - det ble jeg minnet på denne uken i Nano :smile:

Det stemmer!

Q&A med CEO David Sønstebø.

Nå virker det som det plutselig tar helt av! Har vært stødig vekst siste uken, men nå har prisen økt svært mye på kort tid! Aner ikke hva som ligger bak, men det er jo spennendes!

2 Likes

Fees på Bitfinex:

Forteller litt om hva som er greia med IOTA. Ingen gebyr. Det er halve poenget.

Ikke lett denne… nerden/koderen i meg sier iota kommer jeg til å bruke om ikke så lenge, investoren sier prisingen er helt vanvittig, hold deg borte… :confused:

1 Like

Jeg tenker egentlig det samme. Men om det er koderen som har rett så er ikke prisingen så gal. Spørsmålet er først og fremst hvordan det blir implementert i de ulike markedene. Så lenge det teknisk blir mulig å betale med IOT mange nok plasser så er vi igang :slight_smile: Og det er visst mye på gang!

Prisen startet på 0.65 og gikk ned til 0.16, nå er den opp på 0.48 igjen. Sitter fortsatt med en liten og langsiktig lottokupong her.

1 Like

Jeg beholdt mine også, kjøpte litt mer etterhvert som det datt mer. Angrer på jeg ikke kjøpte når nådde en solid bunn! Viste allerede med engang jeg oppdaget market capen at jeg hadde kjøpt noe som var overpriset, men var bestemt på å holde den langsiktig.
Utviklingen går fremover og de får inn flere utviklere og samarbeidspartnere så det virker bra!

2 Likes

Rt 0.72 med ath. Hypen rundt tangle og null transaksjonskostnader tar seg opp :sunglasses:

Det er ikke mye interesse her på forumet rundt Iota merker jeg, men tillater meg selv å gi en ny oppdatering. Kursen er straks 1 dollar per Iota token, etter en solid oppgang og volumet er kraftig økende.

Iota er en av de få kryptovalutaene som prøver å skape en brukbar teknologi for bedrifter/personer som benyttes vedsiden av selve valutaen. Visjonen deres er å å skape en økonomi som kan være løsningen på mange av de fremtidige utfordringene knyttet til datasikkerhet og transaksjoner mellom maskiner og Iot-gjenstander.

Stikkord er: null transaksjonskostnader og lynraske transaksjoner. F. eks bitcoin har transaksjonskostnader, og lengre transaksjonstid. Teknologien bak Iota heter Tangle og omtales som next generation blockchain. Tangle er skalerbar, og transaksjonstiden blir raskere ettersom flere tar del i nettverket.

Noen av samarbeidspartnere i dag er Microsoft, Bosch, Volkswagen, Cisco og diverse nettsider, som alle ser nytteverdi i bruken av Iota teknologien.

De 4 grundere bak har lang erfaring med Krypto og utvikling, og de forteller litt om deres bruksområde i forhold til Ethereum og Bitcoin. De forteller og litt om visjonen og tankene bak prosjektet. https://www.youtube.com/watch?v=EXjCqT-oK9M&t=25s

Kan til slutt nevne at valtutaen ble registrert på Bitfinex for halvannen måned siden og har gått fra 0.6 dollar til 1 per token, så her er det fortsatt mye å hente på lang sikt.

1 Like

Noe info om når denne er tilgjengelig på bittrex?