Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

IOTA (kryptovaluta/Internet of Things)

Det er foreløpig ikke noe info om det, men skal ikke se bort i fra den dukker opp der snart. Det er uansett enkelt å registrere seg på Bitfinex om man ønsker det

1 Like

Vet du om det er en plass eg kan få infoen når den kommer?

next generation blockchain mener du. Finst allerede flere “bedre” blockchainer/bitcoin lignende typer kryptovaluta. Ved å bruke tangle som er noe helt annet enn blockchain er IOTA unikt. Den er derfor mer skalerbar da flere transaksjoner ikke fører til full/stor blockchain.

2 Likes

Heldigvis var ikke min hype av IOTA i forbindelse med trådstarten så ille som det kunne se ut som en stund. Personlig har jeg langsiktig veldig tro på IOTA, og selv om mcap er ganske høy og fortsatt på topp 10.

Det er kanskje ikke så mange som følger IOTA til at en poll vil si noe særlig, men jeg prøver meg.

Hvilket nivå tror du IOTA ligger på om 3 år?

• 1 MIOTA = under 0.01$
  • 1 MIOTA = 0.01-0.1$
  • 1 MIOTA = 0.1-1$
  • 1 MIOTA = 1$ (dette er ca dagens kurs)
  • 1 MIOTA = 1-10$
  • 1 MIOTA = 10-100$
  • 1 MIOTA = over 100$

0 stemmegivere

Uten å sammenligne forøvrig kan det nevnes at Ethereum lå på ca 1$ for 2 år siden, og ca 10 dollar i fjor på denne tiden.

(Edit: skrivefeil: % byttet til $)

Iota er de siste dagene solid ned mot USD og BTC. Den har også relativt lav omsetning i forhold til andre i topplisten på Bitfinex.

Lurer på om den bare har vært hypet, og nå legger seg på et “naturlig” lavere nivå… Er det noen som vet om det er noe som kan løfte denne fremover?

Evt. noen som har tanker om denne fremover?

Det ser ut som at både volum og kurs snudde da jeg skrev forrige post. Er ikke helt vant med den voldsomme volatiliteten som er her…

Velkommen til alt coin galskapen :slight_smile:
iota er kjempespennende men skeptisk til prisingen.

Hehe, takk for det :slight_smile: Er jo litt spennende å trade når man måtte ønske det…

Har nok flyttet litt for mye til IOTA pr. nå, så om den kommer seg til ca. 0,00022 selger jeg nok litt ned igjen. (Men igjen… da er den jo på vei oppover, så da sitter jeg vel med litt til… :smiley: )

Litt nervøs for at det var et bomkjøp, men leser at det er stor tro på denne fremover. Blant annet gebyrfrihet er jo veldig positivt, i tillegg til at de nytter 2. generasjons blockchain.

Den går i alle fall i riktig retning mens jeg skriver her nå… :smiley:

Jeg har troen og sitter langsiktig. Det ryktes at Iota skal diskuteres i EU, uten at jeg har noe skriftlig på det.

Ok, spennende. :+1:
Det var blant annet dine poster som førte meg inn på IOTA, så jeg hører på deg en gang til, og holder fast ved at ca. 1/3 av cryptoportisen blir long i IOTA :open_mouth: Da må noe ut når vi kommer litt opp igjen…

1 Like

Kan du utdype litt?

Kan anbefale å følge med på Reddit for siste news om Iota. Det er skrevet mye nyttig lengre opp i tråden, men det er likevel ikke så mye aktivitet her. https://www.reddit.com/r/Iota/

En interessant nyhet er at Schiener skal presentere Iota som en ny tech plattform på verdens største mobilitetskonferanse. https://www.iaa.de/en/nmw/news/program/detail/#/event/tech-platforms/4273

Jeg har ikke mye i Iota, men har satset en mindre sum. Eneste negative som jeg har opplevd per i dag er at enkelte transaksjoner kan være veldig trege. Har en transaksjon som ble “stuck” i walleten, men slik jeg forstår vil transaksjoner gå raskere og raskere ettersom flere tar del i nettverket.

2 Likes

Det er fullstendig ryktebasert, kan ikke tas for god fisk, tatt fra et kjapt møte/sammentreff med en bekjent som jobber fulltid i IOTA-foundation. Kan hende han forsnakket seg, eller at jeg misforsto. Så dette er å anse som et rykte og ingenting mer!

Uansett bør alle her inne være veldig bevisst på egne valg, og vite at folk ofte har egeninteresse av å skrive eller si noe om en aksje eller annet verdipapir. Det er mange mulige feilkilder i dette tilfellet: min bekjent kan ha tatt feil eller misforstått, han kan ha forsøkt å snakke opp IOTA, han kan ha løyet med vilje osv. Men jeg vet han har familie i Brussel så jeg personlig tror på det han sier. Så hvorfor skulle du tro på meg? Det skal du ikke. Du skal ta egne valg basert på det du selv tror.

Uansett lykke til med IOTA! Jeg har mest i IOTA, men også litt NEO, Verium, Vericoin, Ethereum, Ripple og EOS.

Selvfølgelig :slight_smile:

kommer uansett til å utvide alt. coins porteføljen med iotas snart :wink:

1 Like
1 Like

Noen som har tilgang?:

Mye spennende som skjer her nå. CEO I Fujitsu snakket om hvordan IOTA kan bli en viktig brikke til økonomisystemet for internet of things.

Annet nytt:

• Snart blir valutaen tilgjengelig på to handelsplatformer til.
  • Blir snart tilgjengelig i Kina. Markedet har virkelig begynt å få øynene opp for teknologien, og over 10 millioner transaksjoner har nå blitt gjennomført.

Teknisk sett så har den break out fra en falling wedge med target 0.9 dollar per coin. Opp 28% siden i går nå, men fortsatt mye å gå på.

1 Like

IOTA har blitt godkjent som non-profit-organisasjon i Tyskland. Mange av de største teknologiselskapene støtter opp. Backbone for internet of things og Web 3.0 er bare begynnelsen. Hvorfor skal man ikke kunne bruke samme valuta for vanlige transaksjoner?

Folk bør ta inn over seg hva det betyr at IOTA er godkjent i Tyskland - en av EUs grunnpillarer og et av de mest respekterte landene i verden. (Hvordan de klarte det etter det som skjedde for ikke så lenge siden kan man lure på men det står i hvert fall respekt av det).

IOTA er etter min mening det eneste virkelig bærekraftige systemet innen kryptovaluta (som jeg vet om). I hvert fall er det det eneste systemet som ikke krever strøm utover de enhetene som foretar transaksjonene. I tillegg fullstendig gebyrfri overføring.

Den targeten er nådd.

Helt seriøst? Jeg digger IOTA :slight_smile:

3 Likes

Så det samme :slight_smile: Det skjer mye spennende med IOTA nå fremover!

De har sluppet noe sånn som 10% av nyhetene for 2017… Det er altså MYE på gang på kort tid fremover nå. På twitter.com/iotatoken står det mer om IOTA foundation og diverse events utover i 2017.

Oppgang fra pris i USD på 0,43 til nå 0,7-ish er trolig bare begynnelsen. Volumet er økende, og oppgangen trolig akkurat begynt.

Blir spennende å følge videre neste 2 mnd. Har fylt litt på her i dag, og er nok påvirket av det…

IOTA har løsning på flere av blockchain-utfordringene til andre coins, og her er noen eksempler på “ting” som er et problem andre steder, og der IOTA har løsningen (hentet fra fb-cryptovalutagruppe):

"Let’s plan a future fork of IOTA, so we can sell futures on the duplicate coin. We’ll be instant millionnaires!

Oh wait, that’s not possible.

Let’s short IOTA, and attack the Tangle.

Oh, wait, that speeds it up.

Let’s break off a partition with an easier mining difficult, and quickly jump our rigs on it.

Oh wait, there’s no mining.

Let’s increase the blocksize on a partition so we can handle more transactions.

Oh wait, there’s no blocks

Let’s break off a patition and change the rules to increase transaction speed.

Oh wait, a smaller partition will have a slower transaction time? Well, let’s stay on the main tangle.

Let’s buy IOTA, because its technology is worth something.

Now your thinkin’ clearly!

IOTA!, IT’S SO STABLE, IT’S BORING."

2 Likes

IOTA traff perfekt på target på 0.9 i går, så nå kan jeg si meg fornøyd med en dobling på en uke. Reduserte med halve beholdningen og avventer en liten korreksjon før jeg går inn igjen. Endelig litt oppgang etter noen nedturer på børsen den siste tiden :slight_smile:

2 Likes