Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

IOTA (kryptovaluta/Internet of Things)

Hovedoppslag på e24. Fortsatt ikke for sent å bli med på eventyret :slight_smile:

1 Like

Solgte meg nettopp ut i håp med at det kommer en liten dypp. Håper på det beste :stuck_out_tongue:

Hvilke børser selger den?

Lang verification tid på brukeren tho, men du kan fint overføre Bitcoins med engang om du vil drive handel umiddelbart.

Overføring av iota fra bitfinex til binance (som også har iota) tok meg
over tre døgn, til info. Men jeg har ståltroen. Fikser alle problemer med
bitcoin. HODL :slight_smile:

Jeg kjøper BTC hos Coinbase og overfører til Bitfinex hvor jeg kjøper Iota for BTC. Regner med at den blir tilgjengelig på Bittrex etter hvert.

Teknologien er det ikke noe å si på. Kun fordeler slik jeg ser det - bare å lese seg opp.

Det har likevel vært noen utfordringer som bør nevnes. Balansen kan “bli borte” eller usynlig i wallet’en når man ikke har vært logget inn på en stund. Dette problemet er kjent og utviklerne har jobbet med å løse dette. Ny wallet kommer innen et par måneder, og her skal problemet være løst.

Et annet problem, slik jeg har forstått det: For å godkjenne transaksjoner benyttes “nodes” som finnes på alle komponenter som benytter Iota-platformen. Om det er for få av disse kan transaksjoner hope seg opp slik at overføringene går tregt. Men, det geniale med Iota er at alle organisasjoner / privatpersoner som benytter seg av Iota-platformer vil bidra med uavhengige nodes, slik at man skaper et nettverk som blir raskt og stabilt. På denne måten slipper man mining og trege transaksjoner, slik som i de fleste andre kryptovalutaer.

Eksempel på usecases (om man har linkedin):

https://www.linkedin.com/pulse/closer-look-use-cases-mobility-transportation-iotas-masked-renz/

:rocket::rocket::rocket:

3 Likes

Overraskende at IOTA hadde så mange stemmer -får meg til å tvile på resultatet, at iota-tilhengere har vært mer informert om pollen enn andre…

Uansett tror jeg IOTA har mye å gå på…!

2 Likes

Companies include Microsoft, Fujitsu, Bosch, Deutsche Bank Telecom, Pricewaterhouse Coopers and Accenture. The IOTA Foundation also mentioned that they have partnered with IT giant Cisco Systems Inc.

Dette er bare begynnelsen!!

1 Like

IOTA og vertocoin har store aktive miljøer på Reddit som jobber hardt for å spre ordet.
Men godt mulig noen har gjort noe ekstraordinært for å ordne så mange stemmer!
Sjekket ikke opp om det var mulig å jukse eller ikke.

Uansett mener jeg IOTA er den kryptoen som har mest potensiale på lang sikt
(ingen mining, ingen gebyr, bla bla bla)

Haha jeg ble helt overbevist når jeg las meg opp før lanseringen på Bitfinex.
Husker skuffelsen når jeg oppdaget market cap var på hele 1,6 milliarder! Da tenkte jeg at den ville rase nedover, men at om 2+ år ville vi begynde å rase forbi.
Hadde rett i starten, men har vist seg at markedet har hatt mer tro enn jeg trodde. Nå har ting virkelig tatt av helt sykt.
Så jeg er glad jeg doublet down og kjøpte mer når den raste nedover. Kunne ønske jeg gjorde det nå etter forrige bitcoin kræsj når prisen var nede på ,30 tallet igjen.
Kult at så mange selskaper og mennesker er med nå.
Er jo som du sier så unikt at at den burde ha supert stort potensiale. Derfor jeg ikke solgte selv om jeg mente jeg hadde betalt overpris, det er ingenting dersom det blir suksessfullt.

1 Like

Jeg og.Og jeg har dessverre solgt litt her og der, har vel ca halvparten av det jeg investerte først. Ca halvparten av det er gevinstsikring.

Det er skikkelig ergerlig at jeg ikke har mer å kjøpe for i disse dager, for jeg tror den skal videre opp, langt opp. Så vidt jeg kan forstå er dette mer sammenlignbart med Ethereum enn Bitcoin, siden IOTA kan brukes til å lagre informasjon utover transaksjoner.

Det jeg er mest skeptisk til er hvordan transaksjonshastigheten går. Personlig har jeg alle Iotas på exchange, ingen i wallet. Det vil si at jeg ikke er en node i ststemet (tror jeg). Da jeg skulle overføre Iota fra Bitfinex til Binance tok det over tre døgn. Men det er først når vi har hardware all over som bevegelige noder at Iota virkelig kommer til sin rett. Selv om jeg mener det kan bli mer enn bra nok for vanlig betaling!

Ja desverre er ikke det perfekt i praksis enda. Så jeg forventet ikke at det skulle ta av, men så er jo kryptomarkedet og marked ellers slik at man vedder på at det skal løse seg i fremtiden. Med så mange forretningspartnere burde det være enkelt å lage mange nodes.

Det krakker ikke, folk selger ut/tar gevinst og setter det tilbake i BTC. Det ser man på chartet.

Eh, den kommentaren var fra 15. juni… :joy:

Haha!!! :joy::joy: Fikk ikke det med meg… Jesus… Jaja, det stemte sikkert da også :wink:

Skjer med IOTA? Nærmest doblet seg siden i går??

Hvis man har sett på egenskapene til Iota (Tangle) + samarbeidene de har, så er det ikke noe stor overraskelse, men samtidig hadde jeg ikke trodd den ville gå så kraftig på så kort tid. Omsetningen har vært på høyde med BTC og Ethereum enkelte timer. I følge Dominik vil Iota ta 3. plass når de slipper nyhet “X” som ingen foreløpig vet hva er :stuck_out_tongue:

1 Like

Ble litt $ mens jeg lå og sov ja :sunglasses: