Tenk når selskapene begynner å kjøpe ️:rofl:
Hva bruker man denne tokenen til?
Interessant artikkel, men:
there simply is no stopping IOTA. Its current market capitalization stands at $3.5 billion and its price is quite affordable at $1.27.
Hvis det var 1/1000 så mange IOTA-er, og de kostet $1270, hadde de sagt at den var billig da også?
Sånne utsagn får meg bare til å sette spørsmålstegn ved mange ting i artikkelen. Samtidig, det er vel den cryptovalutaen jeg synes virker mest spennende, ettersom den faktisk er bedre enn ordinær valuta på de fleste måter, mens bitcoin er rimelig dødfødt ettersom den har så latterlig høye transaksjonskostnader.
«Hva bruker man denne tokenen til?»
Egentlig setter fantasien grenser. Den kan brukes som betalingsmiddel,
eller så vidt jeg forstår til utveksling av sikker informasjon (litt som
ethereum).
Iota har og lansert verdens første data marketplace i samarbeid med Microsoft, hvor bedrifter kan kjøpe og selge data og data streams: https://data.iota.org/
Gjør ikke meg noe. Ikke feil å la selskapene betale for “min” data jeg samler inn. Tipper det er en stund til det skjer, men det er den veien det går. Det er den veien Iota vil ha det. Tine Meierier er enig og mener at bøndene skal eie “ku-data” selv og kunne selge den. Helt riktig tenkt!
Må man ha bitcoin for å handle IOTA?
Du kan handle Iota med dollar/eth/btc, men du må uansett overføre til Bitfinex først. Da er det enklest å overføre med eth/btc fra Coinbase, eller hva enn man bruker.
Håper Iota blir tilgjengelig på Bittrex snart, men har forstått at det ikke er så lett å implementerer den på alle exchanges siden det krever litt mer tilrettelegging, ettersom det ikke er en standard blockchain - og at Iota ikke har transaksjonskostnader.
Lagde meg en bruker tilgang på bitfinex men dette blir litt for avansert
Avansert nei, velg ‘deposit’ i toppmenyen, generer en BTC adresse og overfør til denne adressen. Deretter kjøper du Iota for BTC Men det kan ta litt tid før brukeren din blir verifisert.
Gikk fra 1000$ til 1700$ på ikke så lenge… IOTA kommer til å eksplodere, den har samme mønster som ethereum før ETH ble stor.
Det var virkelig “Make money while you sleep”
Må si jeg er mer enn grønn hvordan generer jeg en BTC adresse?
Du velger Deposit -> under ‘new deposit’ velg Bitcoin -> så ser du exchange wallet -> generate address -> copy to clipboard. Denne adressen skal du sende BTC til.
Men nå har Iota gått mye allerede. Det er opp til deg selv og vurdere inngang, husk det
Får først se om jeg i det hele tatt forstår hvordan man handler dette ty
Den har gått unaturlig mye de siste dagene, det er nesten litt skummelt.
Kom en semi-korreksjon nå, fra 2.9 til 2.6 -får se hvordan det går utover natta
Sitter å leser whitepaper nå. I fremtiden må jeg bli flinkere til å lese meg opp når folk kommer med tips. The Tangle - hvis noen har sett filmen “TRON”, bytt ut “the grid” med “The tangle” og se denne:
Akkurat nå har IOTA høyere volum mål i USD enn det Bitcoin har
Blir stresset av denne oppgangen. 4 største kryptoen nå.
Og mange får ikke engang til walletsene sine, frister å selge ut før det kommer FUD eller noe annet skjer.
En liten andel verdt over 600 mill.
Sønstebø sier gründerne ikke er opptatt av verdien av IOTA, men av teknologien og hva den kan gjøre. Han forteller at de heller ikke har satt av noen egne mynter til seg selv, gründerne måtte kjøpe seg inn, de også.
I andre digitale valutaer har grunnleggerne gjerne satt av store mengder mynter til seg selv, og blitt rike hvis kursen har steget. IOTA-gründerne ba om støtte til prosjektet og fordelte myntene mellom «noen tusen» som la inn penger.
– Hvor mye kjøpte du?
– Det eneste jeg kan si er at det er ingen av grunnleggerne som eier mer enn 0,8 prosent, sier Sønstebø.
0,8 prosent av tirsdagens totalverdi på rundt 78 milliarder kroner utgjør 624 millioner kroner
HAHAH! Det vil si at minimum en av de har 0,8 prosent alene!
De hadde “pre ico” lenge før den kom på børs. Så husket jeg ble sint når jeg så på forumene at den hadde blitt handlet svært mye billigere før den kom ut på børsen når jeg kjøpte meg inn.
Er ikke det helt greit da? Denne kan jo potensielt gå svært høyt bare på hype. Dersom teknologien blir benyttet, så er jeg filthy rich om ikke jeg ikke går på en psykisk knekk underveis.
Synes hvertfall det er spennende at de er i “samarbeid” med microsoft etc.