Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

IOTA (kryptovaluta/Internet of Things)

Kan man handle IOTA direkte med USD fremfor å gå via BTC ?

Du må innom BTC eller Ethereum eller en annen krypto som handles på Bitfinex eller Binance (eller andre som handler Iota). Jeg tror ikke det er mulig å sette inn dollar direkte på Bitfinex eller Binance.

1 Like

Men de mener vel i praksis kanskje USDT?
Blir forvirret over at på Coinmarketcap står det USD på Bitfinex handel, men på Bittrex osv er det USDT.

Jeg gjorde det samme i dag, la inn en ordre over markedspris, men denne gangen bare 0,001 over ca (denne gangen kjøpte jeg via Ethereum). I dag fikk jeg sprøsmål om jeg virkelig ville kjøpe for over market-pris.

USDT er jo Tether

På bitfinex går det ann å kjøpe iota med etherum? Ser kun btc/iota

Ja - du må gå til trading-fanen, der der finner du Iota/USD Iota/BTC, og Iota/ETH…

1 Like

Står USD

cursor over trading, så cursor over IOTA, da kommer IOTA/ETH opp som et av tre alternativer

Jeg tror denne virkelig kan ta av og bli Bitcoin ver 2.0

Anbefaler å se denne:

4 Likes

Vurderer en posisjon i iota men vil gjerne inn lavt :slight_smile: Er det ønsketenkning å vente på en dip ned til 2 mot dollar?

Det kommer litt an på hva som skjer med BTC futures. Ikke logisk men mener et BTC krakk også vil dra med seg alts. Nå har IOTA en fin rebound og jeg venter også til $2 eller så må jeg vel kjøpe over $5. Men hva SKAL man bruke mIOTA til?

@Nocturne
Jeg er i alle fall kommet til at jeg ikke er interessert i å bidra inn mot BTC. Dette da energiforbruket der ikke er bærekraftig over tid. Brukes nå ekstreme mengder energi på å mine BTC.

For meg er IOTA det soleklare alternativet da det ikke er mining her,og energiforbruket kun går med til å drifte de enhetene som du overfører til/fra. Altså stort sett som i dag, og ikke økt energiforbruk.

IOTA kan brukes til vanvittig mye. Anbefaler å se filmen over fra @Ramsess

Det at innsamlede data kan selges, enten det er dine personlige data, eller kuene til Tine sine data (eks. til bruk innenfor landbruksforskning) er en ting. En annen ting er muligheten for gebyrfrie mikrotransaksjoner. Gebyrfrihet er ganske kult! :hugs: Spesielt når bilen/eksospotten/lyspærene i stuen din skal selge data… (Dersom du skal kjøpe noe smått med BTC, vil du betale mer i gebyr enn varens verdi; eks en kaffekopp)

"For IOTA-grunnlegger Sønstebø er det viktig at kryptovalutaen ikke bare blir et sted hvor folk putter pengene sine som en investering, men at IOTA faktisk brukes til noe konkret.
I motsetning til mange andre kryptovalutaer har IOTA mange kommersielle partnerskap med noen av verdens største bedrifter, slik som Volkswagen, Innogy Bosch og Cisco.

For å gi et eksempel, så skal Innogy bruke IOTA i Oslo2Rome-prosjektet i oktober i år, sier han."

Oslo2Rome-prosjektet går ut på å bygge standardiserte ladestasjoner for elbiler i hele Europa.: https://e24.no/boers-og-finans/teknologi/norsk-kryptovaluta-lanserer-markedsplass-for-stordata-med-microsoft-samsung-og-agder-energi-paa-laget/24197025

Følg på Twitter, så får du info etter hvert. De har fortsatt en stor lansering i 2017, et prosjekt x som vi ikke enda vet hva er, men som skal være revolusjonerende…

Lykke til med IOTA-investering om du går for det! :slight_smile: Så får vi håpe at Nano går veien før IOTA stiger alt for mye… :smiley:

5 Likes

Eg klarte ikke å vente -->
https://www.reddit.com/r/Iota/comments/7i35dw/iota_probably_on_bittrex_tomorrow/

Sett på en del analytikere på YouTube i dag. Spår fra 10- 25 Usd i løpet av 2018. Nå er det Trvx Ut og iota inn.

1 Like

Det er helt sykt og i disse «miljøbevisste» tider bør en forvente det kommer en motreaksjon på dette. Likevel leste jeg at lightning protokollen ville fikse noen av disse problemene?

Kjøpte 5000 i går, snitt 4,63.
Den er veldig volatil, veldig fin å trade i, men en må ikke på hetta om den plutselig dipper ned på under 3 tallet. :sunglasses::laughing:

3 Likes

Finnes det en market maker som tilbyr Iota-USD pair?
De jeg har sett til nå er BTC-Iota, ETH-Iota mf.

Bitfinex har USD-IOTA, og skal etter det jeg hører oxo få EUR-IOTA

1 Like