Regner med at den var myntet på meg Werner?
Jeg verken kan, eller skal si, at jeg er mer i sync enn det du er. Du er oppgående på veldig mye annet som jeg ikke kan.
Min «fordel» er at jeg har levd i markedet i snart 25 år. Det er både min jobb og fritid. Jeg skvetter ikke så lett til, jeg har lært meg at ting går over og i 2026 har jeg tjent mer på å trade VIX enn noe annet. Trump har blitt min «venn» uten at jeg er insider
Jeg shortet VIX tungt på fredag og fortsatte i går, 100 % overbevist om at ryggraden hans er like gele som den har vært siden 2017 hvor han inntrådte første gang.
Jeg skal ikke si at han er transparent og åpen som en bok, men han er bølla som tøffet seg på hele ungdomsskolen men som endte opp i gravemaskinen med kulemage, uten ring på fingeren og litt for tynn i året 20 år etter. Slike mennesker skremmer meg ikke fordi man vet at selv om noen liker å smiske med bøllene, vet de selv at de må please andre skal de holde posisjonen sin og selvtilliten er ikke imponerende stor…
Som Gavin Newsom sa det i Davos; slutt å smiske med den idioten der. Have some spine og stå i mot. Det samme gjelder for troen på hva han vil og må få til med markedet. Han var langt over smertegrensen nå og samme hvor mye Iran har kødda med han måtte han bare kapitulere og krype inn i hula si igjen. Beste måten å profittere på da er å bruke VIX-instrumenter fordi de responderer 1:1 på hans væremåte.
Tror fortsatt det er mye uløst i Hormuz, men Iran og Kina er venner, ergo kommer kineserne til å få sin olje fra Persia, det samme gjør India og Pakistan.