Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Iran - Småprat

A bit rich når de angrep infrastrukturen i omtrent alle nabolandene sine? :see_no_evil:

4 Likes

Det hadde vært veldig morsomt hvis du hadde rett her :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Ser folk skriver at disse er ment for bakkekrig

Jeg tenker de er perfekte til å skyte med shahed droner eller svermer med fjernstyrte båter. Begge deler blir vel brukt mot shipping.

Du tenker at en 30mm anti-panser-kanon med skuddtakt på 4000 skudd i minuttet er perfekt til å skyte ned droner?

4 Likes

3-4 uker igjen av krigen ifølge Trump. Ble vist rennaræv av all den taco spisinga

4 Likes

Hørte 2-3 uker, jeg? :thinking:

Da kan det hende jeg hørte feil :innocent:

Vi møtes i midten på 3 uker :wink: :grin:

1 Like

Markedet reagerer hvertfall negativt. Olja rett opp. Tusen takk Israel :face_vomiting:
Dead cat bounce confirmed.

1 Like

Flyet flyr sakte nok

Likevel, skyte spurv med kanon føles som en treffende sammenlikning

3 Likes

Fremdeles billigere en missiler :man_shrugging:

I tillegg har A-10 flyene høy tilgjengelighet på " on station time".

1 Like

På den positive siden etter nattens “kjempeviktige” tale, ikke noe tulle snakk om NATO som var fryktet.

Ellers er det litt merkelig at “noen andre” må åpne opp Hormuz, siden hele jobben med Iran egentlig er så å si gjort allerede og det er en “easy task” åpne stredet.

Vanskelig å se for seg noe annet en boots on the ground nå, og da er det bare håpe på det Trump sier er riktig - at Iran nå ikke har noe særlig å svare tilbake med lengre.

2 Likes

Hvorfor tror du det blir bakkestyrker?

Oppbyggingen av materiell og styrker peker vel mot at det er relativt sannsynlig. I ukjent omfang

4 Likes

Det bygges opp til det hvor styrker med soldater (og materiell) flyttes til Midtøsten, og da med sannsynligvis Kharg i sikte. Med mindre Iran kapitulerer da. Kan jo skje, men heller tvilsomt.

3 Likes

Men er ikke det altfor få soldater hvis det skal bli snakk om noe invasjon

Det snakkes om å ta noen av øyene, event sikre kystlinjen. Men helt enig i at skal det der fungere så må de vel inn med enorme mengder bakkestyrker.

Kanskje USA faktisk har en plan de følger, og den tweetingen til Trumpern bare er Trump being Trump. Troen min på at de har en plan minker for hver dag som går…

2 Likes

Bakkestyrker og «krigen er over om 2-3 uker» harmonerer ikke. Så enten blir det ikke bakkestyrker, eller så blir dette en lang affære. Men så er det vel utrolig viktig at Trump vinner mellomvalget, så hvor lenge tør han holde på?

2 Likes

Problemet er vel at det ikke er opp til Trump lenger. It takes two to taco.

3 Likes