Ble vel sagt at gulf-land pushet på for å få det hele i gang også. Høres lite trolig ut spør du meg. Land som er avhengig av stabilitet mest av alt. Både med hensyn til turisme og oljen. Iran har stort sett oppført seg pragmatisk ovenfor sine naboer. Og et Iran i kaos vil kanskje ikke plage Israel, men for land som er betydelig nærmere…
Det er lett å ønske at regimet blir fjernet. Hvem ønsker vel ikke det? Kanskje man skal ønske seg noen millioner i Lottopremie også? Derfra til den virkelige verden med faktiske realiteter derimot…





