Tror vi kan være enige i at det er noe regimet legger opp til i hvert fall?
Og som ikke ville skjedd i så veldig mange andre land? Det er f.eks. ikke noe man har sett i Ukraina som er en veldig relevant sammenligning?
Tror vi kan være enige i at det er noe regimet legger opp til i hvert fall?
Og som ikke ville skjedd i så veldig mange andre land? Det er f.eks. ikke noe man har sett i Ukraina som er en veldig relevant sammenligning?
Samme opplegg i Russland! Fritt og fint 
Det er fordi regjeringen i Ukraina faktisk bryr seg om sine egne folk
Hvor mange andre land er martyrdød den beste måten å dø på? Hvor mange land tilber martyrer på samme måte som Iran? Hele mytologien rundt martyrer er det som driver Shia-islam.
For shiamuslimer så er martyrdom det å leve ut den islamske trosbekjennelsen.
Nå var det en interessant post fra Mehr igjen:
روزنامه تهران تایمز: کانالهای مذاکرات دیپلماتیک و غیرمستقیم با ایالات متحده بسته
نیستند.
"Tehran Times: Diplomatic and indirect channels of negotiations with the United States closed
They are not."
« Han skriver videre at «kanskje noe revolusjonerende fantastisk kan skje» som kan hindre at USA gjennomfører angrepene.»
Mulig det er dette han håper på så tacoen kan svelges.
Ja, seff håper Trump på det?!
Men som Al Jazeera akkurat nå melder:
Right after Trump’s social media post, I spoke to an official in Pakistan who told me that until a few hours ago, there was hope of something concrete on the table. The Pakistanis were hopeful that things were heading in a direction that could lead to deescalation.
But four things happened in quick succession. The Israeli strike on Iranian railways, an attack on an Israeli consulate in Istanbul, the attack on Saudi oil facilities, and finally, the social media post by Trump.
According to the Pakistani source, there are essentially detractors in both camps – within Iran’s IRGC and obviously within the US – who do not want any prospects of peace. This source told me that the biggest detractor of all is Israel, it does not want the US to come out of this war. Israel only wants an escalation, a perpetual war in which the region inevitably gets involved and there is infighting.
Kanskje dette ender opp med nettopp den unnskyldningen Trump trenger:
House Democrats are actively courting Republicans to join a war powers resolution to curb President Donald Trump’s war authority in Iran, a source familiar with the conversations told CNN.
The bipartisan support could be crucial to such an effort, given the tight margins in the House.
House Minority Leader Hakeem Jeffries and others in House Democratic leadership on Tuesday called on their Republican colleagues to bring the House back into session and vote to end the US war with Iran.
Earlier, the president threatened ahead of an 8 p.m. ET deadline for Iran to make a deal and open the Strait of Hormuz that a “whole civilization will die tonight.”
“Donald Trump is completely unhinged. His statement threatening to eradicate an entire civilization shocks the conscience and requires a decisive congressional response. The House must come back into session immediately and vote to end this reckless war of choice in the Middle East before Donald Trump plunges our country into World War III,” the House Democratic leaders said.
Mens vi venter. Hva tror dere DJT kommer til å gjøre?
0 stemmegivere
1,2 og 4 
De går litt inn i hverandre ja og hadde ikke hjerte til å legge in Duke Nukem

Mente at jeg vil velge alle de tre alternativene 
Og der spratt den opp til 50% på noen minutter gitt 
Men er vel lite volum i dette…
Var kanskje denne som fikk noen til å reagere:
https://x.com/CMShehbaz/status/2041596151108137363?s=20
Den pakistanske statsministeren som skriver “I earnestly request President Trump to extend the deadline for two weeks”
Droppet oljeprisen to minutter etterpå også den der tydeligvis. Men begge deler langt på vei tilbake
Nå må IDF og Thiel kalibrere Palantir. Target ID er jo all over the place 😵💫
https://x.com/voiceofrabbis/status/2041571556737085506?s=46&t=ox2XBPLJbieadKesAfxLlQ
15 min
Signe Marie Rosenlund-Hauglid
DEL
Statsminister Nawaz Sharif ber om to ukers utsettelse av fristen USAs president Donald Trump har gitt Iran for å gjenåpne Hormuzstredet.
Samtidig ber han også Iran om å holde stredet åpent i de samme to ukene.
Han ber også alle krigførende parter om å inngå en våpenhvileavtale for å gi diplomatiet tid til å oppnå en løsning på krigen.
Tror det er liten sannsynlighet for at Iran går med på noe slikt. Pakistan har ikke nok leverage og tipper Iran føler at Trump er mer desperat enn dem selv. Spesielt nå etter at de har introdusert modifisert luftvern som tilsynelatende virker.
Skal det bli våpenhvile må det komme noe mer materielt og permanent fra USA for at Iran åpner Hormuz. Iran får neppe et slikt kort like lett igjen.