Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Iran - Småprat

Både oljemarkedet og polymarket konkluderte ganske raskt med det ja.

Men han ba jo primært om en utsettelse av fristen og at Iran åpnet Hormuz i løpet av to uker, og sekundært om våpenhvile

Igjen:
https://x.com/CMShehbaz/status/2041596151108137363?s=20

…men nå skjedde det noe igjen …nå er det TACO på gang. Eller var det bare en bølge to på den tweeten? Finner ikke noen annen grunn

der ja:

Trump aware of Pakistani proposal and “a response will come," White House says

“The President has been made aware of the proposal, and a response will come,” White House press secretary Karoline Leavitt told CNN in a statement.

1 Like

Man skjønner at Trump admin har strukket seg lagt utover sine grenser/evner når de:

  • Styrer Venezuelas olje (hvordan går det med demokratiet der foresten?)
  • Krig i Iran
  • Driver valgkamp for Viktor Orban
  • Setter Ukraina på backburner
  • Planlegger å ta Grønland og Cuba
  • Ber om øke militær budsjettet for 2027 med $450B mrd dollar, et beløp som kunne ha slettet hele student debt og homelessness problem to USA.

Til de som ikke har fått det med seg

4 Likes

Er de punktene der nok til at han kan få fredsprisen sin?

3 Likes

Tror de fleste egentlig skjønner at det ikke blir noe av truslene om bombing tilbake til steinalderen i natt
Historiens største klovn derimot i manesjen , det har blitt noe av

Absolutt. Han har bare startet 2 kriger og stoppet 8, så er 6 kriger i pluss. Og ALLE veit at FIFA prisen er steget før Nobelsprisen.

1 Like

Trump sitter nå og lurer på om han skal spise TACOen han fikk servert av den pakistanske presidenten. Men han må nok spise den alene. Og det er jo ganske flaut å sitte og spise alene i offentlighet

3 Likes

Tipper han upseller den TACOen til noe helt fanatisk bra. Han er jo verdens. Beste dealmaker.

Trump says “we’re in heated negotiations” over Iran war

Just had a short call with POTUS:

He declined to say how he is feeling about negotiations: “I can’t tell you, because right now we’re in heated negotiations.”

He declined to weigh in on Pakistan’s 2 week deadline extension request – saying he’s about to be briefed fully on it - but said: “I can say this - that I know him very well. He’s a highly respected man, all over”

Press Secretary Karoline Leavitt says, “The President has been made been aware of the proposal, and a response will come.”

https://x.com/JacquiHeinrich/status/2041605565789454658?s=20

1 Like

:joy: Takes one to know one. Fyren har nesten like mange rettssaker bak seg som Trump. Snakk om korrupsjon, personlig bruk av statskassa, hvitvasking. Broren hans, forrige president og hans familie, er hyppig sitert i Panama papers.

Skurker som fungerer som front for militæret som er de som virkelig styrer landet.

Men høres ut som at det ikke blir teppebombing i natt heldigvis da.

6 Likes

Bombes kraftig nå fra begge sider. IGJEN gikk markedet i fellen og kjøpte noe random bullshit de sier

5 Likes

Random bullshit og random bullshit? Det det er jo helt reelt om Trump ikke bomber Iran strøm- og broløse? At han begrunner det med random bullshit stemmer vel, men konsekvensen for markedet er helt reell

“A regional source said “some good news is expected from both sides soon” and that discussions were steered directly by Pakistan’s army chief, Field Marshal Asim Munir. The source added that a deal is expected to be closed tonight.”

Fortsatt ikke mer enn 60% sannsynlighet for TACO på polymarket. Tror det er et godt bet

Vel ta deg en tur innom f.eks. X så ser du hva som foregår akkurat nå.

2 Likes

Ser ikke poenget. Det er jo ingen våpenhvile? Og Israel vil hvis det kommer på plass holde på til siste sekund (og selvfølgelig også gjøre alt for å bryte den)

1 Like

Trodde du kommenterte på innlegget mitt ang at markedet igjen trodde på de vanlige, daglige bullshit «nyhetene» om en eller annen liksom våpenhvile, ref aksjemarkedet og oljepris etter de «breaking news» kom ut

I motsetning til en del som postes som “breaking news” av random twitterkontoer så er jo dette helt reelle nyheter og ikke bullshit?

Det har reelle konsevenser som det er helt rasjonelt at f.eks. oljemarked reagerer på om det blir en en utsettelse av Trumps frist og muligens en eller annen innrømmelse fra Iran?!

Er det våpenhvile nummer 27 eller 28 som meldes nå?
Har de forrige vært korrekt ?

1 Like

Det har aldri vært meldt våpenhvile.

1 Like

image

Den 47ende presidenten lover en slutt på 47 år med prestestyret den 4/7.

Og avslutter med “God bless the great people of Iran

Guardian viderebringer, fra iransk media, hva meldingen egentlig betyr:

image

For meg ser det ut som at Pakistan er tvunget ut på banen:

Synes de er logisk mtp hva jeg tidligere i dag skrev:

1 Like

Utsettelse, våpenhvile osv osv. hver dag samme opplegget.
Og markedet handler som det skulle være en sannhet selv om det stikk motsatte skjer hver gang.
Du syns ikke det er overaskende at slikt fremdeles kan svinge oljepris med 10usd?

3 Likes

Eh, nei. Markedet handler om endrede sannsynligheter for forskjellige fremtidsscenarioer. Og når de endrer seg så endrer prisen på fremtidig levert olje seg

2 Likes