Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Iran - Småprat

Mulig det, men om de noen gang skal ha sjanse til å faktisk få hjelp av USA til å kaste ut regimet, så må de faktisk forsøke nå, når USA faktisk har styrkene tilgjengelig.

Hele operasjonen hittil kan sammenlinges med å skite i buksen for så å kalle det en stor seier for man sparte seg å gå hele veien til toalettet.

Samtidig kaller kona di det en seier og siden hun skulle jo vaske klær uansett, og nå slipper hun å bruke dokosten på toalettet.

9 Likes

Når var sist gang et regime mistet makten pga luftangrep? Har ikke hørt om det. Det er mao et premiss som er veldig spesielt å legge til grunn.


https://www.nytimes.com/2026/04/07/us/politics/trump-iran-war.html

Utrolig fasinerende lesing om hva som foregikk på bakrommet i planleggingen av dette angrepet. Hvordan NYT får tak i denne informasjonen er intet annet enn imponerende.

7 Likes

https://www.nytimes.com/2026/04/07/us/politics/trump-iran-war.html?unlocked_article_code=1.ZVA.3QGx.NJuZmpo1nVFW&smid=url-share

samme artikkel med gavelenke, in case den ikke ligger åpent ute

3 Likes

Noen i kvalitetsavisen Dagbladet har det rasende gøy i dag:

3 første saker i nettutgaven, under hverandre:



Eller er det bare helt tilfeldig? :man_shrugging:

4 Likes

Rouge personell i Iran som kanskje ikke er helt på linje med våpenvilje som man nå ser?
Det er vel en stor risk som kan skje når man tar ut så store deler av regimet som har blitt gjort.

2 Likes

Autonome celler :stuck_out_tongue:

1 Like

AI styrt drone launch hehe. Skynet activated

3 Likes

Virker som en meget skjør våpenhvile.

2 Likes

2 Likes

Blir nok mer gerilja-taktikker fremover dersom det som skjer noe der inne, hvor bevæpnede grupper angriper strategiske mål og personer, bakholdsangrep, sabotasje etc
Er en del med våpen der inne nå slik jeg har forstått. Hvor mye de kan greie å gjøre er jeg usikker på
De tar nok ihvertfall ikke til gatene slik som i januar i nye ubevæpna og fredelige protester og risikerer ny nedslakting.
Hæren er fortsatt vanskelig å vite hvor man har, ja… De kunne absolutt ha bidratt mot et svekket regime :thinking:

6 Likes

Ser på det også med noe bekymring. Fordi Trump har nå lært at han kan true seg til mye rart hvis han oppfører seg som han har gjort de siste dagene.

2 Likes

Tro hvem han nå har forhandlet med.

image

3 Likes

Rett på toll nå :joy:

image

5 Likes

Får håpe Trump kommer ut av dette med en skikkelig skår i lakken, ellers blir dette bare verre de neste 3 årene.

4 Likes

LOL

Trump skal ifølge ABC News ha foreslått et joint venture med Iran for å beskytte Hormuzstredet og kreve inn tollsatser.

– Vi tenker å gjøre det som et joint venture. Det er en måte å sikre det på – og også sikre det fra mange andre mennesker. Det er en vakker ting, sier Trump til ABC News.

Nå er det bare å vente på en melding fra Trump om USA sin del av tollen skal dekke inn gjelden landet deres har, og at han er den smarteste presidenten verden noengang har sett :joy:

8 Likes

Trump snakker om at "USA vil samarbeide tett med Iran, som vi mener har gjennomgått det som vil bli et svært vellykket regimeskifte», som han skriver på Truht Social. Hvilket regimeskifte? Det er vel fortsatt prestestyret som regjerer. Keiserens nye klær?

7 Likes

Mer presist hadde vel vært at han har avsatt store deler av det sittende regimet.

1 Like