Jeg tror at vi må konkretisere dette bedre. Sanksjonene og isolasjonen av Iran før denne krigen var mye enklere å håndtere. Nå, ettersom troller er ut av boksen, og Iran har for seg selv/sin befolkning samt omverden demonstrert hvor mye makt det ligger i å holde GCC og hele verden som gissel vha å effektivt stenge Hormuz så skal det mye mer til å trykke Iran inn tilbake i isolerende skall.
Ting er ikke det samme som før krigen som nå. Iran har fått mer selvtillit, fått erfart at de overlevende at Ayatolla døde, at de ble massivt bombet av to atomnasjoner, at de klarte å svare tilbake og ta ut amerikanske baser og at de har kontroll på Hormuz. Det er en helt annet Iran du nå skal sanksjonere og forhandle med nå enn før alt dette startet (takket være Trump).
På sett og vis har Iran sin andre revolusjon.