Hvis britene faktisk sender ned skip er det vanvittig bisart. For noen uker siden når sentimentet var at «USA og Trump kommer å grave sin egen grav i Iran» var det null støtte, USA kunne ikke en gang lande fly i Storbritannia. Da var holdningen lene seg tilbake med popcorn, og håpe at Trump tryner.
Nå som blokaden funker så haster det altså med britiske krigsskip i Hormouz stredet, når russiske krigsskip fint fikk eskortere shadow tankere gjennom den engelske kanalen i forrige uke mens Keir Starmer stod å så på, tross for at han før det sa at britene skulle intervenere om russerne var med shadow fleet utenfor Shetland.
Du sier det som om det er i mot amerikanske interesser. Noe det ikke er.


