Ganske snart, imho.
Hvis ikke går de ned med skipet.
Problemet deres er bare at kapteinen på skipet også kommer til å totalkastrere dem om de går og setter seg i livbåtene for tidlig.
For meg virker det som Trump har en slags agenda (allerede) med å latterliggjøre Vance (og Rubio forsåvidt også, men på en annen måte).
Man skal også ha i bakhodet at her handler mye om hvem alle reps som enda ikke har snudd kappen og er lydige (og faen så uspiselige/feige) lakeier, helst vil ha i presidentstolen. På en slags måte får jeg litt en sånn “valget i 1944-følelse” her, hvor det var sterke krefter blant demokratene som ville ha bort Henry Wallace som hadde vært FDRs visepresident allerede i to perioder. Wallace var nemlig ikke et problem (av dimensjoner) som visepresident, men mange skjønte jo at FDR neppe ville sitte ut hele perioden han ble valgt inn for pga skrantende helse. Og da måtte Wallace (tror greia var at han var for left-ish?) bort. Inn fikk man et passe uskrevet blad som man trodde ville være lettere å kontrollere, nemlig Truman.
Hvis man har 30 minutter til overs, så kan jeg anbefale Wallace’s kanontale, “Century of the common man” fra 1942 (om hvorfor USA slåss). Det er retorikk på høyt nivå.
Ville vært interessant hvordan det hadde blitt med Wallace, men Truman – som i motsetning til Wallace, på alle måter var en “common man” vokste som f inn i rollen.