Hvorfor høres det smell i Abu Dhabi?
Sanbsynligvis Iran som angriper for å ødelegge land som er vennligsinnede mot USA.
Hva tenker dere er sjansene for at regimet bomber/setter fyr på sine egen olje innstallsjoner som en last ditch resort når de innser at alt vil falle?
Særdeles store.
De følger nok manualen til sitt sin store inspirasjon.
Det passer nå bra egentlig. Nå er jo Rød Larsen allerede på plass der til å fikse fred 
Iran sikter på alle naboland som er vennligsinnede mot USA/Israel og/eller støtter “Abraham Accords”
USA har vel baser alle steder i større eller mindre grad

Er en base eller to i område her ja
Israel ville ikke vente til Trump ble mer kneblet av lover( Tirsdag ) ser jeg. 90 dollar fatet på mandag da ?
Ikke bare er oljeprisen interessant, men tankratene kan fort se 250+ i det tempoet her. Jeg er ikke redd for å si 300 heller. Minner om at 20% av verdens olje kommer gjennom Hormuz.
Tror vi vil se langt høyere oljepriser siden dette vil nok eskalere langt mer enn forventet.
Iran bomber “over alt” nå.
Er det noen her som vet om det er kommet noen som helst oversikt over hvor omfattende det er nå ?
Er det kun enkelt operasjoner ?
Full mobilisering ?
Hittil bekreftet bombing mot Israel, Bahrain, Kuwait, Qatar og UAE.
Set ut som de går all in her. Og jeg blir ikke forundret om det her ender med at de fyrer på alt av egen olje når ting nærmer seg slutten.
Nå MÅ de inn og sikre alt av radioaktivt materiale, som er anriket nok til å lage “dirty” bomb. resulatet, hvis Iran detonerer en slik der og da, med det de har, vil gjøre oljen ubrukelig mhp ettervirkningene. Oljen vil få radioaktive partikler i seg, og kan ikke brukes trygt lengre. Og dette vil vandre i støv/sandstorm/ regn osv og spre seg over hele midtøsten.
Noen som har en bra live coverage kanal på YT å anbefale?
Dubai bombet… Rapport om bombing i Saudi Arabia og.
Kilde?
Mye som skjer her nå. Spent på hvordan de andre landene kommer til å reagere. Vil jo anta Iran har prøvd å fokusere på USA sine baser i disse landene og kan bruke det som argument for at ikke noe mer oppdyrking av situasjonen og de ikke blir trukket noe mer inn i krigen.
Men så er det jo hva kan Iran gjøre til motangrep som virkelig vil såre Israel/Usa. Oljeprisen er jo et av de tingene. Ingen ønsker en ekstrem høy oljepris, og det er noe de egentlig ganske «enkelt» kan presse på.
Nå har vel usa nevnt at de skal utslette hele flåten så kan anta all olje fra Iran vil stoppe/beslaglegges. Jeg tolker dette som at det ikke blir kortvarig konflikt. Her skal usa/israel oppnå sine mål. Eneste måten dette kan bli kortsiktig som jeg ser er at de klarer å ta ut ledelsen som fører til kapitulasjon.
Mange utfall, men dessverre er jeg redd det blir et blodbad uansett…
Kanskje ikke verdens mest pålitelige kilde, men ser ikke ut som norsk media greier henge med på tempoet ting skjer i.
Da det kommer til mid-østen (og egentlig mye annet) så er nok Al Jazeera betydligt mer pålitlig enn norsk meida. Hvor mange på f.eks NRK og kvalitetsavisen Dagbladet snakker arabisk?