På sett og vis så ligner Trump sin Iran-intervensjon på hans Venezuela-intervensjon, og da tenker jeg først og fremst på medias reaksjon, og hvordan diasporaen reagerer, men blir av sekundær karakter. Men også den konflikten han kommer i på hjemmebane med sin MAGA-base, og da tenker jeg jeg først og fremst på personer som Tucker Carlson, men også kjente personligheter, som garantert få her i Norge har hørt om, men plutselig blir nevnt i norsk media nå som de kritiserer Trump:

Hvor ofte har MAGA-supporterne Hodgetwins?
Først den iranske diasporaen, for den er lik den venezuelanske; slik tenkte den venezuelanske diasporaen:
Diasporaen var først og fremst overlykkelige for at de ble kvitt en diktator:

Og like ens den iranske diasporaen:

Har fulgt den venzuleanske diasporaen tett både før og etter Trumps fjerning av Maduro, og absolutt ingen av de var Trump supportere, men de var veldig glad for at Maduro ble fjernet.
Den venezuleanskediasporaen lærte seg imidlertid fort at de ikke burde feire for mye, og holde hodet lavt i Norge, for blant nordmenn flest så var indignasjonen og betydningen over at Trump hadde brutt folkeretten i Venzuela langt større enn all lidelse og skade Maduros regime hadde påført sitt land og sin befolkning.
Regner med at den iranske diasporaen skal oppdras på samme måte. Hvis de skal feire bør det være en moderat feiring, og selvsagt med en disclaimer om at folkerettsbrudd er verre.
Det virker som den jevne nordmann føler mye mer avsky for Trump sitt folkerettsbrudd, enn for de titusener regime har drept de siste ukene, for å ikke snakk om alt av vold, terror og folkerettsbrudd det iranske regimet har påført sin befolkning siste 47 år.