Det er selvfølgelig et utmerket godt poeng. Som bare gjør hele situasjonen enda mer au.
For hva er rekkevidden på Shahed-dronene? Den er vel sånn at du basicly kan launche dem helt fint fra utsiden av det kartet det har lenka til i din post. Kan jo fort være at de kan launches from omtrent hvor som helst fra iransk territorium og nå frem til gulfen. Fakk ass, dette er så amerikansk tabbe i ludo som det går.
Så man har altså IRGC som fortsatt er seksifra antall folk og vil kjempe til døden (hvis vi nå antar at politi, militær og alle andre gir seg) og nødvendigheten av ta kontroll over omtrent hele det iranske territoriet for å få åpna gulfen igjen i et worst case scenario.
Nei, nei, nei.
Stupid is what stupid does ass.
Eneste som mangler nå er at barnebarnet til John Steinbeck hiver seg rundt og skriver en bok som heter “Om Horemenn og Hormuz”