Det er jo tydeligvis plenty av israelske operatører i Iran, så ingenting vil overraske meg…
Null problem med false flag den veien ja - men neppe med langtrekkende raketter. Men så er det altså kun IDF sine ord om innkommende raktetter også
Var to stk raketter rapporterer CNN med IDF som direkte kilde (og ikke nyhetsbyrå)
Flyalarm gikk i store deler av Israel, og folk vil jo se om Luftvern starter opp.
Er nok et brudd på Trumps «våpenhvile» ja….likner veldig på når Trump hadde Iran på forhandlingsbordet og Israel begynte å bombe Iran. Hva Trump sier er kanskje ikke så mye verdt 😵💫
Her er vi helt enige.
Menneskeskapte lover og avtaler er underordnet Guds vilje. Jeg hiver meg ikke på børsoppgangen ennå.
Så Game On igjen
Iran ville ha fred til å fortsette sitt program - det vil ikke Israel?
Israel var kanskje litt for kjappe med forsvarsministerens “respond forcefully to Iran’s violation of the ceasefire with intense strikes against regime targets in the heart of Tehran” til at det blir troverdig at de ikke ønsket nettopp det veldig sterkt?
Oljeprisen reagerer ikke noe særlig. Rart!
Det hevdes at Israel har innledet motangrep. Hvorfor reagerer ikke olja ???
Ugler i mosen?
Iran denies firing missile at Israelpublished at 10:24
10:24Breaking
New
Iranian state media has responded to Israel’s accusations, saying Iran denies reports that it fired a missile at Israel after the ceasefire began.
Stoler ikke en døyt på Isreal her. Iran har alt å tjene på en våpenhvile, gir ingen mening at de skal bryte den timer etter at den startet. Isreal ønsker å fullføre det de har startet…
Jeg er usikker om Iran kan fortsette atomprogrammet sitt. Da annleggene er ødelagt. men de har mest sansynlig fortsatt det anrikede uranet.
Israel virker å ha mest å tjene på å fortsette konflikten pr nå.
Enig. Men i følge media aksepterte Israel avtalen før Iran, som nølte.
(NRK radio i dag tidlig)
Er nok mange som ikke ønsker våpenhvilen velkommen, både i Iran og Israel, men vi får se det an, blir litt som på nyttårsaften; det smeller litt etterpå også.
Kanskje det også er skuffende, for noen, at Trump kan se ut til å ha «pulled it off», og kan få en solid politisk seier.
BREAKING: Israeli military chief of staff says a ‘serious ceasefire violation’ was committed by Iran and ‘we will attack with force’
IRAN DENIES FIRING MISSILES AT ISRAEL AFTER CEASEFIRE: IRIB
Kan neppe fortsette akkurat i dag nei. Men anriket uran har de garantert. De fikk god tid flytte det. Sentrifugene er long gone, men kabaliteten til å lage nye sentrifuger? Den tror jeg er der fremdeles gjemt i en krok en plass.
Jeg mener fremdeles at Irans atom program kun kan lukkes helt med regimeendring.
De har 400kg anriket uran som skal være rundt 60%. Jeg tror ikke Iran har sentrifuger lengre.De tror jeg røk.
…men utelukker du at Iran kan lage nye sentrifuger også?
Avigdor Lieberman, a former defense minister and the chairman of the Yisrael Beiteinu party, warned there was “nothing more dangerous than leaving a wounded lion behind.” He praised Israel’s “stunning military achievements” but warned that “instead of an unconditional surrender, the world is entering a difficult and exhausting negotiation process.”
Synes dette sitatet reflekterer hvordan Isreal tenker om situasjonen; de kan ikke la en skadet løve leve, den må dø, i tilfelle den kommer sterkere tilbake og biter deg i rompa!
Eneste kilden jeg finner om at våpenhvilen er brutt, kommer fra IDF. #suss
De trenger deler som de ikke lager selv, som de må kjøpe på svartebørs. Det er ikke gjort i en brenning.
Og det har nesten 100% sikkert vært dialog mellom USA og Iran.
Dealen virker å være at USA skal bombe gitte annlegg mot at Iran får beholde uranet sitt. Så svarer Iran mot et område usa lett klarer å forsvare.
Alle andre kilder ville vært andrehånds?
Så, spørsmålet er om Israel kjører hardt tilbake eller ikke? Det skulle ikke overraske meg hvis ledelsen i Iran var delvis splittet.