Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Karantenetips, aktiviteter med barn osv.

Nå som Norge går i lockdown, lurer jeg på hva dere planlegger å finne på hjemme i ukene som kommer.

Jeg starter egentlig pappaperm på mandag, men nå plutselig med tre barn i stedet for ett. Det kan by på utfordringer. Alderstrinnene er 9mnd, 2 og 4 år.

Her er noe av det jeg har tenkt på at vi kan finne på så kidsa ikke går på veggen:

  • Turer i skogen
  • Tegning/perling
  • Plastelina
  • Aktivitetshefter/bøker
  • Lego / togbanebygging
  • Baking
  • Sykkel/sparkesykkeltur
  • Bygge hytte i stua med tepper og puter

Har du flere forslag eller ting du har tenkt til å gjøre? Enten med barn eller bare på egenhånd? :smile:

10 Likes

Biblioteket, har mye bøker for barn og voksne. I tillegg har de fleste endel spill og andre ting. Alt gratis

Som oftest ikke så mye folk heller

Hjemmeskole i teknisk analyse

1 Like

Her i kommunen er biblioteket stengt sammen med alle andre aktiviteter :scream:

1 Like

Hva annet får man på biblioteket, helt gratis?

1 Like

Hehe, ser for meg lange køer i skogen. Med en meters avstand mellom hver.
Er jo godt å få lufta skallen, enten man er liten eller stor.
Misunner deg ikke logistikken i forkant, @pdx! :slight_smile:

1 Like

Dette er @pdx om en uke.

8 Likes

Kidsa kan smøre sin egen mat. Det tar jo evigheter, men det passer jo bra. :sunglasses:

Lage fruktsalat, tar lang tid, også er det godt.

Du har min fulle sympati btw, er tre uker til min pappaperm begynner, men her er kidsa 7 mnd, 3 og 6. Hun eldste kan lese for han mellomste og liker å leke med minstejenta. Det er faktisk lettere med henne i hus. :see_no_evil:

1 Like

Man må ihvertfall få luftet dem, gjerne to ganger om dagen. Ellers gode aktiviteter. Lego, litt filmer, bake, osv… Skolebarn skal jo stort sett ha vanlig arbeidsdag så foreldrene må jo hjelpe dem med hjemmearbeid.

2 Likes

Lydbok, dataspill, filmer, fiskeutstyr, aviser, blader. Utvalget varierer sikkert litt rundt omkring

Helt gratis virus har de også

1 Like

Du går da vel ikke på biblioteket om du er i karantene?

Madrasser på gulvet. De hopper ut alt av energi på noen timer

1 Like

Biblioteket her jeg bor er stengt i morgen… :sweat:

Apropos @pdx - ungene må jo fremdeles gjøre skolearbeid / lekser.

1 Like

Kan anbefale appen BookBites som alternativ til biblioteket :slight_smile:

1 Like

Skolene gir ut oppgaver elektronisk.

For de mindre:

7 Likes

Her blir det ski og aking på hytta i morgen, litt pølser på bål og gjerne en vaffel utpå eftan :+1:

7 Likes

Gjelder dette for de som er i karantene eller de som blir holdt hjemme fra skolen. Den kan jo leke med andre barn ?

Blir sikkert gøy for deg, men nå tenkte jeg mest på å finne på ting med barna :crazy_face:

2 Likes

Jeg bor alene, men kanskje det blir bygging av putefort i stua, og plastelinaverksted inni der :stuck_out_tongue_winking_eye::sweat_smile:

5 Likes

Trodde du skulle utnytte den italienske VPNen du bad meg sette opp for å utnytte PH sitt gratistilbud :stuck_out_tongue:

1 Like