Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kina vs USA Småprat

Oslo børs er i pluss

Kan noen fortelle meg hvorfor dette besøket er så dramatisk?

Hint: Olje.

Vg virker å ha tilgang enda?

1 Like

Mulig de betaler for det

1 Like

Flightrader dere snakker om? Ikke nede her.

Kina ba USA om å holde seg unna. Så sa USA “næhæ” og så sa Kina “joho” osv.

Ustabilt da

Appen fungerer. Ser ut som det blir besøk ja.

Flightradar minutt-for-minutt. Det nyeste innen underholdning :joy:
Tviler på det blir noe action ut av dette. Bare brusing med fjær.

(Flightradar er ikke nede, men noe ustabilt siden “alle” plutselig skal refreshe konstant på Flightradar)

image

Det er interessante retoriske spørsmål - selv om de er litt “whataboutisme”. Man skal være forsiktig med å påstå at vesten er så mye bedre enn andre sfærer - det kan fort bli sett på som rasistisk og “gufs fra kolonitiden”. Men det er nå slik at det er vesten som er gullstandarden for mye av det som er bra i verden. Det er til vesten folk flykter og migrerer når de har valget. Det er også i vesten at kina har drevet utstrakt industrispionasje og har gått fra et ruralsamfunn til en romfartsnasjon på 20 år.

Jeg synes det er leit at vi har mistet enhver form for selvtillit og stolthet til det samfunnet våre forfedre bygget, og som vi nå lever godt i.

9 Likes

Flightradar funker godt for de med abbo og sliter litt for gratis passasjerene

2 Likes

God anledning til å tjene litt kjappe penger :grinning:

Blir litt av en historie i bøkene dersom det blir noe ut av dette.

“Dame på over 80 år skulle besøke Taiwan og vips så var 3. Verdenskrig i gang”.

2 Likes

Spar 19 er flyet til Nancy,det får meg til og tenke på den russiske ubåten K 19 med nesten atom katastrofe ved østkysten av USA som kunne endt fatalt. Får håpe det går bedre med flyet.

Hvis Kina på et eller annet tidspunkt skal gjennomføre angrep så har jo USA sagt at det blir krig. Tror du må se det litt i den konteksten.

Marginene blir mindre og mindre for menneskelig svikt av dem som er i området.

1 Like

Mulighet for å skape full noia stemning her nå. Tror dette går bra

Vi går inn i en historisk spennende time.

2 Likes

Et historisk spennende døgn vil jeg si. History in the making. En spennende tid vi lever i, det er helt sikkert! Med raske omveltninger.

Kom igjen da Kina! Fuck around and find out!

:muscle:

2 Likes