Dette hele ser mye mer kaotisk og forvirret ut en alle verdens yt videoene jeg har funnet. Men det tegner seg et bilde.
på den 20 partikongressen hadde PRC totalt 42 generaler i tjeneste. Pdd har de igjen 4 generaler. 2 av dem gått gradene militært, 2 av dem akselleret forfremmet (politiske oppnevnelser?)
Alle militær kolonnene det har gått rykter om, og finnes endel video og foto av på motoorveiene er langt mer omfattende enn jeg hadde trodd. Det ser faktisk ut som de ulike armeene beveger seg mot hver sin provinshovedstad.
Når det i tillegg går rykter om at XI har gitt militære ordre som stilltiende ikke utføres. Så kan dette se ut som forhandlinger med maktmidler før en borgerkrig eller mer sannsynlig, å premptivt sørge for at ingen setter igang protester og revolusjon. (som i verste fall ender i utbryterprovinser/militærkupp/borgerkrig) Jeg tror ikke de er helt der ennå.
Men jeg tror og dette er en følge av at Xi har navigert veldig ambisiøst og nå prøver å finne land i sikte.
Så et politisk og militært jordskjelv, hvor kinesiske kommunistpartiet nå knaker i sammenføyningene.
En gøyal og enkel tolkning jeg ikke tenkte på før nå: Nå jeg ser media basert i Taiwan, som prater om disse arrestasjonene og fallouten som har oppstått. De har noen brede nesten lattermilde smil når de prater om “diktatordillemmaet” som utspiller seg