Det er vel noen motsetninger der
Så da hjelper det ikke å være gammel. Da du ikke har opparbeidet noen immunitet og du har generelt svakere immunforsvar.
Alle grafer viser jo at folk på 50+ i større grad er smittet.
Det er vel noen motsetninger der
Så da hjelper det ikke å være gammel. Da du ikke har opparbeidet noen immunitet og du har generelt svakere immunforsvar.
Alle grafer viser jo at folk på 50+ i større grad er smittet.
Denne artikkelen er tre år gammel, altså før corona
edit: Offtopic:
Før han ble president hadde jeg respekt for mannen.
Jeg innrømmer gjerne at jeg nå generelt er Trumpmotstander, av den enkle grunn at mannen åpenlyst lyver, skryter, cherrypicker og kort sagt er en ufordragelig bølle.
Etter å ha sett han dumme seg ut så til de grader gang etter gang, oppføre seg som om han er guds gave til verdens befolkning, se han hjelpe seg selv og sine rike venner på bekostning av fellesskapet.
Jeg ser på det som en stor karakterbrist å gå god for Trump. Noen lar seg hjernevaske - og det så til de grader.
Vi lar oss alle hjernevaske - men det går da an å skjønne at en notorisk løgner som stort sett bare tenker på seg selv og på å fremstå som 100% ufeilbarlig, ikke er en mann man bør stå bak, slik du Morti ser ut til å gjøre. Jeg fatter rett og slett ikke at du står bak Trump, at du ikke får skylappene bort. Du bruker åpenbart en type medier som du stoler på, og som maler Trump i en annen farge enn den jeg ser. Han har klart å sjarmere deg inn i sin verden.
Nei, som jeg også har skrevet så er det å være gammel en ulempe i forhold til denne sykdommen, da det er det grunnleggende immunforsvar som gjelder. Men som jeg også skrev så holder dette i massevis i forhold til en mild sykdom som Corona. Hundreåringer kan være i faresonen, men en sprek åttiåring uten underliggende sykdom vil ikke være i risikosonen med mindre han har uoppdaget tilstand som utgjør en svekkelse. Unntak finnes selvsagt, på samme måte som noen kan dø av et uskyldig vepsestikk som vi andre ikke bryr oss om i det hele tatt.
Bare nei. Den største grunnen til at jeg støtter Trump er at han er motstander av journalister fra CNN, Washington Post osv. Så når jeg ser noen blir urettferdig behandlet så støtter jeg dem Samme som Listhaug/FRP.
Jeg er den siste du skal bekymre deg for om hjernevasking. Der bør du nok se på deg selv heller. I stedet for å se de ulike mediene sine vinklinger så ser jeg heller pressekonferansene selv. Slik at jeg får et upåvirket syn på saken. Gå rett til kilden pleier å være det lureste. For medienes vinkling kan man ikke stole på.
Jeg ble lurt så til de grader en en journalist en gang. Han dreit meg ut på radioen på direkten etter jeg hadde vært megler i 3 måneder. På en svært uærlig måte lokket han meg i en felle. Etter det har jeg hatet journalister. Så min agenda er å ødelegge for mediene sine feilaktige fremstillinger. Ikke å støtte Trump.
Mediene hater Trump fordi han også så til de grader avslører deres udugelighet. Derfor liker jeg Trump. Som person er han direkte ufordragelig.
Men nå er det nok Trump. Dere som har så sterkt behov for syndebukker får bare klage i vei på både han og folk med hytter. Jeg slenger meg ikke på den trøstekarusellen.
Folk har rett til sine synspunkter. De har ikke rett til egne fakta.
Hvis man har fått god kartlegging av smittede og testkapasitet til å utføre tester ved den minste misstanke til smitte så tror jeg man kan greie å løse opp på begrensningene uten at det blir en eksplosjon av tilfeller. Men min kjepphest i det hele er testkapasitet. Og da veldig gjerne testing med kjapt svar. Testing synliggjør tilfellene (fienden) og man kan sette inn målrettede og effektive tiltak. Nå når man ikke vet hvor fienden er blir tiltakene veldig omfattende for å få effekt.
Økt kvantitet av tester er innenfor rekkevidde, store deler av helseindustrien fokuserer på dette nå. Testsystem i stand til å teste 1000 pasienter/dag skal kommersialiseres snart. Tester med raskere svar kommer. Immunologiske tester for IgM og IgG kommer, så man kan kartlegge hvem som har hatt sykdommen.
Jeg holder med om dine tanker her. Karleggingen vil gjøre det lettere å målrette innsatsen.
USA har nå laget en test som gir svar på 45 minutter. Så de gjør akkurat det du etterlyser. Just saying. Du kan gi honnør til ledelsen for det da i det minste Det vil jo si at de satte i gang arbeidet med det mange uker før du tenkte tanken.
Einig. Må seie at eg har fått betydelig meir sympati for Trump då eg har sett mykje pressekonferanser i 2020, og sett media sin vinkling i etterkant.
Seier trump mykje rart? Ja…
Blir han totalt feilaktig framstilt i veldig mange saker? Absolutt.
Jeg vet at de fleste er enige meg meg og deg i det Lassar. Fordi både i min vennkrets og på jobben sier de fleste det samme. Men det er kun jeg som tør å ytre det i plenum. Så mektige er media nå, at de som er uenige med media ikke tør å si det.
Derfor faller seerne og leserne også fra som fluer. Uten statsstøtte går de konk. Det er hundrevis av Youtubere som nå overgår CNN i daglige seere.
Det er ikke nødvendigvis snakk om at man må innføre tiltakene dag en. Det har med holdningen man er med på å skape blant befolkningen. Mye idioter som gjør det som passer de uansett en hvis lederen for et land snakker ned faren påvirker dette holdningen til folk.
Trump var slik jeg ser det blant de siste til å ta dette seriøst. Eller har du masse eksempler på det motsatte?
Farmasiseslakpene (Roche og muligens flere) skal ha all ære for det. Trump kan jeg ikke se skal ha noen ære for det.
Flere selskaper i asia som vel også har laget tester som gir kjapt svar.
Det gjøres mye bra jobb for å kooridinere innsats og komme opp på et godt nivå på mange områder i USA nå. Trump er nok en god pisk i å få ting til å skje raskt nå for han er jo rimelig desperat etter å få rettet opp all skaden han har gjort. Det endrer ikke at han har feilet kardinalt og langt verre enn de fleste i starten av dette mener nå jeg.
Nei for myndighetene i USA (Trump) hadde sikkert ingenting med det å gjøre. Siden Trump er dum.
Du skuffer meg Krafer. Jeg trodde du var smartere enn dette. Så du mener at Spring Break generasjonen og de som ikke tar det seriøst skyldes Trump du altså?`Jeg er sikker på at de fleste ikke har sett en eneste nyhetssending på mange år.
Jeg gidder ikke finne eksempler av den grunn at det ikke kommer til å endre noe fra din side. Men det finnes titusenvis av eksempler om man er åpen for det og hadde giddet å gjøre researchen.
Det er også noe med talemåten til Trump mange ikke forstår. De skjønner ikke at “it’s under control” betyr at myndighetene har kontroll og ikke viruset f.eks. Det er mange nyanser i kommunikasjon. Trump er en mester, slik som meg. Jeg scorer 97%+ på alle tester. Så jeg forstår hva han mener. Har man dårlige kommunikasjonsskills så forstår man ikke. Slik sett scorer nok jeg bedre enn Trump siden han ikke har tilpasset dette fortsatt. Trump burde nå endre sin kommunikasjon slik at han tenker at han snakker til et barn. For det er det journalister er.
Hat har en tendens til å blokkere for rasjonell og fornuftig tanke…