Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd 2

Vi har en død i kommunen jeg bor. Om han hadde underliggende sykdommer vet jeg ikke, men han var en aktiv fisker på sjøen, jobbet i et oljefirma.
Han hadde blitt 65 år i år.
Han er heldigvis unntaket. Hva fasiten hadde vært om vi ikke hadde satt inn så strenge tiltak vet vi ikke.
Jeg vet bare at jeg er særdeles takknemlig for at jeg bor i Norge, og i en av regionene med få smittetilfeller.
Så får vi se hvordan status er til sommeren.
Jeg er redd vi fort får en kraftig økning, med påfølgende innstramming. Men jeg håper inderlig jeg tar feil.

Muligens endel som tror det verste er over?

1 Like

De har i hvertfall ikke lest posten rett over din

3 Likes
2 Likes

Hvor er kommentaren som nevner det?

2 Likes

I kommentarfeltet under saken fra originalkilden. Min andre link.

Vil anbefale deg å lese alle som har linket til den originalposten.

For the unfortunate the virus is everywhere, lung, heart, kidney, intestine and even vasculature…

This Coronavirus is taking more descriptions and crowns with each passing day! The day it was introduced to the world, it was called a respiratory pathogen. It is a hundred different things more today.

Søker du opp så får du alle. Men her er link til de.

2 Likes

Ja, handler om at det angriper flere deler av kroppen, men så ikke noe som støttet den tweeten om at det er tilbakevendende.

Regner med at det var denne du mente:

1 Like

Kan kanskje forklare hvorfor det er så mange menn som dør, siden de er sårbare for endotel dysfunksjon. Endotelet er et enkelt cellelag som dekker innsiden av blodkar. Covid-19 ser altså ut til å angripe disse cellene. Noe som er dårlig nytt ja.

This hypothesis provides a rationale for therapies to stabilise the endothelium while tackling viral replication, particularly with anti-inflammatory anti-cytokine drugs, ACE inhibitors, and statins.7–11 This strategy could be particularly relevant for vulnerable patients with pre-existing endothelial dysfunction, which is associated with male sex, smoking, hypertension, diabetes, obesity, and established. cardiovascular disease, all of which are associated with adverse outcomes in COVID-19.

Jeg forøkte å finne andre sykdommer som gjør dette. Kommer fram til “dengue hemorrhagic fever” og “hantavirus pulmonary syndrome”.

2 Likes

for å repetere meg selv:

Før du skriver noe mer.

1 Like

Our findings show the presence of viral elements within endothelial cells and an accumulation of inflammatory cells, with evidence of endothelial and inflammatory cell death."

Og fant denne også. Virker realtert. Pre-proof.

https://www.jaad.org/article/S0190-9622(20)30558-2/fulltext

2 Likes

Prøvde å lete rundtd, men fant ikke noe om at viruset lå inaktivt i kroppen annet enn den tweeten jeg linket til.

Hvis det var noe jeg gikk glipp av setter jeg pris på om du viser hvor.

2 Likes

S0140673620309375.pdf (515,8 KB)

Må innrømme jeg heller ikke fant helt ut av hvor du fikk dette fra så hadde vært fin med en litt mer spesifikk link eller screenshot av hva du egentlig mener underbygger dette.

3 Likes

Ja den leste jeg gjennom, men det sto såvidt jeg kunne se ingenting om at viruset ble værende i kroppen.

1 Like

Den omhandler to pasienter som utvikler et blårødt utslett (Livedo Reticularis), som oppstår når blodårene trekker seg sammen . Det var nok denne undersøkelsen her som førte til at de gjennomførte videre undesøkelser, i form av den siste undersøkelsen som du linket til først.

3 Likes

Jeg leter etter det. Så håper jeg slipper å krype til korset med den. I og med at han henviste til originaltrådens kommentarer så antok jeg at han hadde sine ord i behold. Men mens jeg leter etter det så har dere jo dette, direkte fra rapporten. Og dette er stort. Såpass skjønner jeg. Det var forresten @Fornybar som linket tweeten på chatten først. Jeg var overrasket da jeg leste den, at ingen hadde fulgt opp hans kommentar om denne.

This hypothesis provides a rationale for
therapies to stabilise the endothelium
while tackling viral replication,
particularly with anti-inflammatory
anti-cytokine drugs, ACE inhibitors,
and statins.7–11 This strategy could be
particularly relevant for vulnerable
patients with pre-existing endothelial
dysfunction, which is associated with
male sex, smoking, hypertension,
diabetes, obesity, and established
cardiovascular disease, all of which are
associated with adverse outcomes in
COVID-19.

1 Like

2% of cells in lungs, bronchial tract, blood vessels and oesophagus have angiotensin-converting enzymes 2. 30% in the lower intestine. SARS-COV1 and COV2 have a high affinity to ACE2 receptors, entering the host. As they spread, this maybe a reason for the cytokine storm.-

cytokine storm

A severe immune reaction in which the body releases too many cytokines into the blood too quickly. Cytokines play an important role in normal immune responses, but having a large amount of them released in the body all at once can be harmful. A cytokine storm can occur as a result of an infection, autoimmune condition, or other disease. It may also occur after treatment with some types of immunotherapy. Signs and symptoms include high fever, inflammation (redness and swelling), and severe fatigue and nausea. Sometimes, a cytokine storm may be severe or life threatening and lead to multiple organ failure. Also called hypercytokinemia.

1 Like

Jeg antar at logikken er at siden testen foretas ved prøve av slimhinnene og man blir frikjent for viruset etter negativ test av dem, så kan man altså fortsatt ha viruset i nyren, i leveren, i hjertet, i blodet eller i vannet som befinner seg over alt i kroppen.

1 Like

At det kan bli falske negative tester ved slimhinnetest er forsåvidt greit. Er forsåvidt ikke noe unikt at tester ikke er 100% pålitelige så at man kan ha viruset selv om man tester negativt tror jeg absolutt på. Men derifra til at man aldri blir kvitt det skjønner jeg ikke hvordan du kom.

1 Like

Jeg henviste til det han ene sa.

Dogu Kafkas (Dogu_Kafkas)

@NathanReidy @TheLancet Whoever catches it will live with it for the rest of his/her life. Whenever his/her immune system is compromised the virus will get the upper hand again.

Jeg ser at andre tar han seriøst. Kan ikke garantere noe for jeg leser jo bare det som står på engelsk. Men mulig dette kan sette oss på sporet:

1 Like

Kan være noe i artikkelen som hevder at koronaviruset binder seg til jernatomet (hemet) og forårsaker at jern-ionet som er bundet til hemoglobinet slipper løs. Som gjør at hemoglobinet ikke kan binde seg til oksygen, og som igjen gjør at det kan frakte oksygenet fra lungene (til de forskjellige organene).

Artikkelen promoterer Hydroksyklorokin + Azithromycin + Zink, og hevder at respiratorer er ubrukelige i behandlingen, siden de behandler feile symptomer. Det kan kanskje være grunnen til at den er fjernet og bare ligger “arkivert”.
https://archive.is/ONUmi

1 Like